Sollicitatiegesprek Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beertje13, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

#1 Beertje13, 6 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2012
    Dag meiden,

Ik heb morgen de zoveelste sollicitatiegesprek. En 1 keer ben ik voor het tweede gesprek uitgenodigd. Maar nog nooit aangenomen. Drie weken na de geboorte van mijn dochter ben ik gaan solliciteren. En ik heb zoveel gesprekken al gehad. testen maak ik bijzonder goed, mijn karakter past volledig in het bedrijfsprofiel maar toch word ik niet aangenomen.

Ik solliciteer in de branche, beveiliging! Ik stel mij heel flexibel op, en heb geen eisen, qua werktijden en inmiddels ook niet meer qua uren, ik solliciteer overal op.

1 grote reden waarom ik denk dat ik niet word aangenomen is: OMDAT IK MOEDER BEN!! ik ben minder flexibel.

Bij de afwijzing krijg ik te horen: wel ervaring (kost te veel), geen ervaring, niet flexibel genoeg, woon werkverkeer!

Morgen heb ik een gesprek, en daar heb ik wel echt zin in.
    Ik denk ook maar dat ik dit keer niet ga zeggen dat moeder ben?

Jullie tips? Want ik wil echt die baan, en echt graag aan het werk!!!

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Je kan zeggen dat sinds je moeder bent juist veel flexibeler bent geworden. En dat je bijvoorbeeld veel geduld hebt. Geef voorbeelden waarom jij geschikt bent voor de baan. Wees vrolijk en enthousiast!

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Mooi gezegd! Thnx

Maar ik ben niet flexibel (vinden hun) in het werktijden. Ik denk dat het voor hun een struikelblok is, terwijl ik aangeef dat het geen probleem is

4. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Je zou ook kunnen aangeven waarom je flexibel bent. Dat je man een huisvader is of omdat je veel mensen om je heen hebt die voor je klaarstaan. Hoe doe je het met opvang en wat doe je als je kindje ineens 40 graden koorts heeft.

Zelf vind ik dat eerlijkheid erg belangrijk is! Maar ik kan je frustratie heel goed voorstellen bij een zoveelste afwijzing...

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Gewoon bij jezelf blijven eerlijk en duidelijk zijn, je geeft hier aan dat je wel flexibel bent ook al denken bedrijven van niet, er is niks mis mee om dat ook op een nette manier onder woorden te brengen van ik ben erg flexible omdat ik ... goede oppas heb een man die thuis zit of wat de reden dan ook is. Zelf zou ik zelfs zo ver gaan om te zeggen heb al meerdere afwijzingen gehad omdat ik een kleine heb en zou graag weten hoe jullie hier tegenover staan, als jullie bij voorbaat zoiets hebben van we nemen geen moeders aan dan heeft dit gesprek weinig zin ;), maar dat moet bij je passen qua persoonlijkheid edat moet je op de juiste manier kunnen brengen, maar eerlijkheid en voorbeelden waarom zijn belangrijk in een gesprek.

Deel Deze Pagina