Hoi, Na een lange weg zijn we eindelijk zwanger, echter sinds gisteren wordt mijn blijdschap overschaduwd door flinke zorgen. Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en heb de afgelopen week geverfd bij vrienden. Niet bij stil gestaan dat dit wel eens schadelijk kon zijn. Had hier nog nooit iets over gelezen/gehoord tot gisteren. Ik heb in totaal denk ik 12 uurtjes geverfd verspreid over een paar dagen. Helaas was de verf op terpetine basis en heb ik mijn handen ook flink met terpetine schoongemaakt. Ook was de ventilatie niet optimaal aangezien het afgelopen week erg koud was. Ik ben zo bang dat ons kindje hier straks iets aan overhoudt. Zijn mijn zorgen terecht?
Hoi, Langdurige blootstelling hieraan is niet goed inderdaad. Het is alleen heel moeilijk te zeggen hoeveel van de stoffen precies kwaad kunnen. Het is echt maar een kleine kans dat het hierdoor mis gaat, echt waar. Probeer het een beetje los te laten! Je bent ook nog maar heel pril zwanger, het zal niet voor afwijkingen bij het kind zorgen. Groeten Evelien
Hoi Evelien, Bedankt voor je reactie. Jouw antwoord geeft me in ieder geval meer rust dan ik de afgelopen uren heb gehad. Ik ga het proberen los te laten. Groeten, Linda