Verre reis in de meivakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nijn1977, 7 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    973
    456
    63
    Vrouw
    Hebben jullie wel eens een verre reis gemaakt in de meivakantie ipv in de zomervakantie?
    Ik wil heel graag met de kinderen naar Mexico. Ook Vietnam en Zuid-Afrika staan op mijn lijstje.
    Maar het is overal zo warm in de zomer dat ik dat dus niet zie zitten. Zoveel geld en dan eigenlijk niet kunnen genieten vanwege de warmte. De afgelopen twee jaar in Spanje geweest en 30+ graden kan ik al niet zo goed hebben.

Mooie, leuke en goed ervaringen hoor ik heel graag!
    Enkele jaren geleden zijn we 2,5 week in Thailand geweest met de backpack (wel in de zomer en geen last gehad van het regenseizoen) en dat vond ik zo mooi om met de kinderen te doen ☺️

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.134
    12.107
    113
    In Zuid Afrika is het in de zomervakantie winter, dat hoef je niet te laten vanwege de warmte (en echt een enorme aanrader als je kinderen oud genoeg zijn). Daar zou ik wel 3 weken voor willen hebben, vooral als je én krugerpark én Kaapstad omgeving wilt zien.

verder zou ik goed kijken of het te doen is qua activiteiten en of je voldoende tijd hebt. De reis kan veel tijd kosten kosten voor je er bent en een jetlag, dat is best heftig voor kinderen. Vietnam lijkt mij (te) lang vliegen en te veel te zien voor 2 weken. Qua klimaat is het daar in mei warmer dan in juli/ augustus alleen zit je dan weer met het regenseizoen.

Ook ligt het aan je kinderen. Kunnen zij makkelijk weer omschakelen na de vakantie (zondag landen, maandag naar school) of hebben ze daar wat tijd voor nodig?

Nijn1977 vindt dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Afhankelijk van de bestemming en wat je wil gaan doen moet je goed kijken of je daar aan 2 weken genoeg aan hebt. De landen die je noemt zijn erg groot. Dus je zou dan een regio ( noord of zuid bij vietnam, alleen yukatan bij mexico of alleen rond kaapstad bijv) kunnen kiezen.
    Bij zo’n verre reis kost het vliegen vaak het meeste. Is dat het waard om daarna maar een klein gedeelte te zien?
    Verder goed kijken wat de seizoenen daar zijn. Want zuid afrika heeft zijn winter in onze zomer. Veel landen hebben regen seizoenen en droge periodes. Orkaan seizoen niet alleen in de cariben, ook vietnam etc.

als je wilt kan het zeker maar je moet dan de goede keuze maken, qua wat je wil zien, hoe snel je wil reizen, en hoe erg je zelf en je kinderen kunnen wennen in een andere tijdzone etc.

wij hebben tot nu toe alleen korte vakanties naar de Cariben gemaakt in de mei/herfst vakantie van een week, dus zaterdag heen—zondag terug. Dat kan prima want dat zijn kleine eilanden, en heb je je regio dus al afgebakend.

je kunt ook eens bij een reisbureau zoals djoser kijken wat zij aanbieden in de mei vakantie. Dan weet je een beetje wat mogelijk is.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.001
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn vorige meivakantie naar Florida geweest. Dat was goed te doen in 2 weken, de afstanden zijn niet heel groot en de temperatuur was heerlijk.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  5. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    973
    456
    63
    Vrouw
    Daar heb je wel gelijk in! De reis en het verschil in tijd is ook wel een ding…
    Zuid- Afrika hebben we met zijn tweeen jaren geleden gedaan en dat was inderdaad echt gaaf, dat willen we de kinderen ook wel graag laten zien. Toen hebben we alles zelf geboekt, ook zelf met een huurauto gereden, maar kan dat ook met kinderen? Is dat nog veilig genoeg? Johannesburg reden wij direct uit om te overnachten in Pretoria. Daarna de oostkant gedaan in 3 weken. Kaapstad hebben we niet gezien.

p.s.winter klinkt ook niet helemaal leuk voor een zomervakantie (het is ook nooit goed )

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    973
    456
    63
    Vrouw
    Goede tip om eens bij reisorganisaties te kijken! Voor onze reizen jaren geleden deden we dat ook. Ik ben het een beetje verleerd denk ik. Meestal gingen we 2,5 week tot 3 weken, dat scheelt natuurlijk meteen de reisdagen in vergelijking tot twee weken.

mamameer vindt dit leuk.
  7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    In de meivakantie ver weg is goed te doen, maar ik zou wel iets doen waar je dus met twee weken (eigenlijk nog minder vanwege de reis) genoeg aan hebt en wat het waard is om daar heen te gaan. Overstappen met het vliegtuig die lang duren zou ik bijvoorbeeld niet doen... en ik zou een wat kleiner land kiezen of een regio.

Nijn1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina