Hier ook een duidelijk ritme: 8:00 wakker worden en fles 10:00 naar bed voor 1-1,5 uur 12:00 fles 13:00 naar bed voor 2-2,5 uur 16:00 fles ergens nog even tukje in de box 19:00 - 19:30 fles 20:15 naar bed met een klein flesje Dit ben ik gaan doen vanaf de 5e week. De eerste tijd gaat het natuurlijk niet zo makkelijk maar nu (bijna 10 weken oud) gaat ze als een Zwitsers horloge. Nu niet denken dat ik haar heb laten huilen ofzo... dat heb ik namelijk niet gedaan maar ik heb haar wel altijd op hetzelfde tijdstip naar bed gebracht en we staat ook altijd om 8 uur op etc etc. En het past bij dit kind (heel makkelijk). Ik vind het heerlijk zo'n ritme zeker omdat mijn zoontje van 2 ook in een duidelijk ritme zit. En dit betekent dat ik tussen 13:00 en 15:00 even 2 uurtjes voor mezelf heb en in de ochtend even een uurtje helemaal aan mijn oudste kan besteden. Werkt voor ons dus als een dolle. Hongerig is deze dame niet dus rekken enzo hoeft niet en zou ik trouwens ook niet doen. We hebben aangestuurd op een duidelijk ritme maar je kan sturen wat je wilt, willen ze niet dan zal het ook niet lukken! Oja, meisje is gaan doorslapen van 00:00 tot 8:00 met 7 weken en 2 dagen.
Elke hier precies zo. Kan me er zelfs aan ergeren als ik mensen zie winkelen of in het bos met de maxicosi. De MC is een autostoel! Geen wandelstoel.... Hier wordt ze dus ook gewoon overgelegd als ze in de MC in slaap gevallen is. Geen probleem. Volgens mij scheelt het ook of je kunstvoeding of borstvoeding geeft als ik dit topic zo lees. BV wordt toch op verzoek gegeven en met de fles heb je toch vaak een schema.
Idd. Als we nu ff snel een boodschapje moeten doen, en hij slaapt, laat ik hem er wel ff inzitten dan op het onderstel maar als hij wakker is, gaat hij gewoon ff de korte draagdoek in. Lekker makkelijk en minder werk dan met de m.c. sleuren! Vind hij ook vééééél leuker!
Dat hoeft niet hoor.. Je kunt ook bv geven in een schema (heb ik ook gedaan en dochtertje is daarop braaf gaan doorslapen )
Nou dat ritme kwam pas een beetje met 6 maanden hier. En dan nog niet van harte. Eigenlijk sinds ik verhuisd ben(1 maand geleden) zit er een goed ritme in. Hij is hier ook veel meer op z'n gemak lijkt wel. Op het kdv heeft ie wel altijd zijn ritme gehad. Altijd keurig zijn slaapjes. Thuis ging dat er wel anders aan toe. En ben echt wel consequent maar wat niet gaat, gaat niet. Slapen was in dat vorige huis drama.
eerst gaf ik bv dus voede ik op verzoek. Maar door veel omstandigheden ben ik gestopt. Ik begon met fv maar had nog geen ritme dus volgde ik zijn ritme. Tot de cb op huisbezoek kwam de eerste keer. Ik gaf teveel flesjes 7 a8 keer voor een baby van 3 weken. Ik moest op tijden gaan voeden om 7-10-13-16-19-22 en dan evt een nachtvoeding. Nog effe ging dat goed maar daarna ging het weer naar zijn ritme ik helemaal overstuur wat ja wat moest ik nu doen voelde me al een slechte moeder. Vanaf dat moment ben ik zijn ritme gaan volgen. Dat werkte het beste en hij heeft nu zelf een goed ritme
tja... denk dat ik dus blijf doen wat we doen, haar volgen. qua voeding is het ook lastig, a) ze drinkt haar flessen niet leeg (alles al geprobeerd) b) ze krijgt Nutramigen vanwege KMA en dat spul is echt al 3x voorgekauwd dus lang blijft het ook niet hangen. toch heeft ze 2 keer doorgeslapen op 90cc...?!! maar meestal komt ze nog steeds midden in de nacht en laten we wel wezen, dat breekt een keertje op. vannacht had ze de laatste fles om 22.30 gehad en kwam om 03.15 weer... en daar kan ik prima tegen hoor, maar dan ligt zij er in, wil de slaap niet vatten, slaapt ze net, wordt de oudste om 5 uur wakker..grrrrr maar goed, toch frustreert het als ik hier die "prachtige" schema's lees, vooral de periode tussen de laatste en de eerste fles...en denk ik wanneer hier ook??? en nee, denk niet dat het kdv het perse wil, maar herinner me nog goed bij mijn zoon (waar ik achteraf van terug kan lezen in het kdvboekje dat hij dus wel op dat fantastische 7,11,15,19 en 23 uurschema zat) dat ze vroegen hoe laat moet de volgende fles eggeven worden en dan denk ik nu alleen maar...kweenie????
Ik volg het ritme van de kids en de jongste krijgt idd bv op verzoek, maar de oudste kreeg kv op verzoek. Dat je kindje flesvoeding krijgt wil niet zeggen dat dat niet op verzoek kan hoor. Je zit alleen aan een max gebonden.
ohohohohohoh... ik volg mijn meisje dus... maar schrijf het nu ook al 3 dagen op, haar eettijden en slaaptijden om te zien of er herkenbare tijdstippen in terugkomen. de 1e 2 dagen dus wel...qua eten dan, slapen is de ene keer er vlak na de andere keer er vlak voor...(fles) maar vandaag????????????????? 6 uur wakker (joepie, want ze lag er om 22.15 in) fles, en warempel, heel erg wakker. wat ik niet erg vind want dit zou ideaal zijn als ik weer moet werken. om 07.30 gaap, dus naar bed. 08.30 wakker, gewassen en 9 uur trek dus fles. in de wandelwagen boodschappen, ze viel om 10.15 in slaap en slaapt nu nog@!!!!! kortom ze doet haar middagslaap dus in eens in de ochtend... gaat dit wel goed komen voor de nacht? (heb in ieder geval stille hoop dat als alles opgeschoven is, ze vanavond gewoon in bed slaapt ipv bij ons op schoot... 'normaal' bij fles rond 5 uur, gaat ze direct weer terug naar bed, was nu echt niet mogelijk, en sliep dan in de ochtend een 3 kwartier en dan tegelijk met zoon van half 1 tot 3 s middags. en dan nog een keer 3 kwartier tegen onze etenstijd. moet ik het zo laten? had ik iets moeten doen/kunnen doen? (ff klagen, normaal lagen ze dus tegelijk te slapen en dat was voor moeders erg ideaal, voor de klussen, of zelf slapen)
RRR betekent dat je dingen in een vaste volgorde doet en niet op vaste tijden. Ik zeg: laten gaan. Veel kindjes schijnen er beter op te varen om ze te op verzoek te voeden (zowel bij bv als fv) en te laten slapen als ze moe zijn, maar als jij er gestresst van raakt om niet volgens een schema te 'werken', dan zal je kindje meer baat bij een schema hebben, want van een gestresste moeder wordt hij/zij ook niet vrolijk!
Hier geeft de kleine meid het ook zelf aan. Momenteel rond 2 uur een nachtvoeding (sinds de warmte), dan rond 6 uur/half 7 wakker. Overdag is ze steeds 1,5u wakker tussen de voedingen. De laatste tijd deed ze steeds korte slaapjes maar vandaag 2x 2 uur en 1x 2,5 uur. Hopelijk blijft dit zo, dan kan ze mooi elke keer na het slapen drinken. 's Avonds gaat ze rond 19u op bed. Vandaag was dit haar ritme: 02.00 bv 06.15 wakker en bv 07.45 slapen 09.45 wakker en bv 11.00 slapen 13.00 wakker en bv 14.30 slapen 17.00 wakker en bv 18.30 bv en slapen morgen zien we het wel weer.
Wij hebben altijd volledig het schema van ons kindje gevolgd. Dat ging ook het beste, en er komt vanzelf ritme in. Wij hebben hier geen enkel probleem mee, en onze kleine deed het er het beste op. Sommige kindjes hebben misschien iets strakker ritme nodig. Maar wij geloven absoluut dat een kindje zelf zijn ritme vind.
mijn kleine vent is wat jonger als diegene die hier hebben getypt, maar overdag is het ook wat rommelig en niet echt een ritme, Maar s'avonds probeer ik wel aan te leren dat ie mag eten, even in de box, dan naar bed. Tot nu toe is ie dan ook lekker wakker, en heeft ie slaap tegen als het later word,dat gaat tot nu toe best goed. Als ik zo rond 00uur nog z'n laatste voeding geef , word ie pas rond 8uur wakker. Snachts gaat ook goed, mag zeker niet klagen. Maar denk ook dat je je ritme van je kindje moet aannemen, zodra hij/zij zich tevreden voelt,gaat t alleen maar gemakkelijker. En niet te veel naar anderen luisteren! Doen wat jij het beste vind!
in het begin met stefan heb ik op zijn ritme gelet wanneer hij wakker werd en honger had fles gegeven maar ik heb er wel minimaal 2.5 a 3 uur tussen gehouden. nu is hij 6 maanden en geef ik eigenlijk wel rond dezelfde tijden de fles omdat hij dan meestal ook wakker word. en mocht hij keer te vroeg zijn is hij makkelijk te rekken door hem te laten spelen. hier mijn schema: 09:00 uur : fles 13:00 uur: fles 17:00 uur: fles 22:00 uur: fles(meestal moet ik hem dan nog wakker makken of w ord hij net wakker) dit ritme zat hij vrij snel al in. ik geef hem nu ook elke dag een half potje fruithapje of groente hap.. morgen moet ik naar het CB dus dan zou ik wel een ander schema krijgen met welke fles ik weg moet laten en wanneer zijn hapjes moeten
owja wat ik nog ff wou zeggen, toen mijn dochtertje nog 2x snachts een voeding kreeg, was er echt geen ritme, want dat kon niet echt qua drinktijden die steeds anders waren toen ze maar 1x in de nacht kwam, en vooral toen ze niet meer snachts kwam om te drinken (wakker werd ze nog wel heel lang, doorslapen doet ze pas sinds kort) maar toen kon ik wel meer een ritme krijgen, omdat ik dan zelf sochtends gewoon om 7 uur drinken kon geven, en als ze bv om 5 uur snachts nog had gedronken, tsja dan had ze om 7 uur geen dorst natuurlijk nogmaals suc6
bedankt hoor allemaal voor de reacties, zo rommelig als de dag begon, zo erg mijn twijfels waren toen ze zo lang sliep op de late ochtend/vroege middag, ze heeft van 10 tot 13 uur geslapen, ik heb haar gelaten...hoewel de drang groot was haar wakker te maken, zoals in 1 van de reacties, ik ben inderdaad een schemamens, maar kan het gelukkig best loslaten tov mijn kinders...raak er niet van gestresst, tis nmeer dat ik het niet echt ken dat gerommel, wel bij wisseling van flesgroottes enzo, maar nietr dat elke dag anders is... om terug te komen op vandaag, in de loop van e middag corrigeerde ze zichzelf weer door een klein flesje tussendoor te willen, en voila, daar zaten we weer op de normale tijdstippen, maar zoals ik hoopte dat ze in haar bedje zou liggen vanavond...nee... ze heeft het kletsen sinds vandaag door, nou het kwam uit haar tenen, erg grappig... ik ga me er vol aan over geven, en hoop zoals velen zeggen dat er vanzelf een ritme insluipt...
Let je wel een beetje op? Van 00.00 tot 08.00 slapen is op een leeftijd van 3 weken eigenlijk helemaal niet goed ivm een te lage bloedsuikerspiegel. Het maximum is 6 uur tussen de voedingen snachts tot een leeftijd van 6 weken. Ik heb me daar ook niet altijd precies aan gehouden, maar wel goed in de gaten houden dat je kindje er geen last van heeft. Want 8 uur is wel erg lang op deze leeftijd!!