In opstand tegen alle maatregelen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 11 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    fijn dat jij het kan relativeren voor jezelf. En dat jij het wel op jouw manier kan accepteren. Voor andere mensen kan dit dus moeilijker zijn, en dat proberen denk ik de meeste hier aan te geven. Dat de een blijkbaar de acceptatie heeft en een ander daar (nog) niet is, of misschien eerst die acceptatie wel had maar er nu even doorheen zitten.

en natuurlijk komen er dingen op je pad waar je niet op rekent.
    Ik denk dat we nog wel heftigere dingen gaan tegenkomen de komende tijd, wat dacht je van de economische crisis die uit deze corona crisis gaat komen. En het niet te bevatten klimaatprobleem. Genoeg dingen waar we nog tegenslagen gaan krijgen in de komende 50 jaar!

cowgirl80 en tuc vinden dit leuk.
  2. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    616
    648
    93
    Vrouw
    Ten eerste had ik t niet tegen jou en ten tweede ja, ik weet hoe lang de wachttijden zijn bij de ggz, we zitten zelf ook in een moeilijk traject met de oudste wat nu dus allemaal maar moeilijk gaat, maar dank je dat jij wel even voor mij bepaald dat ik geen idee heb:rolleyes:.
    Ook weet ik heel goed dat t er voor de buitenwereld prima uit kan zien terwijl dit in werkelijkheid totaal niet zo is, maar nogmaals daar had ik (en de meesten hier) het niet over.
    Ik reageerde puur op reacties zoals die van TS waarin aangegeven wordt dat ze er 'gewoon' geen zin meer in hebben en het er niet mee eens willen zijn.
    Ik heb het dus duidelijk niet over situaties zoals die van jou of die van mijzelf.
    Ik bedoelde puur en alleen dat ik mensen die inderdaad niet in zo'n situatie zitten (zoals ik ze ook tegenkom in mijn directe omgeving) en alleen maar kunnen zeiken over alle 'luxe' die ze missen inderdaad behoorlijk verwend vind ja. Dan denk ik (vanwege mijn eigen situatie) ben verdorie blij dat dat t enige is waar je je zorgen over hoeft te maken.

NiVa0230, Nehneh, Trirani en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dus als je met je gezin niet een wat lastige of andere situatie dan gemiddeld hebt, mag je niets zeggen of vinden van de maatregelen? Dan mag je er niet ‘gewoon’ klaar mee zijn? Alsof deze hele situatie zo gewoon is. Je moet dus per se überhaupt al iets hebben waardoor je nu “recht” hebt om te klagen? Wie bepaalt dat?
    Heel fijn inderdaad dat iemand alleen maar reden tot klagen heeft omdat restaurants nu dicht zijn en verder niets anders heeft om zich zorgen over te maken. Maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat alleen dat niet de reden is dat iemand er op een gegeven moment ‘gewoon’ klaar mee is. Iedereen heeft een breekpunt en als dat nou net die restaurants zijn :rolleyes: Zoals ook is aangegeven, oa door TS, het is alles bij elkaar en het feit dat er geen einde in zicht is.

Forumnaam, Axia, An79 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    616
    648
    93
    Vrouw
    Ik zeg nergens dat je niet mag klagen, dat moet iedereen lekker doen als ie dat wil, ik zeg alleen dat ik daar een mening over heb. Daarbij was ik niet degene die mensen met een andere situatie in de discussie trok, dat was jij toch echt zelf. Heel apart dat je eerst mensen woorden in de mond legt door te stellen dat het verkeerd is om mensen in 'bijzondere' situaties verwend te noemen om vervolgens, als dat wordt tegengesproken, dat dan weer tegen me te gebruiken.
    Jij was degene die stelde dat er genoeg situaties zijn waarin mensen het er extra moeilijk mee hebben en dat die dus niet over 1 kam geschoren moesten worden. Dit beaam ik inderdaad en vervolgens gooi je het maar over een andere boeg... Heel apart, maar goed.
    En even voor de duidelijkheid, er even flink de balen van hebben vind ik iets heel anders dan je afzetten tegen de maatregelen of iets dergelijks

NiVa0230, Nellie4, Claprose en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Ja, dat antwoord wist ik al, het was nl. een retorische vraag. En met mijn toon is niks mis, ik zei blijkbaar alleen niet datgene wat jij wil horen. Maar ik geloof dat dat ook geoorloofd is in een democratisch land met vrijheid van meningsuiting.

Lafelife, Nehneh, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.112
    12.091
    113
    Je mag best zeggen dat de rek eruit is, daar lopen we allemaal op een moment tegenaan. En ieder huisje heeft zijn kruisje.
    En het is druk bij de psychologen, daar heb ik in mijn directe omgeving helaas ervaring mee.

Maar daar ging het initieel hier niet om, het ging om de maatregelen en de beperking van vrijheid. Daar mag je heus over klagen, maar laten we proberen elkaar te helpen hier doorheen te komen als je er doorheen zit. Zorg dat je het haalbaar voor jezelf houdt door iedere dag iets te doen waar je blij van wordt. Ga even in bad of onder de douche, lees een boek, zet de muziek aan en ga met het gezin dansen, kijk een fijne film, ga puzzelen, wandelen. Ik word van alles hiervan blij en krijg dan weer energie. Ik ben door een veel zwaardere tijd dan dit gegaan, maar dat wil niet zeggen dat ik niet klaag of zucht of er klaar mee ben, maar het is volhouden, en als ik bedenk voor wie ik het doe, doe ik het graag.

Snoopy1979, ellessinia, Kleintjuh85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Klopt! Ik denk dat we dat allemaal wel hebben (af en toe of regelmatig), en dan is even klagen en stoom afblazen heel fijn.
    Maar (wederom, voor de meeste mensen) het is wel zaak om dan toch weer de schouders er onder te zetten, anders kom je echt in een uitzichtloze situatie, zo'n negatieve spiraal.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Goh die indruk krijg ik hier niet echt:

"Wat een gezeik allemaal over wat we allemaal niet mogen"

"Tja, dat hoort erbij. Suck it up"

"Als ik lees dat mensen “er geen bal meer aanvinden” , de rek er helemaal uit is enz schrik ik eigenlijk best wel"

Axia, An79, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Novi

Novi Niet meer actief

Een beetje empathie voor mensen die het moeilijk hebben met de huidige situatie is echt geen overbodige luxe. Voor mij persoonlijk is het op deze manier prima nog een langere tijd vol te houden als dat nodig is. Ik snap dat dit niet voor iedereen geldt en dat mensen het gehad kunnen hebben met maatregelen die je door de strot geduwd worden. Want zo is het natuurlijk wel. Een stukje vrijheid wordt je afgenomen. En ja in andere tijden en in andere landen was/is dit nog meer. Maar wat moet je met die informatie dan? Het kan altijd erger, dat geldt voor bijna alles in het leven. Betekent niet dat je dan maar je eigen gevoelens aan de kant moet schuiven. Mijn oma en schoonmoeder die een oorlog hebben meegemaakt geven trouwens allebei aan dat ze de huidige tijd net zo heftig vinden als een oorlog. Anders, maar niet minder ingrijpend. Ik kan me dat niet voorstellen, maar zo zie je dus hoe iedereen leeft vanuit een eigen referentiekader.

Axia, An79, cowgirl80 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.112
    12.091
    113
    Laat ik voor mijzelf spreken.

tuc vindt dit leuk.
  11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Die maatregelen zijn er omdat wij als mensen ons niet houden aan de regels en wij het zijn die de corona verspreiden!
    Omdat wij geen eigen verantwoordelijkheid nemen!

Lieve mensen, snappen jullie dan niet dat je van corona gewoon heel ziek kan worden!!!!
    Tis geen griepje!!!!!!!!

Dan moet je thuiswerken of is er even geen zwemmen, maar je moeder of je man leeft tenminste nog!!! Depressief worden van een paar maatregelen, dan gaat het sowieso niet goed met je??
    Je kan toch nog steeds naar buiten, de heerlijkste gerechten koken, genieten dat de zon opkomt!
    Ik kan echt boos worden op mensen die zich tegen de maatregelen keren, ze zijn er niet om ons pijn te doen, ze zijn er om ons te beschermen omdat we dat zelf niet doen!

Meiske2015, prjbt, TotalBella en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.887
    18.681
    113
    Vrouw
    Wauw.. de zin; 'depressief worden van een paar maatregelen, dan gaat het sowieso niet goed met je' vind ik erg ondoordacht...

Soturi, nelta, 2littlemonkeys en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Waarschijnlijk een heel impopulaire mening maar dat is het voor het grootste deel van de zieken wél. Of zelfs nog minder, een verkoudheidje. Dat zeggen de cijfers en de experts.

Kinderwens87, Axia, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Sprakeloos ben ik ervan

2littlemonkeys en An79 vinden dit leuk.
  15. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    +1

Nee, t is niet leuk, maar het wordt er niet beter op als we gaan zitten muiten en mokken met elkaar.
    Laatst ook iemand, ergens; klagen over de maatregelen en het vertikken een mondkapje op te zetten en geen afstand houden.
    Uiteindelijk zijn het de "kuddedieren" die de zaken binnen de perken houden en geen plekken innemen op de IC met hun schaapachtig gedrag, maar oké.

NiVa0230, Felice en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee het is geen griep en vooral de nasleep is heel anders dan die van een griepje of een flinke verkoudheid.
    Er zijn heel veel mensen, ook jonge, die corona hebben gehad en geen smaak of geur meer hebben of een compleet verstoorde smaakbeleving. Fitte sportieve mensen die nu een half jaar laten nog niet eens de trap op kunnen lopen door de schade die het aangericht heeft aan de longen.
    Van gewoon een griepseizoen liggen de ic’s niet vol met mensen die naar lucht happen.

Maar als dit virus ons eens ding leert is dat we kapot zijn als samenleving, zowel mentaal als fysiek. Het virus slaat bijzonder hard toe bij mensen met een welvaartsziekte. Maar het effect van de lockdown legt dus ook onze mentale zwakte bloot.

En ik vraag het me ook wel eens af hoor. Is het het allemaal wel waard, economisch. Heel de horeca naar de klote. Evenementen bureau’s, entertainment industries. Ze krijgen ongekend hade klappen.
    En daarmee ook de mensen die daar werken.

Des te belangrijker dus om je aan de regels te houden en te zorgen dat alles zo snel mogelijk onder controle is. Zodat ook die mensen hun baan weer kunnen uitvoeren. Het bedrijf weer nieuw leven in kunnen blazen.

Line, Beausecret, columbella en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Kijk, dat je er de balen van hebt begrijp ik helemaal. Maar sommige uitspraken gaan wel wat verder dan dat.

Het is helemaal niet leuk, maar ja. Is het een vreselijke ramp?

Voor mij persoonlijk niet.
    Ik houd mij graag aan de regels, want ik heb er tot nu toe weinig last van.

Afstand houden, mondkapje, handen wassen, desinfectiemiddel gebruiken. Pakketjes bijvoorbeeld zelf ophalen ipv dat het naar boven word gebracht.
    Anderhalve meter afstand.
    Geen Sinterklaas intocht, niet naar de dierentuin. Ja, jammer allemaal. Maar ja is geen wereldramp hier.

Ik zoek gewoon alternatieven.

Lekker de intocht thuis kijken, pepernoten bakken met mijn zoontje. Lekker knus op de bank!

Boodschappen en andere dingen bestellen we altijd al. Dus ook dat is voor ons geen ramp!

Het enige wat ik jammer vind is dat mijn zoontje niet met opa naar de dierentuin kan. Maarja, nu gaan ze ipv naar de dierentuin een rondje op de fiets door het bos, duinen of wat dan ook.
    In de hoop wat diertjes tegen te komen.

Al met al gewoon jammer, maar ik vind het voor ons persoonlijk geen ramp!

We vermaken ons prima een tijdje zo.
    Het is tenslotte voor een goed doel, in de hoop dat we Covid 19 de baas te zijn, en we over een tijdje weer (extra) kunnen genieten van dingen die we straks wel weer kunnen doen.

Voor de economie daar in tegen is het wel echt zwaar. De horeca heeft het natuurlijk erg zwaar, dat vind ik wel heel naar om te zien. Gelukkig zijn er ook weer bedrijven die juist weer extra inkomen genereren..

Ik probeer zoveel mogelijk ondernemers hier te steunen door een keer extra eten te bestellen, of daar een nieuwe pyjama te halen dan ergens random online!.

Zara75 vindt dit leuk.
  18. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Natuurlijk is er een groep die met een flinke nasleep te maken hebben. Neemt alleen niet weg dat het voor het grootste deel van de zieken als een, al dan niet milde, griep ervaren wordt. De griepgolf van 2018 is toentertijd volop in het nieuws geweest dat de ziekenhuizen overvol lagen en ze het niet aan konden en veel mensen stierven, van een gewoon griepje hè. Waar was toen de lockdown en maatregelen die nu gelden zijn vragen die ik vaak voorbij zie komen. Die vragen begrijp ik ook wel. Ik vind dat we moeten leren leven met dit virus want weg gaat het niet. Ik neem het zeker serieus dat het voor een deel van de bevolking een gevaarlijk virus kan zijn. Ik doe alleen niet mee aan de paniek eromheen.

Axia, SAARC, Hanneke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat laatste ben ik wel met je eens. We zullen er mee moeten leren leven.

Maar ik zou graag zien dat de wereld zo snel mogelijk weer normaal gaat draaien. En het enige wat we kunnen doen is ons netjes aan de voorschriften houden.

de sterftecijfers van de afgelopen jaren zijn wel zeer duidelijk verhoogd in 2020. En vooral nu zie je ze echt extreem omhoog schieten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/medisch/hoeveel-sterfgevallen-zijn-er-per-week-

20. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Het verschil zit m in de grilligheid, onvoldoende behandeling en geen vaccin. In tegenstelling tot influenza @Heartofhope Aan influenza sterven jaarlijks ook veel mensen, klopt! Maar aan Corona gewoon meer omdat het een " nieuw virus" is en we geen of weinig antistoffen in ons immuunsysteem hebben nog. Onze afweer kent de ziekte niet dus weet hem niet te bestrijden. Mede hierdoor stijgt de mortaliteit.
    Ik ken overigens maar weinig die aan paniek doen, het zijn gewoon simpele voorschriften. Niets paniekerigs aan, dat wordt ervan gemaakt vanuit een bepaalde denkwijze, denk ik;)

Shay25 en Adje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina