Navelbreuk en zwanger ?

Discussion in 'Gezondheid' started by Liv1985, Aug 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liv1985

Liv1985 Actief lid

Jul 9, 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Dag dames!

Al voor mijn zwangerschap had ik een navelbreuk. Die heb ik al een paar jaar maar geen last van gehad.
    Nu ben ik zwanger en is dat eigenlijk het enige waar ik last van heb. Ik ben 17 weken zwanger. Ik heb nog niet echt een buik van het groeien vd baby maar wel vaak opgezet. Dan staat m'n buik gespannen, m'n navel komt uitzetten en heb ik last van die breuk.
    Andere hier ervaring mee? Of tips hoe ermee om te gaan?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja dit had ik ook tijdens m'n laatste zwangerschap, heel vervelend. Zeker het laatste trimester. Hij puilde vaak ineens uit en dan duwde ik het terug. Zowel Gyn als HA gaven aan dat zolang ik het terug kon duwen en ik geen ondraaglijke pijn kreeg er niks aan wordt gedaan tijdens de zwangerschap. Best vervelend.

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Wanneer je er geen pijn aan hebt en er geen organen of vet in blijft hangen dan zal er niks worden gedaan denk ik. Gebeurt dat wel dan kan t zijn dat ze je opereren onder de zwangerschap.
    Een vriendin van me heeft dat gehad. Je bent wel pas 17 weken dus ik zou dit wel aan je vk doorgeven en dat ze het goed in de gaten houden.
    Pas op met hoesten en houdt je ontlasting soepel zodat deze druk er niet voor zorgt dat de breuk erger word.
    Hopelijk valt het mee.

Share This Page