In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Jolien idd die echo berichtjes schaffen we lekker af! Vind ook iedereen erg betrokken is en als je dan eens een rot dag hebt dan moet je het zonder pardon ook neer kunnen zetten! ;)

Elionorah gefeliciteerd met de goede echo!! Soms kunnen ze nog een foutje maken tijdens de meting. Dus rustig afwachten tot de termijnecho. Wie weet zit je dan wel rond de tijd dat je zelf had berekend. Leuke foto van je wondertje!! :D

Annaka hier ook ontzettend moe! Val regelmatig in slaap op de bank.

Sith de eerste drie maanden met zwangerschap zijn het ergste vind ik. Bij mijn eerste verliep het daarna bijna vlekkeloos. Ga daar nu ook weer vanuit hihi. ;)

@Buik vanaf 12 weken groeit de baarmoeder boven het schaambeen uit. Dus iedereen met een dikke buik. Dat komt door de darmen. Heb er zelf ook last van. S'morgens slanke den en s'avonds bolle buik. ;)

Tanja ja haaruitval heb ik ook, dat had ik ook met mijn eerste zwangerschap. Als ik sta te douchen is het echt erg dan heb ik weer plukjes in mijn handen. Ook hier ontzettend koud. Deken op de bank extra een extra deken in bed.

Cindy kijk dat is goed nieuws!! Houden zo! :D

Nou ben aardig opgebrand dus ga lekker op tijd naar bed, of ik val zo direct spontaan op de bank in slaap.
    Een heel fijn weekend allemaal!

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wat fijn dat er al een paar een goede echo hebben gehad! Leuk om te lezen :)

Elionorah; wat leuk die foto! En wat fijn dat de echo goed was.

Buik; het zullen inderdaad de darmen zijn maar dat neemt niet weg dat het te zien is! In een korte tijd kom ik tenminste niet zoveel aan.. mijn opgezette buik is de hele dag door. Mijn moeder was ook snel dik...
    Maargoed, darmen of niet, je ziet al verschil en ik heb voor het gemak wel zwangerschapskleding aan. Is toch wat comfortabeler :)

3. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    ik heb ook de hele dag door een dikkere buik... dus idd darmen of niet, toch begint alles te knellen haha

4. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    #144 Elionorah, 9 nov 2013
    Laatst bewerkt: 9 nov 2013
    @danielle, je hebt helemaal gelijk hoor! Gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

Ik ben denk ik helaas wel wat aangekomen hier in Amerika. En m'n darmen drukker nu lekker mee. Ik ga thuis ook lekker in de zws kleding. Zelfs zin in :)

Oh ik was gisteravond de tijd vergeten. En het was na 01.00 uur voor ik in slaap viel! Pfff nou dat heb ik geweten zeg! Ik was moe moe. En daarnaast heb ik ook nog keelpijn die erger geworden is :(
    Ach ik was na de ochtend helemaal bekaf. Heb gelukkig kunnen slapen van 13.30 - 16.45 ofzo !!
    ML ging met de kids naar t zwembad :)

Vanavond was gezellig, met een bbq bij vrienden hier. De kids deden t geweldig, en liggen nu te tukken.
    En ik ben ook alweer helemaal uitgeteld.
    Jep ik ga op tijd naar bed vanaaf :)

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Goedemorgen!
    Op vrijdag ben ik hier nooit zovaak haha, lange werkdag altijd ;)

Elionorah, fijn vande goede echo meis!
    Cindy, alles nog wit gebleven? Komt vast goed meis!

Hier ook echt zwanger, moe, vaker naar t toilet om zowel te plassen als de grote boodschap ;) Moe moe en moe.. Verder groei ik gestaag door en probeer ik echt al te genieten...

19november naar het zknhuis, als dan alles nog goed is lichten we de 24e de familie(s) in :)

6. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ha dames!

@Elionorah, wordt elke keer wel jaloers van die berichtjes van jou: zwemmen, bbq, ik mis de zomer!!! Haha!

@ Cindy, gelukkig leek het loos alarm en gee roze afscheiding gehad! Echo gaat nu opschieten!

Heb vandaag toch ook maar een positiebroek aangedaan, dit is er één met niet zo'n hele hoge band en zit eigenlijk wel erg fijn. Hoef vandaag toch nergens heen dus hoef mn beginnende buikje even niet te verstoppen. En ws. zullen mensen het eerder beoordelen als wat dikkere buik, maar voor mn gevoel valt het al best op!
    Verder hier ook vooral moe, heel de dag door en voor 22h gaat echt het lampje uit. Gelukkig slaapt mn zoontje nog een aardige poos 's middags, dus kan ik wanneer ik vrij ben ook even tukken! Misselijkheid varieert per dag en heel de dag door, zo kotsmisselijk en zo ineens weer trek! Maar goed, zolang ik alles binnen hou! !

Had mog lekkere blunder vanmiddag. Doe mee aan MvM, dus had in de kan geplast, ben even afgeleid doordat mn zoontje iets roept en spoel zo de kan met plas en al om in de wc!! Hahaha!!!

7. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Cathrien, ja ik ben ook veel sneller moe en uitgeblust dan normaal. Het verbaast me allemaal zo, ik dacht dat zwangerschapskwaaltjes pas later in de zwangerschap zouden komen. Ik wist wel van misselijkheid, maar ik voel me soms met mijn bijna 7 weken zwangerschap net een bejaarde, haha :)

Annaka, spannend; morgen je eerste echo! Succes.

Elionorah, wat een goed idee; een filmpje maken van de echo met de iPhone! Denk zomaar dat wij dat ook gaan doen :)

Tanja28, ik verlies ook hele pruiken met haar inderdaad. Volgens de kapster heeft het ook te maken met de periode van het jaar... We zijn gewoon in de rui dus ;)

Wat een dikke buik betreft... Gisteravond gingen we bij kennissen op bezoek die niet wisten dat ik zwanger ben en ik had me toch een opgezette buik! Ik wist echt niet meer hoe ik het moest verstoppen. Het zullen inderdaad mijn darmen zijn, maar ik leek echt wel 4 maanden zwanger ofzo... We hebben het ze maar verteld, want het werd ook wel erg ingewikkeld allemaal. We gaan een paar dagen voor hun katten zorgen, dus we gingen op bezoek om een en ander door te spreken. Ze hadden een dag te voren al een appje gestuurd met de vraag wat ik lekker vind qua alcoholische versnapering... Ik heb maar gereageerd dat ze voor mij niets in huis hoeven halen omdat ik al een paar dagen tegen griep aan zit. Vlak voor we naar naar ze toegingen, kreeg ik een enorme huilbui (lang leve de hormonen!) omdat ik niet wist wat ik aan moest doen, in alles zag je mijn dikke buik. Daardoor waren we dus te laat bij ze. Toen ze later op de avond ook nog begonnen over het verschonen van de kattenbakken en ik tegen mijn man er uit flapte: "Dat is jouw taak!" hadden ze al zulke sterke vermoedens dat we het maar verteld hebben :)

8. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Het is vrij rustig hier. Iedereen n druk weekend (gehad)?

@hier: Sinds n dag of 2 voel ik me wel goed. Weinig last van misselijkheid en ook mijn (.)(.) zijn niet meer pijnlijk. Bij mij (vanwege eerdere ma en t toen ook abrupt verdwijnen van symptomen) natuurlijk meteen reden om van streek te raken. Daarom vandaag n mega huilbui gehad. Ineens bekroop me n soort angst voor de echo van aanstaande dinsdag. De vorige keer liet de 2e echo zien dat ons kindje niet meer leefde, dat t hartje gestopt was. Ben ergens zo bang om weer zoiets te moeten meemaken. Ik hoop zóóó dat alles nu wel goed is en de beeb goed gegroeid is. Pffff.. spannend.
    Nog 2 nachtjes slapen en 2 dagen werken, daarna gaan we t zien.

9. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @cathrien vervelend die onzekerheid he maar blijf positief! Hier vanaf het begin al niet misselijk geweest en pijn in mijn borsten verdwijnt soms ook uit het niets en 1a2 dagen later is het er weer

Hier gelukkig geen bloedverlies meer gehad.... begin nu ook een beetje zenuwachtig te worden voor dinsdag
    Eindelijk een echo na 4 weken wachten pfff

10. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Hoe laat heb jij de echo dinsdag Cindy?
    Wel spannend ja zo'n eerste echo. En heel bijzonder! Succes en veel kijkplezier alvast!

Ik moet dinsdag helaas eerst nog de hele dag werken en wachten en mag pas om 18:15. Pffff.. dat wordt n lange dag.
    Maar oooo wat hoop ik toch dat alles goed eruit ziet. Hopelijk is t ten opzichte van de vorige keer (2 weken terug) goed gegroeid en klopt t hartje nog steeds helemaal goed.deze 2 dagen wachten duurt echt zo lang... pfff..

@lijst: wie is trouwens ook weer degene die de lijst bijhoudt? Ik bladerde wat pagina's terug maar kon m zo snel niet vinden. Ben wel benieuwd wie er nog meer n echo heeft deze week.

11. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Dan heb je hem nog eerder dan ik! Wij mogen pas om 19uur dus nog langer wachten pfff
    We gaan er gewoon vanuit dat we een lekker gezond actief beebje hebben ;)

12. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @dreamer, je zal t Vast al verteld hebben, maar ik weet niet meer wat je zh afspraak ook alweer inhoudt...
    Krijg je dan de termijn echo?
    Hopelijk is alles goed en kunnen jullie het de 24e van de daken roepen :)

@ellin, lekkere blooper met die MvM kan in het toilet haha

Zo ik heb weer heerlijk geslapen! Wel ietsje later dan ik wilde maar toch.
    Ik voel me al een heel stuk meer mens nu hihi.
    De kids zitten aan t ontbijt, ik lig met koffie weer in bed naast me nog slapende ML. Heel chill opstaan deze deze dag.

@jolien, kwaaltjes. Mijn ervaring is dat elk trimester z'n eigen symptomen heeft. En dan is het 2e trimester het leukst en makkelijkst van de 3 :)
    Ach die hormonen en die beginnende buikjes van ons allemaal haha. Het is allemaal niet zo erg, maar het voelt soms zo naar he! Gelukkig is het hoge woord eruit bij je vrienden, en dat is toch ook oke? :)

@cathrien, he wat vervelend die angst voor de echo. We geven elkaar aldoor bemoedigingen om de angst los te laten en met de dag te leven. Omdat we de feiten toch niet kunnen veranderen. Ik hoop dat t je lukt om t los te laten, druk bezig te blijven in de komende 2 dagen. Sterkte!!

@rustig forum. Het was dit weekend echt rustig hier he. Was iedereen zo druk?
    Hier is ML ziek wakker geworden, vervelend voor hem. En het leek wel een koele dag te worden, maar nu schijnt toch volop de zon en is het alweer richting de 30 graden.
    Dat wordt dus rustig aan doen en wellicht een zwembad opzoeken.

@annaka, hoe oud zijn jou kindjes als ik vragen mag?
    En heb je altijd een derde kindje gewild? Ikke wel. ML twijfelde een tijdje. We hebben een meisje (4) en jongen (2) en het leek me zo tof om nog een broertje of zusje erbij te hebben. Die zal dan weer zo anders kunnen zijn dan de andere 2, en toch weer op ons lijken :)
    Dat lijkt me echt bijzonder om te zien en mee te maken.
    En als ik naar de toekomst kijk en denk aan 3 volwassen kinderen (met aanhang)... Ah wat een rijke zegen!

Nou even genoeg gedroomd. Ik ga even met de kids spelen in de tuin.

13. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    hey
    dames die al goeie echo hebben gehad hebben super leuk! heb wel alles terug gelezen ongeveer maar ga nu niet op alles reageren.
    ik probeer vanaf nu echt weer meer te komen anders mis ik jullie te veel.
    maar het ging hier even niet goed. ik zat bijna tegen uitdroging aan maar gelukkig nog niet erg genoeg om in het ziekenhuis te blijven!
    ik heb dus veel gerust en ff op kracht komen.
    deze week komen ze me riolering helemaal vervangen en asbest verwijderen dus helaas een te drukke week voor de deur staan :(
    onze quintes wordt opgevangen door me schoonouders daar ben ik wel blij mee :)

ik zal nu ook even de lijst aanpassen zag dat dat nog niet gedaan was :)

14. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0

juni 2014 mama's

uitgerekende datums:

18.
    cathrien, 33 jaar, 1e kindje, zh, bv

22.
    sith, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv
    ellin, 29 jaar, 2e kindje, thuis, bv

24.
    elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv
    dreamer, 24 jaar, 2e kindje, zh, bv
    stephanie, 26 jaar, 2e kindje, zh, fv
    tanja28, 28 jaar, 1e kindje, zh, bv
    cindy29, 28 jaar, 1e kindje, zh, fv
    Caramelbaby82, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv
    me and, 29 jaar, 2e kindje, zh, fv

25.
    daniielle, 24 jaar, 1e kindje, zh, bv

26.
    RianneB, 25 jaar, 1e kindje, thuis, bv

27.
    Annaka, 33 jaar, 3e kindje, thuis, bv

30.
    jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv
    kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv

0 meisjes
    0 jongens
    4 verrassing/geheim
    15 zwangeren

afspraken:

11-11 Daniielle: 1e echo
    11-11 Annaka: 1e echo
    12-11 Cindy29: 1e echo
    12-11 Cathrien: 2e echo
    12-11 Ellin: 2e echo
    18-11 RianneB: intake vk
    19-11 Caramelbaby82: 1e echo
    19-11 Annaka: intake vk
    19-11 Dreamer: zh - vk -echo
    20-11 Stephanie: termijn echo
    21-11 Jolien1982: 1e echo
    25-11 Cathrien: intake vk
    26-11 Ellin: 3e echo
    27-11 Cathrien: termijn echo
    28-11 Tanja28: gesprek vk

02-12 Kiera: 1e echo
    06-12 RianneB: 1e echo

wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden...

15. Sith

Sith Niet meer actief

Cindy en Cathrien: morgen echo. Spannend!
    Annaka: heb jij vandaag echo?

Hier sinds zaterdagavond ook weinig tot geen last van kwaaltjes. Maakt me ook wel onzeker. Cathrien ik snap dat het voor jou allemaal nog spannender is. Ik probeer mezelf voor te houden dat het morgen weer heel anders kan zijn. Kwaaltjes zijn al eerder een stuk minder geweest om daarna weer terug te komen.

Ik ga zo even bellen om een afspraak te maken voor de nekplooimeting. Weet ik meteen wanneer we ons kleintje nog een keer mogen zien.

16. Annaka

Annaka Lid

13 mei 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Stephanie, hoop dat je nu idd goed bent uitgerust en bijgekomen en alles binnen kunt houden. Wel vervelend dat ze dan net nu komen voor al dat werk.
    @ Elionorah, we hebben 2 meiden. De oudste wordt bijna 4 (en ik vind het toch wel heel spannend dat ze straks naar school gaat) en de (nu nog) jongste is 15 maanden. Ik heb altijd geroepen dat ik er 4 wil, maar mijn man ziet dan veel praktische bezwaren. 3 kinderen vindt hij echter totaal geen probleem, alleen maar leuk. Dus vandaar dat hij nu ook loopt te geinen dat het een tweeling is... Maar we hebben natuurlijk ook wel geluk dat we 2 gezonde, makkelijke baby's/kinderen hebben (en leuk en lief en knap ;)). Was jouw oudste al begonnen op school of gaat ze straks als jullie terug zijn voor het eerst?

@ Danielle, jij vandaag ook de echo he? Ook pas later toch? Ik moet aftellen tot 17.00 uur... Dan duurt zo'n dag lang...

17. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    @annaka; duurt lang he zo een dag! Ik mag vanavond om 19.00 uur, toch wel erg spannend hihi..

@stephanie; hopen dat je snel aannsterkt en weer de oude bent

18. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Annakaen danielle: veel plezier bij de echo. Jammer dat jullie zolang moeten wachten. Mat hopelijk vliegt de dag voorbij.

Stephanie: maar meis dat is niet zo mooi, aterkte en hopelijk knp je gauw op.

Cathrien: wat erg voor je al die onzekerheid. Ik hoop echt dat jullie morgen een mooie echo hebben.

Hier: het weekend lekker rustig aan gedaan. Weinig achter de computer gezeten dus ook niet hier op het forum. Zondag de gehele dag een opgezette buik gehad, wist niet meer hoe ikhet had. Heel mijn buik zat in de weg. Voelde me zo ongemakkelijk. Savond nog flink boven de wc gehangen, scheelde een beetje. Vanacht weinig tot niets geslapen. Vanochtend vroeg ging de wekker moest gaan werken. Eerst naar toilet voor grote boodschap en daarna vlug naar boven rennen en kwam alles weer uit mijn maag. Pfff wat is dat echt vies zeg. Kan er maar niet aan wennen.

19. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey dames! Leuk dat er weer gekletst wordt!

Annaka en Daniëlle, veel succes, ben héél benieuwd hoe het was!!

Stephanie, wat naar zeg, rustig aan hoor! En vooral niet uitdrogen!

Tanja, vervelend dat je steeds zo moet overgeven.. Hopelijk is het gauw over!

Elionorah, hoe lang blijven jullie nog in de VS?

Hier, nog steeds met vlagen erg misselijk, maar niet overgeven gelukkig! Heb goede hoop nu dat dat ook niet meer gaat komen...
    Veel moe, koppijn vaak en ook zo'n opgezette buik. Normaal kon ik na mn kopje koffie zo naar het toilet, maar sinds ik geen zin meer heb in koffie (lost wel meteen mijn cafeïne-kwestie op;)) kan ik maar moeilijk naar het toilet.

Het aftellen begint nu ook voor mij. We gaan maandag of dinsdag naar het ziekenhuis voor een echo. Wel grappig, er woont hier nog een Europese, zij is met een goede vriend van mijn vriend getrouwd, en zij zijn ook zwanger!! Anderhalve week verder dan ik... Zij is afgelopen week naar het ziekenhuis geweest waar wij ook heen willen. Dus ik weet nu precies wat ik kan verwachten, super fijn! Ze doen een uitwendige echo en ze doen ook urine- en bloedonderzoek, bloeddruk meten, gewicht checken etc. Dus volgens mij vergelijkbaar met wat er in NL wordt gedaan. En dat bij elkaar voor 20euro! Haha, wat een prijsje hè??!

Ik ben in het weekend ook even onzekerder geweest. Ik had best wel steekjes en krampjes, dus ik checkte mn toiletpapiertjes nog beter... Toen beeldde ik me in dat mijn borsten veel minder pijnlijk waren en dat ik gister niet zo misselijk was geweest en toen dacht ik, nu maak ik mezelf gek! Het resulteerde in een droom over een miskraam:( en nu vandaag ben ik weer wat relaxter gelukkig!

20. Annaka

Annaka Lid

13 mei 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa, de echo was helemaal goed! 2 december mogen we weer! Helemaal happy!!!

Deel Deze Pagina