Hypolitische streptocokken groep B: wie heeft ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pruts27, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    #1 Pruts27, 27 dec 2010
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 1 dag voor de bevalling mijn urine laten onderzoeken (zat eiwit in). Het bleek een week later hypolitische streptocokken groep B te zijn. Gelukkig is toen alles goed gegaan (vliezen braken gelukkig erg laat). Nu verwachten we ons 2e kindje en ben ik eigenlijk wel benieuwd of er meer dames zijn die ervaring hebben met deze bacterie en wat er gebeurd tijdens de zwangerschap en bevalling? Moest je tijdens de zwangerschap al antibiotica nemen, werd je urine vaker gecontroleerd, moest je langer in het ziekenhuis blijven etc. En is alles goed gegaan bij jullie?

2. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap is ook geconstateerd dat ik de streptokokken B bacterie bij me draag. Om besmetting van mijn dochter tijdens de bevalling tegen te gaan moest ik in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica bevallen en moesten we na de bevalling 24 uur blijven ter observatie. Alles was gelukkig goed. Deze zwangerschap gaan ze met 32 weken bekijken d.m.v. een kweek of ik de bacterie nog steeds bij me draag. Als dat weer het geval is, dan moet ik weer tijdens bevalling aan infuus met antibiotica. Verder hoef ik tijdens de zwangerschap niets te gebruiken, behalve als ik er weer een blaasontsteking van krijg natuurlijk.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb t ook het is ontdekt omdat ik steeds last van mn onderkantje had om het zomaar te zeggen en toen hebben ze gewoon overal kweekjes afgenomen en toen kwam dit eruit.

ik krijg geloof ik rond 34 weken een urine kweek en dan kijken ze ofdat mn bacterie niet meer is geworden,als het niet meer is geworden zou ik zelfs thuis mogen bevallen zonder antibiotica maar ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen voor de zekerheid omdat daar alles bij de hand is

Deel Deze Pagina