In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Nou meiden, ik begin toch ook wel een beetje zenuwen te krijgen voor de echo maandag.. Spannend allemaal!
    Gelukkig hebben we een druk weekend en moet ik maandag werken, dus voor ik het doorheb is het maandagavond!

Zondag hebben we de doop van ons mooie neefje, de opa en oma van mijn man komen natuurlijk ook. Zij weten nog van niks..
    We gaan het misschien dan al vertellen want ik krijg toch al best een buikje!

buikje.jpg

2. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Cindy: he meis balen zeg die onzekerheid. Niet fijn zo al die spanning. Ik blijf hopen en hoop dat je je een klein beetje positief kunt blijven, al is dat erg moeilijk. Sterkte meis. Digitale knuffel vanuit hier.

Danielle: mooi buikje. Ben dus niet de enigste. Krijg van mijn werk broeken de bovenste knoop al niet meer dicht. Maja om bij 7 weken nou al zwangerschapsbroek aan te vragen op ut werk is toch wel erg.

3. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    dank je wel allemaal... komt hopelijk goed!
    geen idee of ik mijn gevoel kan vertrouwen maar mijn gevoel zegt dat ik me niet druk moet maken, dat het gewoon goed zit!

@daniielle dat is al een flink buikje zeg :)
    Had jeal een buikje van jezelf of is dit echt van 7 weken zwangerschap?

Die van mij is ook een dikker maar dat valt de mensen niet zo erg op omdat ik al een buik had van mezelf

4. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Tanja28; ik ga morgen wel zwangerschapsbroeken kopen, krijg mijn broeken echt niet meer dicht! Het klinkt misschien wel raar, maar als het voor jou toch fijner zit....

Cindy29; ik was vrij slank van mezelf. Wel een heel klein buikje maar dit is wel echt te zien. Mijn baas zei vandaag nog, maar goed dat je het hebt gezegd want we zien het echt wel. Afgelopen dinsdag kwam er iemand naar me toe of ik zwanger was! En ik maar blijven ontkennen haha

5. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ Cindy, wat naar die onzekerheid!! Hopelijk iets onschuldigs. Als je je zorgen bkijft maken anders vk bellen, wie weet dat je dan voor een echo mag!

@ Danielle al lekker aan het groeien?!! Heb het met name 's avonds dat mn buik fljnk aanwezig is, gelukkig ben ik dan thuis en kunnen mn knoopjes ongestoord open staan, haha! Om aantal broeken een elastiek door knoopsgat gedaan, scheelt ook weer geknel.

Hebben vanavond mn zussen vertelt dat we zwanger zijn. Mn zoontje had vandaag cakejes gebakken met mn moeder, ook voor zn tantes. Dus na het eten ze langs gebracht met roze en blauwe vlaggetjes erin: hoera we zijn zwanger! Reacties waren erg leuk!!!

6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    ik had de vk vanmorgen aan de telefoon... zei dat ook aan iets heel onschuldigs
    Heb geen krampen en het was roze afscheiding (je moest goed kijken)
    Maar bij iedere vrouw die zwanger is gaan dan toch de alarmbellen rinkelen of je wil of niet
    Ik moet echt heel eerlijk zeggen dat mijn gevoel zegt dat alles gewoon goed zit... dus we wachten dinsdag de echo af en ik hoop op een mooi kloppend hartje:D

7. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @ Elinorah... hoe was de echo????

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Me and en Sith super dat jullie beide een goede echo hebben gehad! :D

Elionorah ja bij mij is het ook om de ergste misselijkheid even te laten zakken! Hier ook nu droge crackers ingeslagen. Is wel lekker ook voor tussendoor. Hoe was je echo???

Cathrien fijn dat je vandaag thuis kon blijven. Lijkt me helemaal niks om de hele tijd de wc te mogen knuffelen. Ik spuug ook zelden als ik ziek ben. Jammer dat jij er wel erg veel last van hebt. Kun je niet om iets vragen bij de dokter als het echt aan blijft houden. Mn vriendin had het ook en die kreeg ook een middeltje ervoor.

Cindy balen dat je roze afscheiding hebt gehad. Het hoeft helemaal niks te betekenen en kan te maken hebben met een late innesteling. Ik kreeg met onze zoon 1 dag bloedverlies met 8 weken. En daar was ook helemaal niks aan de hand. Aderen zijn binnen in trouwens een stuk gevoeliger. Er kan al snel wat knappen waardoor er ligt roze verlies op kan treden. Zolang je geen krampen krijgt en het niet rood word is het goed. Maar lees nu dat je niks meer ziet! Houden zo!! ;)

Daniielle zo jij hebt al echt een buikje! Mooi! Bij mij is heb ik eind van de middag begin avond een erg opgezette buik. Dus veel wijde kleding aan aangezien ik vrij slank ook ben van mezelf. Heb nu voor de nacht een heerlijke pyjama zwangerschapsbroek aan. Die was van mijn vorige zwangerschap. Zit lekker los en is heerlijk warm aangezien ik het dus erg koud hebt.
    Gewoon zwangerschapskleding kopen hoor! Ik liep met 12 weken tijdens mijn eerste zwangerschap in kleding, maar eind van de middag konden mijn gewone broeken bij 8 weken eigenlijk niet meer dicht.

Nou ik ga lekker naar mijn warme bedje! Welterusten allemaal!

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Hoi hoi!
    Ik heb de echo gehad, maar ging gelijk door naar t strand, dus had geen tijd en bereik om te reageren.

Maar alles lijkt oke op de echo!
    Een goede zwangerschap in de baarmoeder en een kloppend hartje!
    Whooohooo !!

Het enige is, dat ik een week minder ver ben! Dus schuif naar 6wk1dg
    Maar ze zei dat het zo klein is dat t nu nog niet goed te bepalen is. Dus ik laat t nog even in t midden tot de termijn echo, rond de 12e week.
    Dan zijn we weer in Nederland en kan ik naar m'n eigen verloskundige.

We zagen ook niet echt een baby lijfje ofzo, maar eerder gewoon een vlekje/korrel en het hartje was een vlekje wat lichter en donkerder werd in het scherm.
    Maar goed, alles goed, het klopte!!!

Nu weer lekker verder leven en elke paar minuten naar t filmpje kijken :)

Succes meiden met wachten!
    Het is zo iets moois om mee te maken (als alles goed zit)... Dat is dan het wachten wel waard. En weet dat hoe langer je moet wachten, des te mooier de echo wordt, met een echt klein mensje in beeld.

Sorry voor m'n ego bericht. Ik ben een bord spel aan t doen met ML. En die wacht nu op mij :)

10. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, dat doet me wel goed :)
    Gisteren de hele dag gewerkt en daar was ik erg blij mee, het is een goede afleiding geweest en ik voel me nu wel een stuk rustiger gelukkig.

CaramelBaby, inderdaad het zijn maar gemiddelden en de meeste meiden in dit topic hebben al heel vroeg een echo gehad. Ik krijg ook met 8 weken al een echo, dat is eigenlijk ook al best vroeg, maar ik pas 30 juni uitgerekend dus ik ben gewoon nog iets minder ver. Een paar weken hebben serieus nog nooit zo lang geduurd als nu..!
    Wat ontzettend gaaf trouwens dat jij en je vriend een hotel gaan runnen!

Kiera, ik weet dat het inderdaad niet goed is voor de beeb als ik me te druk maak. En hoe druk ik me er ook om maak, het maakt geen verschil, want als het misgaat, dan gaat het mis. Daar heb ik geen controle over.

Cathrien, inderdaad, een zwangerschap maar ook een MA of miskraam kan bij iedereen weer anders zijn en dat maakt het (voor mij) denk ik zo lastig. Ik wil me graag vast kunnen houden aan bepaalde symptomen of richtlijnen om te weten of het goed gaat, maar dat kan in dit geval niet. Een goede les om eens wat meer de controle los te laten, haha ;)
    Wat naar trouwens dat je zoveel last hebt van misselijkheid en overgeven. Ik vind misselijkheid altijd zo vervelend, je kunt er weinig tegen doen en het beheerst je echt op dat moment. Ik hoop dat je er gauw minder last van zult hebben.

Elionorah, nee ik heb gelukkig geen symptomen die er op wijzen dat het niet goed zit. Ik heb nog steeds pijnlijke borsten, last van mijn darmen en een opgezette buik, soms 's ochtends wat misselijkheid, geen bloedverlies, geen buikpijn.

Cindy29, wat naar dat je gisteren wat bloedverlies had, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakte. Gelukkig daarna niets meer gezien en ik zou inderdaad maar proberen te vertrouwen op je gevoel en dat zegt dat het goed zit :)

Me and, Elionorah en Sith, gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Even iets anders: zullen we met elkaar afspreken dat we geen
    "sorry" meer zeggen als we een keer een "ego bericht" plaatsen? Vind dat zo naar, alsof je je moet verontschuldigen of je bezwaard moet voelen omdat je er even doorheen zit, je verhaal kwijt wilt en wat steun zoekt. Daarom zijn we hier toch juist? Het lijkt bijna een ongeschreven regel hier op het forum dat je je dan verontschuldigt, want ik zie het ook elders op het forum, maar ik vind dat eigenlijk heel naar... Kijk, als je hier nou alleen maar steeds je verhaal komt doen en nooit op een ander reageert, maar ik vind iedereen in ons topic juist heel betrokken. Ik weet niet hoe jullie hier over denken? :)

11. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    #131 Ellin, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Helemaal mee eens!!! Moet gewoon kunnen dat je soms even snel er iets op zet omdat je het kwijt moet of even kort reageert!

En Elionorah gefeliciteerd met je goede echo!!

12. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Helemaal mee eens jolien! Egoberichtjes bestaan niet.

En elionorah gefeliciteerd met je mooie kloppende hartje! Begrijp ik goed dat je er een filmpje van meegekregen hebt? Ik alleen maar 2 foto's. Ook leuk hoor. Maar filmpje lijkt me cooler! Dan kan je t hartje ook echt zien. Dat kan op de foto niet.

@hier: vandaag vrij. Lig nog in bed. Wéér wakker geworden met hoofdpijn. Zo irritant. Ben ook nog steeds moe, en voel de lichte misselijkheid vanwege de honger al opkomen. Ik ga dus maar snel iets maken. Al heb ik totaal geen trek. Laat ik maar met n simpel crackertje beginnen.
    Vandaag samen met mn moeder wat bloembollen in de tuin zetten en de restanten van de 'moestuin' eruit halen. Dan is dat eindelijk klaar voor de winter. Verder doe ik weinig, want bij t idee dat ik de tuin in moet ben ik al moe en bekaf.
    Zijn jullie ook zo vreselijk moe en futloos? En uitgeblust?

13. Annaka

Annaka Lid

13 mei 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, ik had een paar dagen niet gereageerd en ik dacht ik ga het nu uitgebreid doen. Moet ik toch behoorlijk wat pagina’s terug J
    Wat fijn al die goede echo’s. Hopelijk blijven we dat allemaal houden!
    Hier gaat het niet roken best goed. Bij jullie Cindy en Elionorah? De eerste paar nachten droomde ik continu over sigaretten, maar nu gaat het eigenlijk wel goed.

@Jolien, het is heel normaal hoor dat je bang bent dat het misgaat. Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Maar zoals ook al eerder is gezegd, maak je er niet te druk om. En als je twijfelt schrijf je het maar gewoon hier lekker van je af!

@Cindy, ik hoop dat de papiertjes nu gewoon wit blijven.

@Danielle, wow, mooie buik! Fijn dat er toch al meer zijn bij wie je het al goed begint te zien.

@hier. Begin nu wel echt te merken dat ik zwanger ben, zo moe…. De hele week al heel erg vroeg naar bed, misselijk als ik niet op tijd eet en ik bijt weer lekker van me af als ik het ergens niet mee eens ben. Dat laatste kan geen kwaad, want ik ben normaal niet zo’n flapuit.
    Vandaag 7 weken en ik begin een beetje opgelucht adem te halen. En na de echo maandag kan ik hopelijk helemaal opgelucht adem halen. Mijn man grapt trouwens wel continu dat het vast een tweeling is dat ik me zo beroerd voel… We zullen zien…
    Inmiddels weten mijn ouders en mijn schoonmoeder het al. We kunnen beiden niet zo heel goed liegen, dan wel ontkennen :) Mijn schoonmoeder heeft beloofd haar mond te houden tegen mijn schoonvader, want dat is de grootste flapuit van iedereen. Dus hij krijgt het echt pas na de echo te horen.
    Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

14. Sith

Sith Niet meer actief

Hey dames,

Hier ook redelijk moe en futloos. Merk dat ik nog niet echt kan genieten, denk door de hormonen. Hoop dat dit na de eerste drie maanden beter gaat.

Onze echo was ook meer een vlekje dan een duidelijk kindje. Over drie weken hebben we weer en echo, dan zal het duidelijker zijn en al armpjes en beentjes hebben.

Cindy, hoe gaat het nog met je? Nog bloed gezien. Ik duim voor je dat het weg blijft.

Hier zitten broeken ook erg strak. Thuis doe ik meestal een jurk aan, dat zit beter. Maar op mijn werk moet ik een broek aan. Zo lang ik sta is er niets aan de hand, maar als ik ga zitten pfff. Ik probeer nog even vol te houden, maar denk dat ik ook snel moet geloven aan een zwangerschapsbroek. Wel leuk om een buikje te hebben, maar ik wil het op mijn werk nog even stil houden, dus hoop dat het nog een maandje op zich laat wachten voor het echt duidelijk zichtbaar wordt.

15. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @jolien, fijn dat je je weer rustiger voelt. Da scheelt al een hele hoop op een dag.

@ego berichtjes. Ah dat voelt wel aangenaam. Dat we ons niet meer gaan verontschuldigen als we een ego berichtje schrijven. Het was/is inderdaad een ongeschreven regel van vriendelijkheid ofzo he.
    Zolang we attent blijven naar elkaar vind ik het totaal niet hinderlijk als iemand eens een verdrietig of vrolijk ego bericht schrijft. Thanks jolien. :)

@cathrien, nee ML heeft zelf met de iPhone een filmpje gemaakt. Dat hebben we tot nu toe elke zwangerschap gevraagd. Eerst keken we dan of alles oke was. En als t oke was vroeg ML helemaal blij of hij een filmpje mocht maken. En het mag altijd :) en het is zo tof om de beelden/ geluiden nog weer terug te kunnen zien, keer op keer :)

Ik ben niet zo moe en futloos als jij omschrijft. Maar ja, blijkbaar ben ik TWEE weken korter zwanger dan jij (ja ik vind t jammer dat ik een week 'over' moet doen haha) wellicht komt dat nog bij mij/bij ons.
    Gewoon veeeeel blijven drinken tegen de hoofdpijn, af en toe een paracetamol en veel slapen. Das denk ik het beste.
    Sterkte meis!! Nog een paar weekjes en dan start het beste trimester :)

@annaka, nee het stoppen ging bij mij juist niet makkelijk. Bijna elke avond een paar hijsjes van de sigaret van ML. We zitten elke avond buiten, omdat t binnen zo warm is... Dat werkt niet mee natuurlijk.
    Maar vanmorgen hadden we de echo. En ik heb gezegd: vanaf nu rook en drink ik niks meer!! Ik wil echt gezond leven voor mij en m'n kinderen. Dus vanavond tegenover m'n bierdrinkende en rokende man gezeten. En zelf water met ijsklonten gedronken. Prima! Trots!
    (Blijf er maar vaak naar vragen hoor, dat is voor mij een stok achter de deur en een steun in de rug ) ;)

@ijsklontjes. Echt een aanrader, langwerpige ijsklontjes eten! Jam jam jam :) (dus niet die dikke vierkante, dat kauwt niet lekker) ik was er bij de vorige zwangerschap mee begonnen en ben niet meer gestopt. Zo lekker en zonder calorieën haha

@buik, ik weet t niet precies, maar met 7 weken komt je baarmoeder nog niet boven het schaambeen uit toch. Het zijn dan toch echt je darmen die opgezet zijn omdat ze trager werken?.... Bij mij merk ik in ieder geval duidelijk dat m'n darmen de oorzaak zijn... Zouden we even moet googlelen. Want er is vast wel info over hoe hoog de baarmoeder is per week beschreven...

@ai cindy, wat moet dat schrikken zijn geweest! Ik hoop met je mee dat t goed is allemaal. En houdt vast aan het positieve tot het bewezen is he :)

@positiekleding. Ik draag hier maar een paar verschillende kledingstukken. Waarvan de meeste luchtige jurkjes. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe t met m'n kleding zit thuis :)
    Gelukkig heb ik nog zeker 2 koffers vol positiekleding in de berging liggen van de vorige keer :) dus dat komt wel goed.
    En ik ga echt geen strakke kleding dragen, want m'n baarmoeder was de vorige 2 keer zo ontzettend gevoelig. Ik kreeg al harde buiken van een te strakke boord of rand. Ja, heel erg jammer en vervelend, die harde buiken toen. Ik ga er alles aan doen om te zien of ik t deze keer kan voorkomen!
    (Vanaf 4 maanden dagelijks harde buiken gehad. Kon niets actiefs meer doen :( zo balen!)

Oh t is echt al heel laat! Ik moet slapen!

16. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ellin: leuk he om te vertellen,

Cindy: dat is ook wel zo, maar het is ook hoe jij je voelt. Als het onzeker voelt dan heb je dat gevoel en is dat moeilijk weg te krijgen.

Danielle: het is gelukkig alleen bij mijn werkpak en die hoef ik niet de hele week asn gelukkig. Maar denk idd dat het als het zo doorgaat niet lang duurt voordat er zwangerschapsbroeken komen.

Elionorah: kijk mooi weer een goede echo erbij. Ik zag ook geen lijfje. Meer een vlekje. Maar daar begint het bij he. Groeit vanzelf.

Jolien: ok gelukkig, ja soms is werken een goede afleiding.
    En idd ik snapte al niks van die ego berichtjes. Begreep niet wat ermee bedoelt werd. Dus voor mijn hoeft dat er ook niet bij te staan. We klagen allemaal wel erns en ik vind dat hoort er herl af en toe bij. Maar ook daarvoor zijn we hier om elkaar erdoor te helpen toch?
    Bij de goede en minder goede dagen.

Cathrien: ik kwam vandaag ook pas om een uur of half 10 uit bed. Heb eerst beneden wat gegeten. Moest in de douche maar mijn puf was ver te zoeken. Uiteindelijk om half 11 toch maar gegaan. Daarna hondjes uitgelaten en ben nu alweer moe.

Annaka: leuk leuk om te vertellen. Aan een tweeling hadden wij ook gedacht omdat ik zo misselijk ben, maar hier is het er gewoon 1tje. Tweeling zou wel leuk zijn. Maandag de echo dat is gelukkig zo hier. Spannend?
    Hier geen plannen voor het weekend. Denk ff lekker samen een rustig weekend hebben. Hoef dit weekend niet te werken dus dat scheelt.

Sith: ja idd hoop ook dat het na 3 maanden over is. Dat we dan eindelijk kunnen gaan genieten. Want eerlijk gezegd geniet ik nu nog weinig vanwege de misselijkheid.

Hier: net de wc maar weer een cadeautje gegeven, die inhoud van mijn maag. Hij was er blij mee zei die. Nou ik een stuk minder. Voel me nu wel een stukje beter maar fijn is anders. En brrrr wat is het koud. Ik krijg het ook gewoon niet warm. In bed lig ik met een pyama en huissokken aan ( erg sexy voor mijn vriend ;) ) en heb 3 dekens op bed. En nog lig ik te bibberen.
    Hebben jullie ook zon last van haaruitval? Elke keer als ik mijn haren borstel kan ik heel de borstel leeghalen omdat die compleet vol zit en als ik een keer door mijn haren ga zitten mijn handen ook vol haar.

17. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat fijn weer, die goede echo's!! Geniet ervan!

Wat betreft positiekleding, heb ik niet en kan ik hier ook niet krijgen denk ik. Vrouwen hier lopen sowieso in doeken dus als het écht moet zal ik me daar ook maar aan moeten wagen;) Tot nu toe heb ik rokjes aan met name, en die zitten dan mooi onder mijn buik. Als mijn ouders komen wil ik vragen of ze zo'n buikband mee willen nemen voor me, dan kan ik veel hemdjes nog een hele tijd aan denk ik. De broeken die ik heb krijg ik in ieder geval niet meer dicht. Ik ben al niet slank van mezelf, maar mijn buik is wel echt dikker nu. Met name het deel boven mijn navel kan ik niet meer inhouden... Zijn echt mijn darmen! Ben inderdaad ook opgeblazen, drink sinds een week ofzo geen koffie meer omdat het me niet smaakt, maar dat betekent meteen dat ik niet meer standaard elke ochtend naar de wc kan/hoef...
    Verder ook futloos, erg moe en met vlagen misselijk. Heb nu sinds gister ook weinig zin in eten... Tis hier ook verdomde heet, dat speelt ook mee!
    Fijn weekend in ieder geval allemaal! Ik hoop dat degenen die erg last hebben van kwaaltjes lekker kunnen ontspannen en bijkomen!

18. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Zo daar ben ik weer even vol goede moed :D
    Met het niet roken gaat het prima... moeilijke momenten maar die gaan ook wel over!
    @mijn roze afscheiding... dat was echt mega schrikken
    Was echt niet mega veel en na 3 keer na het plassen afvegen was het gelukkig weer allemaal omo wit!!!!!!!!!
    Ik heb geen krampen gehad en ook verder voel ik me prima dus ik denk gewoon echt dat het een adertje was :D
    Als we nu ook nog Dinsdag een gezond kindje met een kloppend hartje te zien krijgen ben ik de gelukkigste vrouw op aarde haha:D
    Ik ben namelijk heel eerlijk een beetje jaloers op allemaal die super echo's :)

Elionorah wat super dat ook jij een goede echo had!!!

19. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @tanja, haaruitval. M'n zus (kapper) leerde mij dat je haar kan uitvallen na een emotioneel ingrijpende ervaring. Het duurt dan 3 maanden, en dan valt je haar uit. Ik kijk naar jou banner en zie dat je eind juli een mk had. Grote kans dat je hierdoor haaruitval hebt nu...
    'Er zijn verschillende oorzaken voor haarverlies bij vrouwen. Door o.a. stress, hormonale omstandigheden als zwangerschap of menopauze.
    Wat isTelogene Effluvium?
    Telogene effluvium noemen we wanneer acute of extreme stress een toenemende terugtrekking van de haarlijn veroorzaakt. Wat wordt veroorzaakt door een plotselinge of ernstige gebeurtenis, dit zorgt ervoor dat de haarzakjes te vroeg stoppen met groeien en dat ze in rustfase gaan. Het haar zal dan ongeveer 3 maanden in de rustfase zijn. In veel gevallen is het haarverlies tijdelijk en zal het haar zich ook weer snel herstellen. In sommige gevallen zal het haarverlies doorgaan totdat de oorzaak is opgelost. Telogene effluvium komt meer voor bij vrouwen dan bij mannen.
    Telogene Effluvium kan worden veroorzaakt door:
    • Hormonale veranderingen
    • Ontstekingen aan de hoofdhuid
    • Ingrijpende operatie
    • Chronische ziekte
    • Grote psychologische stress
    • Extreem diëten met onvoldoende proteïne
    • Medicijnen

Hormonale veranderingen bijvoorbeeld na de bevalling:
    Het komt regelmatig voor dat vrouwen ongeveer 3 maanden na de bevalling veelvuldig haarverlies krijgen. Oorzaak plotselinge veranderingen in de hormoonspiegels.
    Gelukkig dat in de meeste gevallen het haar 9-12 maanden na de bevalling weer terug komt.
    Veel vrouwen merken dat hun haar dikker en gezonder is tijdens de zwangerschap, dat komt doordat het niveau van de hormonen oestrogeen en progesteron is toegenomen. Met als gevolg dat de haren langer in de groeifase blijven. Maar na de bevalling gaan veel van de haarzakjes plotseling de rustfase in, met als gevolg dat 3 maanden na de bevalling deze haren uitvallen.'
    Via Google...

@cindy, ah gelukkig lijkt t weer oke! Houd moed!

@me, gisteren voelde ik al wat pijn in m'n keel. En vanmorgen met een dikke keel en krakende oren wakker geworden. Verder geen klachten hier haha. Al die klachten ook he die we hebben. Ik heb pannenkoeken gebakken voor de kids en ML mag uitslapen. Het is een beetje bewolkt hier, dus niet al te warm. Vanavond gaan we lekker bbq'en en misschien met de kids naar een lokale dansvoorstelling. Verder nog geen plannen voor t weekend. We maken eigenlijk elke ochtend pas een plan. Das ook wel lekker. Gewoon afhankelijk van hoe we ons voelen, hoe laat we opstaan en hoe de kids hebben geslapen :)

Slaap lekker zwangere dames ;)

20. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Even kijken of t lukt om de foto toe te voegen.
    Dat vindt iedereen altijd leuk toch. Lekker turen naar de matige pixels van zo'n echo hihi

Hier mijn kleine hummeltje. :)

Deel Deze Pagina