@Claprose Afgaande op jouw voorbeeld is het toch alleen van belang dat de vaccinatie gegeven wordt aan mensen die een vergrote kans hebben erg ziek te worden van corona? Net zoals de griepprik.
Ja, omdat ik vooral viel over dat stukje en dat even wilde corrigeren. Als ik op de posts waar ik op reageer zou moeten reageren op alles wat er geschreven staat ben ik nog wel even bezig.
Sterkte en knuffel. Dit dus, mensen denken soms echt niet verder dan wat ze zelf ervaren. Die maatregelen hebben heel veel gevolgen voor de maatschappij, gevolgen die je soms nooit meer kunt uitvlakken
ben ik het niet helemaal mee eens.. Snap je mening. Maar vind het dusdanige grote bedrijven dat ze hierdoor maar 1 kant laten zien waar zij van vinden dat het kan. En zo beïnvloed je dus ook duidelijk mensen. Als je maar 1 kant laat zien. En mensen die kritisch zijn roepen niet op tot haat of wat dan ook..
Ja maar dat mogen ze. Het zou pas echt erg zijn als de overheid ze zou dwingen om beide kanten te laten zien.
Als ik dit zo lees mogen ze het eigenlijk toch niet verwijderen: Het publieke debat in een democratische samenleving is van groot belang en YouTube heeft als een van de belangrijke online videoplatforms daarin volgens de voorzieningenrechter een grote rol. Omdat de vrijheid van meningsuiting ook geldt bij burgers onderling (de zogenaamde horizontale werking), is dit beperkte beleid van YouTube door de rechter niet toegestaan.
Het besmettingsgevaar neemt af als grote groepen, zij het beperkt, immuun zijn. Het virus is niet sterk genoeg meer zich in de grote mate te verspreiden zoals nu en de besmettelijkheid neemt af. Eén virusdeeltje kan een (ongevaccineerde) afweer beter aan dan 20 virusdeeltjes. De kans op een slechte afloop of zwaar ziekteverloop neemt af voor de zieke zelf. Net als bij griep is ons immuunsysteem beter in staat de ziekte te herkennen en bestrijden. Hierom worden eerst risicogroepen, daarna zorgpersoneel om overdracht te voorkomen en daarna pas de "gewone burger" gevaccineerd.
Waar heb je dat gevonden dan? Ik kom heel andere dingen tegen. Bekijk bijlage 668688 Bekijk bijlage 668689 Bekijk bijlage 668688 Bekijk bijlage 668689
Ja dit gaat over de huisarts die verkondigde dat hij het medicijn had om Corona te genezen. Dit mag niet zonder dat je bewijzen hebt dat dit mag. Diezelfde rechter zei ook dus dat YouTube niet zomaar filmpjes mag verwijderen. https://www.google.nl/amp/s/www.ictrecht.nl/blog/youtube-verwijdert-videos-van-haar-platform-mag-dat-wel%3fhs_amp=true
Er is geen Europese grondwet. Die is geschreven maar nooit geratificeerd en in 2007 vervangen door het verdrag van Lissabon wat niets zegt over integriteit van het menselijk lichaam. Echter de concept grondwet zei daar wel wat over en er is ook een Europese verdrag voor de rechten van de mens. Beide stellen net als onze grondwet dat een menselijk lichaam soeverein is.
Oké klaar. Maar het blijft bij deze ene keer. Volgende keer reageer ik weer alleen op dat deel waarop ik zelf wil reageren.
Bespaar je de moeite. Je bent vrij duidelijk niet medisch geschoold en smijt met termen die uit de context getrokken zijn. Farmacie, overgewicht en een voorbeeld over een immuunsysteem proberen te ontkrachten doen je geloofwaardigheid weinig goeds.
Maar vind je jouw eigen betoog over wat vage 'inboorlingen op een eiland in de zonnige zee' wél geloofwaardig dan?
Op welk eiland in de zonnige zee doel je precies? In welk tijdperk vonden die besmettingen plaats? En in welk opzicht kun je dit vergelijken met de huidige situatie in 2020?
Jammer dit. Inhoudelijk niets meer te zeggen hebben dus gaan hakketakken op een pedante toon over een onderwerp dat bijzaak is in de discussie en enkel als metafoor diende. Kenmerkend, dat wel. Goedenavond.
Het waren, gezien het feit dat je zelf kritische opmerkingen maakte betreffende de medische basis en geloofwaardigheid van andermans opmerkingen, best relevante vragen. Wie kaatst kan de bal verwachten. Maar evengoed een goede avond gewenst...
Ik zou je even verdiepen in hoe de Nederlandse politiek werkt!? En hoezo denk of weet jij dat Hugo dit allemaal bedenkt?