Hoi dames, Gisterochtend voelde ik bij mezelf inwendig (vagina) en toen voelde ik daar een bult zitten. Het is niet mijn baarmoedermond. Het zit meer naar de buikkant toe zeg maar. Het is een zachte bult (soort hele grote blaar, gevuld met vocht, zo voelt het). Het is best wel groot, 2x2 cm ofzo (gok ik). Ik kan het wegduwen, meer naar boven toe maar dan gaat het steeds weer terug. Het zit echt bij de ingang van mijn vagina bijna, ongeveer 1 cm. diep. Het doet geen pijn. Ik heb verder ook geen bloedingen en kan gewoon naar het toilet. Vanochtend voelde ik weer en jahoor, hij zit er nog steeds. Dus heb ik de verloskundige gebeld. Aan de telefoon kon zij niet opmaken wat het was. Aangezien ik vrijdag toch al voor controle naar de verloskundige moet (heb dan ook termijnecho), zei ze dat zij er dan wel even naar zal kijken, aangezien het geen haast heeft. Ik heb er immers geen last van. Dus ik hoor vrijdag meer. Maar ondertussen maak ik mij best wel zorgen eigenlijk. Wat is dit? Heb ik een verzakking? Is het een cyste of iets? Ik ben meteen bang dat de echo dadelijk vrijdag ook niet goed is. Maar het is echt niet mijn baarmoedermond, het zit er echt voor. Iemand een idee? Groetjes Pita
Dit is de klier van Bartholini en dat kan geen kwaad! Ik heb hem ook gehad. Het is een ophoping van vloeistof die niet weg kan, geen ontsteking (was dat doet zeer). Ik ben er 2x mee bevallen en hier was hij 3-5 cm. Hij is in zijn geheel weggehaald. Niets ernstig.
Ik weet niet of dat het is, want op internet lees ik dat dat meer echt bij de ingang en bij je schaamlippen zit. Maar dit zit wel echt in mijn vagina. Ongeveer 1 cm. diep.
Klinkt meer als een kleine verzakking. Laat gewoon even kijken en dan hoor je vanzelf wat het is maar ik zou er niet steeds aan zitten voelen. Het kan overigens ook een spatader zijn.