Mijn dochtertje is bijna 10 maanden en ze is aan het afvallen. Ze eet hetzelfde (of meer) en heeft verder niet echt nieuwe dingen geleerd waardoor ze meer is gaan bewegen. Ook is ze sinds de laatste weging niet ziek geweest. Haar bolle buik is totaal verdwenen en haar enorme billen zijn echt in omvang afgenomen. Als ze ligt kijk ik zelfs tegen haar onderste ribben aan, natuurlijk niet erg maar ze was echt redelijk vol bij haar buik. Morgen ga ik wegen bij het cb, maar weet bijna zeker dat ze afgevallen is. Kan dat zomaar?
Hoi, Ja het kan zomaar. OOk al lijkt ze niet echt nieuwe dingen geleerd te hebben, ontwikkelen ze altijd, dus verbeteren bijv. bewegingen enz. dus misschien verbrand ze op het moment meer als 1 maand geleden. NIET druk om maken. ze stabiliseerd vanzelf en als ze aangeeft meer te willen eten is het goed, maar ook als ze gewoon hetzelfde blijft eten gewoon haar gang laten gaan. Tenzij ze duidelijk ziekig is/word natuurlijk maar dat komt vast goed, want dat het je nu opvalt betekend dat je goed op haar let.. .
Misschien is ze in de lengte gegroeid waardoor haar gewicht minder lijkt. Of misschien heeft ze al haar energie nodig om te ontwikkelen? Alleen zie je de resultaten nog niet. Komt vast goed!
Daar dacht ik ook aan.. hier zie ik bolle wangetjes ook steeds minder worden, terwijl ze veel meer eten
Hier gaat het trouwens echt op en af. Twee weken geleden dacht ik nog: jemig....hij heeft niet eens spekjes meer. Nu denk ik weer: jemig....hij wordt bol .
Mijn dochtertje was met 9 maanden ook wat afgevallen, maar kwam door haar griep. Ik kreeg toen het advies om volle yoghurt te geven elke dag. Dat doe ik nu en ik heb inderdaad het idee dat ze nu weer bijgetrokken is Dus zou je kunnen proberen?
ik zou heel even morgen afwachten op het cb. Soms gaan ze op een bepaald moment zó de lengte in, dat het ergens anders verdwijnt..
Hier ook met 10mnd aan t afvallen geslagen maar mijn zoontje was wél erg vaak ziek en at slecht... maaaaaaarr, hij is toen ook begonnen met loslopen en dat was hier ook een mega grote factor! Kindjes rond die leeftijd worden toch allemaal wat actiever, plus ze gaano ok de lengte in... als ze gewoon goed eet zou ik mezelf niet druk maken!
Hier een kindje wat op de normale curve lijn zit. Maar Marin stond van de 10 maand tot nu ong. bijna stil. Dus het komt vaker voor. Ze gaan ineens zoveel meer bewegen, en vergeet niet het ziek zijn, of tandje gebeuren../