In scheiding en een groot probleem

Discussion in 'De lounge' started by Gummiebeertje, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn ex is er ook met de auto vandoor gegaan die op mijn naam staat. Ik heb wel het kentekenbewijs maar niet het vrijwaringsbewijs en het overschrijvingsbewijs.

Ik ben toen bij de RDW en de politie geweest en wat ik toen kon doen was de auto schorsen (ik wist niet waar de auto en waar mijn ex was, die heb ik nooit weer gezien). Ik heb alle verzekeringen en de belasingsdienst stop gezet. Elk jaar betaal ik eenmalig voor het schorsen €22,50 en dat regel ik bij het postkantoor met het kentekenbewijs. Elk jaar krijg je ook een brief dat je schorsingstermijn verloopt dus kun je het niet vergeten. Helaas kost het me nog wel geld maar niet zoveel meer.

Als ik jou was zou ik proberen het kentekenbewijs opnieuw aan te vragen en dan de auto schorsen als hij niet van je naam af kan.

Veel succes.
    Nataly

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    de auto als gestolen opgeven kon helaas niet.
    Omdat we nog steeds getrouwd zijn dus.

En ja, ik weet niet hoe dat zit met schorsen enzo.
    Want staat op mijn naam, dus mijn verantwoordelijkheid?

het is erg lastig allemaal hoor..maar heb het nu inderdaad wel allemaal duidelijk voor mezelf..ik moet wel voor mijn dochter ook.

De scheidingspapieren zijn nog niet getekend, dat is nog in volle gang.
    Maar dat word ook een probleem, want hij wil niet zeggen waar hij zit, en ik kan hem ook niet meer bellen want ik heb zijn simkaart geblokkeerd omdat dat ook van mijn rekening af ging en op mijn naam stond.

Ik zal dat nog een keer navragen ook hoe dat zit met de schorsing...dat klinkt namelijk wel goed, maar ik zit met de vraag..als hij erin blijft rondrijden, en er gebeurd iets met die auto...ben ik dan niet de eind verantwoordelijke omdat het dan alsnog op mijn naam staat?

Ps...mn naam is even veranderd wegens omstandigheden ;)

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    ja je bent wel eindverantwoordelijk voor je auto omdat jij de eigenaar bent.
    Dus de verzekering moet je je niet stop gaan zetten want als hij er dan een ongeluk mee maakt dan kan dat weer op jou worden verhaalt.
    Wanneer je het kenteken doet schorsen ben je als eigenaar van de auto verplicht om de auto te stallen.
    Wat je wel kan doen is gewoon geen wegenbelasting meer betalen (wel het geld achter de hand houden zodat als de belastingdienst bij je aanklopt je kan aantonen dat je het geld wel achter de hand hebt gehouden en niet hebt uitgegeven.)
    Zodra er een achterstand komt van de wegenbelasting en hij word daarvoor staande gehouden dan wordt hem de auto vanzelf afgenomen.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Als je kentekenpapieren kwijt bent, kun je die opnieuw aanvragen bij het RDW, omdat jij het overschrijvingsbewijs hebt. Daarna op iemand anders zijn naam overschrijven. Dan kan diegene aangifte doen van diefstal van de auto.

5. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Pfoe, wat een nare en lastige situatie zeg.
    Zoals anderen ook al schreven; vind dat je er erg goed mee om gaat!

Wij(man en ik) dachten ook meteen aan opgeven als gestolen maar helaas gaat dat dus niet op. Het verhaal van schorsen en elk jaar verlengen klinkt misschien ook wel goed.

En anders inderdaad; geen wegenbelasting meer betalen; wordt hij vanzelf een keer aangehouden en als hij niet per direct kan betalen wordt de auto ingenomen; lijkt me dat je dan vanzelf bericht krijgt. (al vraag ik me af hoe lang dat duren gaat;))
    Iets anders kunnen wij ook niet bedenken. Overigens zou ik het geld van de wegenbelasting wel apart wegzetten zodat je m dan zelf weer terug kan halen(ik geloof dat ie na zoveel werkdagen anders weer verkocht wordt).

Heb je kentekenbewijs deel3 ook in de auto liggen?

Nouja, heel veel succes en sterkte!

6. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Weet niet of je ook merk + type + kleur + kenteken van de auto in de publiciteit wilt brengen? (bijv. hier op ZP), hoe meer mensen de auto 'kennen', des te groter de kans dat hij gevonden wordt!

Heb je nog iets van een reservesleutel trouwens om hem zo mee te kunnen nemen mocht je hem ergens zien staan?

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Het idee van geen WB betalen lijkt me niet slim, dan komen ze vanzelf aan de deur aangezien hij nog steeds op jouw naam staat, en schorsen is ook niet verstandig als er dan bv door rood gereden wordt of geflitst oid zijn de boetes een stuk heftiger. je kan hem wel op bv marktplaats oid zetten dat hij gestolen is en of iemand hem gezien heeft en je dan op de hoogte wil brengen(Als je idd reserve sleutel hebt) en eventueel hier op forum openbaar maken wat voor auto het is, hoe eerder hij terug is hoe beter het is.

8. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Dit klinkt erg leuk MAAR je krijgt niemand zo gek (of die persoon moet een behoorlijk aantal hersencellen missen).
    Die persoon die de auto op zijn naam zet en aangifte doet van diefstal loopt namelijk een heel groot risico. Ten eerste draait hij op voor kosten (bekeuringen, wegenbelasting e.d.) en ten tweede loopt hij het risico op een strafblad, omdat die persoon aangifte gaat doen van diefstal (wat geen diefstal is, omdat hij nooit die auto heeft gehad). Die aangifte is in feite een valse aangifte en dat is strafbaar, dus kans op een strafblad.

Volgens mij is de enige weg om dit uit te vechten en te regelen de gang naar de rechter!!!
    Ik verwacht dat jouw advocaat weet wat jij kunt doen en anders zou ik nog wat extra juridisch advies inwinnen bij het juridisch loket.

Zoals al eerder benoemd is kun jij geen aangifte doen van diefstal, aangezien "de helft" van de auto (en de rest van de spullen gekocht tijdens jullie huwelijk) van jouw man is.
    De politie kan hier helemaal niets aan doen, aangezien het civiel rechterlijk is. (jullie zijn namelijk ooit een overeenkomst aangegaan, het huwelijk). De politie handelt alleen strafrechterlijke zaken af.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Stap een vraag nieuwe papieren aan bij de rdw, als verloren opgeven, deze komen per post, nieuwe platen is sinds een tijdje niet meer, je krijgt dan papieren met een duplicaat code.

Stap twee Als de auto niet al te duur is de papieren bij de rdw inleveren als gesloopt in eigenbeheer/export. Dan "bestaat" de auto niet meer, en is het een misdrijf als hij er mee rond rijd. Hij staat dan ook niet meer op jou naam en je betaald geen belasting en verzekering meer.
    Je krijgt van de rdw ook een vrijwaringsbewijs.
    Deze handeling kan niet meer ongedaan worden gedaan.

Je ex kan hem dan niet verkopen, naar de sloop brengen en zelfs laten keuren omdat hij helemaal geen kenteken meer heeft

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Ik heb het topic doorgelezen, maar is het niet verstandig om voorlopige voorzieningen te treffen via je advocaat en de rechter? Dat heb ik gelijk gedaan nadat ik ben weggegaan (soortgelijk verhaal trouwens) Zodra de rechter de Voorlopige voorzieningen ondertekend zijn vanaf die datum de schulden die hij maakt niet voor jou! Overleg eens met je advocaat wat er allemaal in moet komen te staan.
    Ik zal je een voorbeeld geven. In januari 2005 zijn de voorlopige voorzieningen ondertekend door de rechter, in juni moesten we voor de rechter in verband met alimentatie omdat hij die niet wilde betalen. Toen bleek dat hij van januari tot juni al een schuld had opgebouwd van 14.000 euro! Ik bedoel maar, anders had ik de helft moeten betalen zonder die voorzieningen!
    En....Volgens mij kun je je auto ook op laten nemen in die voorlopige voorzieningen. Heel veel succes en sterkte!

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Lola, leuk idee van die RDW, maar je moet je platen inleveren als je hem voor sloop meldt.

heb zelf op een auto demontage bedrijf gewerkt in de boekhouding, en heb meer als genoeg auto´s afgemeld voor de rdw.

wij hebben dan de papieren nodig, en de platen die gaan naar de rdw toe. Pas als die de platen hebben staat de auto officeel als vernietigd.

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Klopt bij export wel inleveren bij sloop in eigenbeheer niet.
    Mijn man heeft dit onlangs een keer gedaan rechtstreeks naar de rdw (daadwerkelijk de auto gesloopt)
    Natuurlijk kan je ook wel platen aanvragen.
    Je hoeft trouwens als jezelf naar de rdw gaat de auto niet mee te nemen (eigen ervaring)

13. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    oke dan haha
    dat wist ik dan niet ;)
    bij ons werden de auto´s ingeleverd met papieren, en wij regelde dan de rest :D

Maar dan inderdaad even naar de RDW zelf gaan...dan zou het inderdaad een goede optie zijn!

14. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Nee, ik heb geen extra sleutel, maar ik kan de banden ook lek steken hoor daar het ook nog steeds mijn auto is :D

@Fairy11
    Ik heb wel een papier ondertekend bij de advocaat dat de zaak begonnen wordt zeg maar. Bedoel je dit?
    Ik heb nu wel het formulier binnen waarin staat dat ik geholpen wordt in de kosten die er gaan komen.
    Het is ook allemaal nieuw voor mij, nog nooit iets met een advocaat te doen gehad.
    Maar bedoel je dit dan? het papier wat je ondertekend bij je eerste gesprek als alles in gang wordt gezet? en waar de tegenpartij, en waarom je de zaak aanspant ondertekent?

Het gaat om een Rode (helderrode, dat mooie rood) peugeot 106, een diesel met het kenteken LV JJ 77
    De achterraampjes zijn waarschijnlijk donkergemaakt, en als het goed is staat er op de achterkant iets van.... Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie, in de kleur rood. ( achterruit is meen ik ook donker getint) Het kan zijn dat dat er ook af is, want hij zei wel al dat hij er alweer zat van was (die text dan)
    Hij rijdt rond in Limburg, en dan waarschijnlijk zit hij ergens in Geleen.Ik verwacht voornamelijk in die omstreken.
    En hij gaat regelmatig wel naar grotten toe net over de grens in Belgie.

Maar het punt is....hij zal daar zitten, maar ik kan er niks mee...ff ophalen is een grote gok..

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
  16. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Dank je wel!
    Ik denk niet dat de advocaat hier al mee bezig is nee :(
    Ik ga er morgen gelijk achteraan, want wil echt niet dat hij nu schulden gaat lopen maken en ik daar straks voor kan gaan opdraaien nog.
    Zo'n lamzak is het wel denk ik :S

17. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Nou, even een update voor de mensen die mijn verhaal een beetje volgen/volgden, is wel zo netjes.

Mijn advocaat deed inderdaad niet zo heel erg veel.
    Er was nog niks echt in werking gezet :$
    Heb vanmorgen een gesprek gehad met een andere advocaat en die neemt alles over.
    Een goed gesprek gehad, en hij kon er echt iets mee..met alles dan.
    Hij wil ook alles zo snel mogelijk ik werking zetten, en gaat er echt mee aan de slag.

Voel me gelijk een stuk opgeluchter!
    Die klik is echt belangrijk.

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat goed dat je er achteraan gegaan bent! Ik hoop dat t snel in gang gezet wordt en je weer verder kunt.
    Succes!

19. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Dank je wel!
    Ben echt wel blij nu hoor!

En zelfs met de auto wist hij misschien wel raad allemaal, dus ben heel erg benieuwd!
    Ik hou jullie op de hoogte.

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Jeetje heb met mijn mond open zitten lezen wat heftige tijden heb jij mee gemaakt erg frustrerend! Hoe gaat het nu met je? dat van die auto is belachelijk dat jij die nog door moet betalen jeetje zeg... ik zou ook niet weten wat je er tegen kunt doen. In ieder geval wil ik je wel heel veel sterkte wensen en denk dat je het er goed aan hebt gedaan om te scheiden. Kop op!!

Share This Page