In scheiding en een groot probleem

Discussion in 'De lounge' started by Gummiebeertje, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wat een klote streek zeg!

Je zou hem inderdaad als gestolen op kunnen geven, maar je hebt kans dat de politie dit niet accepteerd omdat dit in relationele sfeer is gebeurd. Schorsen ook niet doen want de auto blijft op jouw naam dus jij blijft verantwoordelijk. En de naheffingen zijn niet misselijk mocht hij betrapt worden.

Wat je zou kunnen proberen is zeggen dat je aangifte hebt gedaan, misschien krijgt hij respijt en komt ie terug.

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    inderdaad proberen of je hem kan opgeven als gestolen..

sterkte met alles

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Meis als eerst petje af dat je de scheiding hebt aan gevraagt maar ook door zet.Zo te lezen heb je geen betere keuze kunnen maken voor jou en zeker voor je dochtertje.

Voor de rest wandel ik met de rest mee.Als je niet weet waar je auto is dan is hij in feite gestolen dus dan gewoon aangifte doen.
    Of nemen ze geen aangifte op omdat het(voor nu nog) je man is?

Heel veel sterkte.

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien via zijn ouders spelen? Weten die niet waar hij uithangt?

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Het 1e wat in me opkomt is idd ook opgeven als gestolen.
    Ik weet niet hoe je jullie getrouwd zijn op huwlijkse voorwaarden of in gem.van goederen.Als het het laatste is worden alle schulden die hij nu maakt ook voor jou zolang jullie nog niet officeel uit elkaar zijn,weet dus niet of het zo slim is om alles op te zeggen en niks te betalen,maar dat zou je even bij je advocaat kunnen navragen.

Heel erg veel sterkte!!

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    We zijn er geweest met gezamelijke gesprekken ;) Daarom heeft ze ook veel kunnen zien...ook ben ik er zelf heel vaak alleen geweest om mijn verhaal te doen, en daaruit concludeerde ze dat, samen met mij, en veel uit de omgeving.

@een heleboel...het is even teveel om op iedereen apart te reageren, maar ik had de RDW idd al gebeld, en mijn advocaat en ben zelfs vanmiddag naar de politie geweest. Ik kan de auto niet als gestolen opgegeven, en dat is omdat we getrouwd zijn in gemeenschap van goederen. Pfff....het is echt verschrikkelijk, want hij wil echt nergens aan meewerken..
    Met zijn moeder heb ik ook ruzie...dat had hij ook, maar ze zijn nu dikke maatjes..ik zie nu dat hij gewoon een kopie is van haar.

Met zijn vader kan ik heel goed opschieten (ze zijn gescheiden) maar daar heeft hij mee gebroken, omdat hij daar niet zijn gelijk bij krijgt. Zijn vader is gewoon eerlijk, en zegt hoe hij dingen ziet..evenals zijn stiefmoeder.

Ik kan de auto niet gewoon zomaar ophalen helaas. Ik woon in provincie groningen en hij zit als het goed is in limburg.
    Zag dat ik veel details zoals deze had weggelaten, dat komt omdat ik erg boos ben, en heel erg in de war van hoe hij dit heeft kunnen doen.

@Slunae
    Dit boeit hem totaal niet helaas.
    Hij laat me al met schulden achter die hij heeft gemaakt, en ik heb hem al een keer een mail gestuurd dat hij zijn zaken moet gaan regelen..een rekeningnummer openen (alles staat op mijn naam nl, en het is geen en/of rekening gelukkig) en een adres zodat ik zijn post kan doorsturen. Rekeningen, maar ook van de advocaat. Hier kreeg ik geen reactie op. Toen ik hem een aantal dagen daarna smste van waar de post heen moest kreeg ik terug...nergens...geen idee.
    Dat lukt dus helaas niet. En van zijn moeder, die heel goed weet waar hij is, ik denk zelfs bij hem, kreeg ik een sms, omdat er post daar was gestuurd, of ik even wilde ophouden met die geintjes, omdat hij er niet woont. Dit was post van de gemeente, omdat hij wordt uitgeschreven. Na ja..als hij daar niet op reageert en zich nergens inschrijft, dat wordt hij uit de persoonlijke basisadministratie geschreven en krijgt hij een soort van zwerversbestaan..
    Dan kan hij ook geen aanspraak maken op onze dochter...dat hoop ik een beetje..klinkt hard misschien, maar weet zeker dat jullie het allemaal snappen als je het zelf mee had gemaakt...het was niet de eerste keer namelijk.

Ps...ik heb hem dus al aangegeven 2 keer, dat hij een adres moet geven etc... Maar hij doet niks....ik moest dus voor hem blijven betalen. Ik krijg al minder, en kon dat niet opbrengen, dat had ik hem ook gemaild...Het maakt hem blijkbaar niet uit, en heb die instanties gebeld en het verhaal uitgelegd...Die doen dan ook niet zomaar hoor..maar ik kan aantonen dat de scheiding bezig is, en dat hij is uitgeschreven nu. Ja, ik kan niet voor hem blijven zorgen, ik moet aan mezelf en mn dochter denken. Hij denkt helemaal niet aan ons nu, dus ja...als hij het niet op een volwassen manier kan oplossen, of erop reageren, dan moet het maar zo..Helaas.

En ja...hij heeft hem in feite gestolen maar kan verder niks...als ik nu aangifte doe zei de politie is het in feite een 'valse' aangifte, omdat we nu nog getrouwd zijn. En dat kan mij veel problemen opleveren.

Over de dingen die hij kan doen, zoals door rood rijden etc..
    Ik heb begin mei al bij de politie gemeld, dat hij de auto mee heeft genomen. daar is een melding van...dus nu maar hopen dat hij zich gedraagt. De 1 zegt, dat ik dan niet verantwoordelijk ben omdat ik niet rijdt...de ander zegt van wel...dat blijft gewoon afwachten dus helaas.

Pffff...sorry weer een lang verhaal, ik wil op iedereen zo goed mogelijk antwoorden.

7. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    @Gijsje

Ik heb de instanties gebeld, en het verhaal uitgelegd...ook de belastingdienst ivm met de zorg en huurtoeslagen.
    Zij zeggen me, dat als hij niet meer hier woont, dus dan ook geen toeslagpartner meer is dan, ik daar dan niet verantwoordelijk voor ben, maar hij.
    En ik had begrepen van mijn maatschappelijk werker, dat de schulden die hij nu opbouwt wel voor hem zijn, omdat hij 1 is uitgeschreven, en 2, de scheiding is in gang.

Ik hoop alleen maar dat dat inderdaad allemaal waar is..anders zie ik het wel.

8. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Jeetje meid wat een situatie,
    Maar je kunt je auto NIET opgegeven als gestolen, Helaas.
    Tijdens jullie huwelijk heeft hij de auto gewoon MOGEN gebruiken. (ik weeet even niet meer of je de scheiding nu al helemaal rond hebt).
    Hij heeft de auto dus nu meegenomen nog onder het idee dat hij dat mocht. Echter hij heeft de auto nooit terug gebracht.
    Dan kom je bij het volgende, dan heeft hij de auto dus verduisterd, het komt bijna op hetzelfde neer alleen de begin opzet is anders.
    Maar als jullie nog gehuwd zijn (in gemeenschap van goederen) dan is het ook zijn auto..... en mag hij erin rijden.

Verder kun je inderdaad bij het RDW je papieren krijgen/opnieuw kopen.

Ik stuur je nog even een pb want er is nog 1 ding waar je rekening mee moet houden wat jou heel erg kan schaden.
    En wat ik hier niet neer ga zetten want ik weet niet of jouw ex mee kan lezen of hij wqeet dat jij op deze site schrijft.

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    ow onze berichten kruisten zich dus net

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ja ik zag het haha..ik zat ook al als een gek te typen hoor :)

Ik wacht je PBtje even af! alle tips zijn welkom hoor

11. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoe lang duurt het voordat de scheiding rond is dan? Zoiets duurt altijd lang he? Anders zo gauw het rond is de auto als gestolen opgeven. Ik heb anders ook geen tips voor je. Pff, wat een rotsituatie zeg.. sterkte!

12. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ik heb echt geen flauw idee..
    Hij zou er een spoedscheiding van maken zei de advocaat, maar ik denk dat dat ook wel weken/maanden kan gaan duren

13. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hij mag de auto ook gewoon meenemen omdat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd en de auto is van jullie. Er is dus geen sprake van diefstal. Maar dat wil zeggen dat hij ook hoort mee te betalen en jij dus een vordering op hem opbouwt (hij moet aan jouw betalen).

En dat hij een zwerversbestaan opbouwt klinkt leuk...
    maar jij bent hoofdelijk aansprakelijk voor alle opgebouwde schulden die nu overblijven. Dus ook al is dat theoretisch gezien voor 50%, de schuldeisers kunnen bij jouw aankloppen voor 100% en die 50% zal jij weer bij hem moeten vorderen.
    Ook zit je met de allimentatie, je hebt voor dit soort zaken dus wel een adres nodig.

En met betrekking tot de post, als het niet naar zijn moeder mag.. stuur het dan terug onder vermelding "geadresseerde woont hier niet meer".

Jullie moeten trouwens een ouderschapsplan opstellen, dus ook dat wordt nog een pittig verhaal.

Heel veel sterkte!!!

14. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

Mar 10, 2009
    606
    2
    18
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil je heel veel sterkte wensen.
    En over de auto denk ik dat je de auto gewoon als gestolen op kunt geven omdat die op jou naam staat.

15. Mariska121

Mariska121 Actief lid

Jul 2, 2007
    415
    0
    0
    Ik was een aantal jaren geleden de papieren van mijn motor kwijt, uiteraard net wanneer je kopers hebt dat weekend ;) Dus toen heb ik gewoon de papieren weer opnieuw aangevraagd, neem aan dat dat nu ook nog wel kan.

Sterkte ermee verder.

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou de auto als gestolen opgeven, en daarna de auto verkopen... wat een vreselijke man heb jij! heel goed van je dat je direct stappen hebt gezet om jezelf en je dochter in veiligheid te brengen! ik wil je heel veel sterkte wensen... en als ik jou was zou ik helemaal opnieuw beginnen en dus ook gaan verhuizen zodat je ex niet weet waar jullie wonen.. als hij zulke erge dingen tegen je zegt wie weet wat hij doet als hij weer aan jullie deur staat! bah wat eng!

17. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Pittig verhaal hoor meis..

Wij hebben Deel 3 nooit in de auto liggen want dat is het eigendomsbewijs van de auto.. Als je die niet meer hebt kun je in feite helemaal niets. Mischien hebben jullie heb ook buiten de auto bewaard ?

Sterkte !

18. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Als hij volgens de belastingdienst geen toeslagpartner meer is, dan zou ik dat als ik jou was wel laten wijzigen, anders krijg je volgend jaar misschien een enorme rekening.
    Ik weet alleen niet of je dit nu al kunt laten wijzigen omdat jullie officieel nog getrouwd zijn, vraag het anders nog even na voordat je financieel flink in de shit komt.

Jeetje wat een situatie ook, ik wil je heel veel sterkte wensen!!!

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    klinkt als een borderliner.
    hij zal uiteraard ook geen scheidingspapieren tekenen,wat een slappe zak zeg.
    Ik hoop dat je zo snel mogelijk van hem af bent!!

Eigenlijk ergens wel fijn dat hij verdwenen is heb je ook geen last van hem! Stel dat hij je dochter zou opeisen,nu heb je haar tgeminste voor haarzelf want je laat je dochter ook niet graag achter bij een man die zulke dingen zegt en doet!

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat een verhaal.

Behalve de remleidingen doorknippen als meneer erin weg gaat, kan ik me even niets anders bedenken wat je met de auto zou kunnen doen. Stuk vuil is het. Bah!

Je gaat er goed mee om, ik denk dat mening vrouw nog niet geregeld had, wat jij tot nu toe al allemaal voor elkaar hebt qua financiën. Je hebt het al goed op een rijtje voor jezelf. Heeft hij de scheidingspapieren getekend?

Veel sterkte en geniet samen met je dochter van het leven. Wie weet wat er nog allemaal op jullie pad komt. Ze zal je alleen maar dankbaar zijn als ze straks groot is. Ik spreek uit ervaring.;)

Share This Page