In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Jolien, dat is niet raar, vind ik tenminste.. Ik heb een beetje hetzelfde. Ik voel me op dit moment best beroerd met misselijkheid en knallende koppijn, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat alles goed gaat met de kleine. Ik denk dan ook, zoveel procent krijgt een miskraam, dus met al dat fantastische goede nieuws van kloppende hartjes, lijkt de kans groter dat t bij jou/mij bv mis gaat. Maar bedenk wel, dat is onzin! Die percentages zijn gemiddelden, voor hetzelfde geld zit je hier met een groep meiden bij wie alles goed verloopt en is er een ander groepje waarbij het bij relatief veel meiden bv mis gaat. En het lastige vind ik dat er veel meiden zijn die al vroeg een echo hebben (dat vind ik voor hun natuurlijk niet lastig, super dat ze goed in de gaten worden gehouden en al helemaal als daar een medische reden voor is!), dan lijkt het voor jou bv nog heel lang te duren terwijl het echt niet abnormaal is om rond de tien weken pas een eerste echo te hebben... Kortom, we moeten het maar een beetje loslaten en rustig afwachten voor zover dat kan;) Ik denk dan maar, als het mis gaat gaat het mis, dat heeft niks met het percentage kloppende hartjes hier op het forum te maken!
    Koppie op!!

P.s. Voor mijn gevoel ben ik niet echt geëmigreerd..ik sta nog in NL ingeschreven en heb daar ook nog mijn verzekering etc. Het was alleen zo dat mijn lief en ik gewoon bij elkaar willen zijn:) en het was veel makkelijker voor mij om zomaar een tijd naar tropisch Zanzibar te komen dan voor hem om langer dan drie maanden naar NL te komen... Uiteindelijk zien we wel een toekomst in NL, eerst hier een tijdje dat hotel runnen en hopelijk genieten van een klein caramelbabytje bij ons en dan maar eens bezig met inburgering en dat soort dingen. Mochten we inderdaad een kindje hebben straks, of misschien wel meer dan een uiteindelijk, dan zien we ze wel naar school gaan in NL. Dus we nemen alles maar zoals het komt, genieten nu hier en dan zien we wel. Mijn familie komt rond kerst op bezoek en als alles goed gast met de zwangerschap komen we half mei ook al naar NL!

Succes voor de meiden met een echo

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Dreamer fijn dat je een mooie echo had.

Cindy wees blij dat jij nog niet misselijk bent! Bij mij is het eigenlijk gisteren begonnen. Ook echt de hele dag door. Bleghh. Bij mij helpt het om af en toe een pepermuntje te nemen. Dan zakt het weer. Misschien een tip om eens uit te proberen voor de dames die misselijk zijn. ;)
    Vooral ook geen dingen lezen die geen goede afloop hebben. Daar wordt je altijd beroerd door. Gewoon rustig afwachten. Doe ik ook! Wel fijn dat je nog steeds gestopt bent met roken!

Sith heel veel succes vanavond met de echo! Dat er maar een mooi beebje op het beeld mag verschijnen! :D

Jolien maak je er niet te druk over. Dat is niet goed voor jou en je beebje! Kijk het kan altijd misgaan. Hou dat in je achterhoofd. Onthou dat het veel vaker goed gaat dan mis. Je moet niet naar de procenten kijken die juist mis gaat. Maar naar die goed gaat. Je hebt 85% kans op een goede zwangerschap! Het is trouwens een gemiddelde he. ;) Het kan nog meer zijn dat goed gaat. Maar snap je gevoel wel. Had het ook bij onze zoon. ;)

Caramelbaby heel goed dat je een stok achter de deur houd. Zo kun je NL weer makkelijk binnen komen. Ik zie dat je half mei terug wilt komen naar NL. Ga je hier bevallen? Waarschijnlijk moet je dan wel eerder gaan vliegen. De meeste vliegtuigmaatschappijen nemen je na 36 weken niet meer mee. ;) Vaak heb je ook een doktersverklaring nodig omdat je geen complicaties mag hebben. Sommige maatschappijen vervoeren je niet meer na 34 weken. ;) Misschien was je al op de hoogte.

3. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ kiera, thanks, was ik inderdaad van op de hoogte. Half mei ben ik volgens de berekening nu tussen 34 en 35 weken. Maatschappij waar ik mee wil vliegen neemt je na 36 wk niet meer mee maar tussen 32 of 34 en 36 moet je inderdaad een doktersverklaring hebben. We moeten dus even zien wanneer we precies gaan. Voor mijn vriend zullen we al 'vroeg' een ticket moeten boeken ivm de aanvraag van zijn visum. Met mijn ticket kunnen we dan evt nog even wachten, afhankelijk van hoe het gaat. Ik wil sowieso graag samen terug vliegen en hij mag maar drie maanden in NL zijn.. Dus dat wordt een strakke planning;)

4. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    @jolien: ik heb ook n missed abortion gehad. Bij mij verdwenen juist de symptomen als sneeuw voor de zon, van de ene op de andere dag. Daarnaast had ik wel bloedverlies. Ik ben t kindje niet verloren vanzelf, maar merkte wel duidelijk dat er iets niet goed was.
    Maar bij iedereen kan dat anders zijn. Dus het heeft niet veel zin om je zorgen te maken over wél symptomen of géén symptomen. Alles kan. Ook zelfs bloedverlies kan voorkomen terwijl alles goed gaat met de beeb.
    Ik snap dat t lastig is om 'zolang' te wachten op n eerste echo. Zeker als je al die mooie verhalen over kloppende hartjes leest. Maar probeer erop te vertrouwen dat alles goed gaat met de kleine. Je zorgen maken is ook niet goed voor de beeb.
    Jij hebt ook vast n prachtige echo over n tijdje! Extra mooi zelfs, want je hoeft je dan niet wezenloos te zoeken naar n ieniemienie klein boontje. Jij hebt dan al n prachtige beeb! :D

Over pepermuntjes: ja, dat werkt bij mij ook! Maar ben er achter gekomen dat t niet vanwege mint is, maar vanwege het hoge suikergehalte. Als ik n heel zoet snoepje neem heb ik hetzelfde effect.

@hier: zzzzzzo moe.... pfffff...
    Morgen nóg n dag werken, maar daarna gelukkig n lang weekend.
    En! 8 weken vandaag! :)

5. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Jeeejjjjj goede echo gehad en een kloppend hartje!!! :D

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Super Me and!

Hier vandaag veel buikpijn gehad... Net na het eten flink naar t toilet kunnen gaan en sindsdien is t redelijk rustig...

7. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Ook ik heb buikpijn, al n dag of 2. Ben zó opgeblazen. Mn darmen zijn echt de kluts kwijt. Blhhhh..
    Ik merk ook dat ik me daardoor écht niet lekker in mn vel voel. En soms zelfs 'ziek' voel. Bah! Ben ook zo moe en futloos. Pfffff...
    Misselijkheid blijft ook met vlagen komen.
    Als eerst die 12 weken maar voorbij zijn....

En gefeliciteerd me and!! Jeeeeej!!
    Hoe groot was je beeb?

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ben wel blij dat jij het herkent cathrien.. niet fijn voor jou hoor, maar blijkbaar wel eits wat redelijk normaal is ;)

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @sith, goed om lekker bezig te blijven. Het lijkt soms een hele opgave, maar het geeft wel veel meer voldoening he!

Helaas weet ik sinds vandaag wel dat t soms een te grote opgave is om te doen alsof er niks aan de hand is. Bleh ik ben misselijk! En voel me slap en moe. En ben verkouden en m'n oor kraakt... Zieluggg haha
    M'n vriendin die hier woont zei dat zij altijd gember snoepjes kocht tegen de misselijkheid. Dus dat ga ik ook proberen. Of evt gember thee...

@kiera, ik had een mentos genomen vanmorgen toen ik misselijk was. Dat hielp ook voor even. Straks ga ik kleine crackers/toastjes kopen. Lekker droog en naturel. Dat werkte eerder ook goed.

@jolien, Ach meis, met kippenvel lees ik je berichtje. Ik snap je onzekerheid heel goed. En tot 21 nov wachten is nog lang, vergeleken met anderen, incl mij. Ik zit ook vaak te denken aan de kansen. En als iedereen een goede echo heeft wat dan...
    Probeer echt positief te blijven hoor. Leeft met de dag. Leef en beleef je dag. En weet dat niemand iets aan de feiten kan veranderen zoals ze zijn. Dus je zorgen maken heeft eigenlijk geen zin of functie.
    Heb je verder symptomen waarom het verkeerd zou gaan?... Bestaan die, naast bloedverlies?... Ach, ik hoop echt dat je het los kan laten. Das de enige weg denk ik.

@caramelbaby. Een avontuurlijk verhaa zoals je het omschrijft. Leuk joh! En heerlijk als jullie dit zo samen kunnen. :)

@cathrien, wow ben je alweer 8 weken!! Dat lijkt alweer zoveel verder dan 7 haha
    Ah jij ook al zo'n opgeblazen gevoel! Me to! Echt niet normaal, voel me er vaak heel beroerd door. En toiletgang gaat zo moeizaam... :(

Oh morgen de echo. Dat is voor jullie vanavond om 19.30 uur.
    Ik vind t super spannend!!

We gaan nu met z'n allen naar t zwembad. Lekker hangen aan het water, wat baantjes trekken en daarna lekker uit eten :)

10. Sith

Sith Niet meer actief

Hoi dames,

Gisteren een mooi kloppend hartje gezien. Erg fijn om te zien. Over drie weken hebben we de termijnecho, maar voor nu leek het kindje op schema te liggen zoals ik het zelf al had berekend.

Jolien, hoe gaat het nog met je. Ik herken je gevoelens wel. Zeker de eerste weken had ik er erg last van, maar steeds meer kon ik het los laten. Je kunt er niets aan veranderen als het zo is, dus dan kun je er maar beter van genieten. Voor zover we kunnen genieten, tussen alle kwaaltjes door.

Meiden die al een echo hebben gehad, hebben jullie het daarna aan iedereen verteld of wachten jullie nog even? Wij twijfelen nog. Onze verloskundige vond 12 weken echt iets van vroeger. Volgens haar is de kans op een miskraam nu nog maar 3% en garantie dat het goed gaat krijg je toch nooit. Misschien toch maar gewoon vertellen. Mocht het alsnog mis gaan is het denk ik ook wel fijn om steun te hebben van de mensen die het weten.

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Waar vanuit heeft je vk dat berekend sith?
    Omdat t hartje al klopt ofzo?

Voor de lijst,

19-11 afspraak ZH- vk- echo- arts

Afspraak gaat wel 1,5 uur ofzo duren

12. Sith

Sith Niet meer actief

Ze heeft gemeten en kwam uit op 1,4 cm. Dit klopt met ongeveer 7,5 week, precies zo ver als ik zelf ook had berekend aan de hand van mijn cyclus.

Maar met de termijnecho is alles wat duidelijker te zien en kunnen ze beter meten.

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Maar dat zegt opzich toch niks over of je nog een grote kans hebt op een MK of niet.. Sowieso neemt met de week dat je vordert de kans af..

14. Sith

Sith Niet meer actief

Overal lees je dat de kans tot 12 weken toch wel groot is en daarna afneemt omdat alles dan is aangelegd bij het kindje.

Ze gaf niet aan dat er geen kans meer is, maar wel dat de kans maar 3% is. Aangezien alles er nu goed uit zag denk ik dat ze er vooral voor wilde zorgen dat we ons niet te veel zorgen zouden maken. Er is altijd een kans dat het mis gaat, maar die kans is wel klein.

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Best vreemd dat ze dat dan zo zeggen hihi :)

Mijn vk zei dinsdag idd wel dat het voor deze termijn er prima uit zag :) Bij m'n dochter google'de ik me gek, elke week om te kijken wat de kansen waren haha! Ga ik nu maar niet doen :p

16. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Als wij maandag een goede echo hebben gaan we het wel vertellen denk ik. Ik begin namelijk al aardig dik te worden! Mijn zwager dacht dat ik al verder was haha..

17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Sorry dames even. Iet geweest. Heb deze week weer gewerkt en zijn bezoekjes gaan plegen om het goede nieuws te delen. Ik ben er kei moe van geworden. Nu heerlijk 3 dagen vrij. Hebben het gisteren ook op facebook gezet en die reacties van iedereen zijn echt geweldig.
    Mijn gyneacoloog in Gent zei dat nu hij het hartje had zien kloppen er een kans was van 1/7 dat het misging en 6/7 dat het goed gaat.
    Het blijft toch altijd spannend ook al ben je over de 12 weken heen.

Me and en sith: super mooi he de echo. :)

voor op de lijst: 28 november 11.00u gesprek verloskundige.

18. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    1/7?? Dat is ongeveer 14%!! :$
    Nog 14% kans dat t mis gaat als je t hartje al gezien hebt?! Woow. Daar schrik ik wel van. Dat vind ik best wel n hoog percentage! :(

Wij hebben t tegen de beste vriend van vl verteld. Hij en zn vriendin waren ook op de hoogte van de eerdere zwangerschap die mis ging. Veel steun van gehad toen. Dus we vonden t leuk om hen alvast t te vertellen. Verder weten n paaaar directe collega's waar ik ook bevriend mee ben ervan. Met hen lunch ik ook vaak en kon t boeren en de geen trek en misselijkheid niet langer verbergen.
    Verder direct na de positieve test onze ouders en zussen t al verteld.
    De rest gaan we t pas vertellen als de echo eind november goed is. Dan ben ik 11 weken. Ik merk dat ik nu gewoon iets meer zekerheid wil voor ik t ga vertellen. Vorige keer wilden we het t weekend na de 1e echo gaan vertellen. Maar toen begon t bloedverlies......
    Ik wacht dus nu gewoon iets langer af.

@hier: m'n bazin t vandaag toch maar verteld. Want ik was/ben zo ziek vandaag dat ik me ziek gemeld heb. Hele ochtend naar de wc om te kokhalzen. En daarnaast zo'n hoofdpijn en last van maag en darmen. En zzzzzzo moe. Kon me echt onmogelijk op mn werk focussen. Fijn dat ze t nu weet. Ze weet uiteraard ook van de ma van eerder dit jaar, dus ze vond dat ik lekker naar huis moest gaan en rustigaan moest doen. Lief.
    Nu op de bank. Ga wat proberen te eten en dan wat slapen.
    Zó fijn dat ik even helemaal niks hoef! Heerlijk!

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Pfff maak me de hele dag al mega druk
    Vanochtend een paar keer iets roze afscheiding (geen bloed te noemen)
    Mijn pijnlijke borsten zijn ook een stuk minder en voor de rest had ik toch al geen kwaaltjes
    Verloskundige aan de telefoon gehad maar die kunnen natuurlijk ook alleen zeggen wat ik al weet.... (het kan een contactbloeding zijn maar het kan ook een beginnende miskraam zijn)
    Nu is mijn wc papier weer omo wit maar pfff wat ben ik nu bang zeg!
    Als het bloeden weg blijft dan gewoon dinsdag de echo....
    Sorry voor mijn ego berichtje

20. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Cindy29; he bah! ik hoop echt voor je dat het gewoon niks is. Sterkte, het blijft moeilijk inderdaad! Snap heel goed dat je bang bent... :(

Deel Deze Pagina