In schock

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Babyke34, Feb 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    hallo dames,
    Ik had twijfels of ik pcos heb. Ik heb 9 van de 10 dingen die erop wijzen.
    Afspraak bij de gyneacholoog begin januari.
    Inwendige echo gehad. Ik vroeg van en?
    Hij zei ziet er goed uit. Kreeg medicijnen om mijn menstruatie op te wekken. Met deze gyneacholoog heb ik 22 febr een afspraak voor alle uitslagen (bloed/zaad) enz.

Vanaf dag 10 inwendige echo's gehad.
    Geen eitje die groeit. Vannochtend weer een echo gehad. Nog steeds geen
    Ei die groeit, was vandaag een ander mevr met een stagaire. Ze was aan t kijken enz zij ineens tegen de stagiare: kijk duidelijk een beeld van pcos
    Ik schrok enorm omdat de ik de eerste afspraak hoorde dat het er goed uit zag. Ben nog steeds in schock.

Ik heb wel al een kind van 3, kan dit zomaar ineens?
    Wat kan ik verwachten?

2. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
  3. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Hier hoorde ik pas in het 3e en laatste ziekenhuis dat ik pcos heb..
    Ronduit slecht!
    Ik heb dus wel een eisprong van mezelf, verder ook veel kenmerken.
    Dat je al een kindje hebt betekend dat het dus wel kan:)
    Ik snap dat je in shock bent hoor, dat was ik ook. De mevrouw die het me zei keek me ook echt vragend aan met, ''oh.. wist je dit niet?''
    Waarschijnlijk krijg je medicijnen om je eisprong op te wekken.. Even wachten op een vervolg afspraak.
    Succes;)

4. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Als ik jou was zou ik de volgende keer doorvragen als je zulke interessante informatie oppikt. Gewoon zoiets zeggen als "goh, dat is nieuw voor mij, ik schrik daar wel van, waar ziet u dat aan?" Mijn ervaring is dat ze je dan uitleggen wat ze zien op het scherm.

Toi toi toi, wat de uitkomst ook is. 🍀

5. ManSte

ManSte Niet meer actief

hallo Babyke34

ik heb ook PCOS. Op mijn echo's is heel duidelijk te zien dat ik PCOS heb. Beide eierstokken zitten onder de zwarte blaasjes. Dit zijn half rijpe eitjes. Wat heel typerend is bij PCOS. Meestal is dat in een stralenkrans aan de buitenkant, maar in mijn geval over de gehele eierstok. Er rijpen er een heleboel half, en de eierstok zit dan ook redelijk 'vol'. Daarom is het heel moeilijk om 1 eitje te laten door rijpen. Ook aan mijn bloedwaarden is duidelijk te zien dat ik PCOS heb. Ze testen dan de progesteron en LH waarden in je bloed. In het geval van PCOS is de progesteron waarde te laag, en de LH waarde te hoog. Wat er wederom voor zorg dat een eitje lastig rijpt.

Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn. Mijn zus heeft ook PCOS. Maar ze heeft van zichzelf wel een cyclus/eisprong. Weliswaar heel onregelmatig. Maar ze heeft wel (natuurlijk) twee kinderen gekregen. (verder ook zo'n beetje alle symptomen die bij PCOS horen)

Ik had helaas geen natuurlijke eisprong. Ik was voordat ik door werd gestuurd naar de gyn al ruim 8 maanden niet meer ongesteld geworden. Ik heb tijdens mijn eerste afspraak meteen provera en clomid 50mg gekregen, en had daarna meteen netjes een eisprong, en een regelmatige cyclus van 32 dagen. De tweede poging gelukkig ook zwanger geraakt.

Er zijn dus vele gradaties bij PCOS. Het is zeker mogelijk om met PCOS een kind te krijgen (ook natuurlijk) Het is wel belangrijk dat je je goed laat informeren. Vraag zoveel je wilt aan je gyn. En vraag ook wat voor behandelplan je gaat krijgen. En hoe dat gaat lopen.

6. julia26

julia26 Bekend lid

Oct 30, 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Met PCOS kun je heel goed zwanger worden hoor. Ik ken meer meiden die al een kind hadden en toen ze voor een 2e gingen toch PCOS bleken te hebben. Meestal start je met clomid. 5 tabletjes in de maand en dan heb je wel een cyclus. Dit kunnen ze volgen met echo's. 80 procent wordt dan binnen een jaar op de natuurlijke manier zwanger. Mijn vriendinnen ook allemaal, ik was de snige uitzondering, maar ook dan zijn er nog mogelijkheden genoeg. Niet de moed opgeven! Succes!

Share This Page