Grens belasting krijgen of betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door heidiane, 11 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Hoi ik ben benieuwd of het klopt wat ik denk me dat het te simpel is wat ik denk.
    Ik krijg altijd in juni wel een paar duizend terug van de belasting. Dit is volgens mij los van wat mijn man krijgt. Soms krijgt hij wel en soms moet hij betalen. Geen pijl op te trekken als je niet oplet.
    Een paar jaar terug ben ik extra gaan werken zodat ik per maand meer verdiende. Dat jaar moest ik betalen en kreeg niets terug. (Was maar een paar tientjes niet veel)
    Ik zit per maand rond de 1800/2000 heb 2 kinderen waardoor ik daarvoor nog extra krijg.
    Ik heb nu een nieuwe baan hogere functie/loonschaal maar verdien nog hetzelfde doordat ik in tredes lager gezet ben. Ik wilde daar eerst nog over in gesprek gaan maar heb het idee dat ik rond dit loon zo op de grens zit dat het niet uitmaakt. Per maand meer krijgen en geen teruggave of dit loon blijven krijgen en wel terug van belasting (afgelopen jaar dus uitgerekend per maand 300 extra)

Hoe zit dat bij jullie?

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Volgens mij is dat de combinatiekorting waar jij het over hebt. Ik krijg ook elk jaar geld terug.

3. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Combinatiekorting staat hier los van. Als je alleen dit terug krijgt maakt het niet uit of je meer gaat verdienen, jullie blijven hier recht op houden. Alleen wanneer jouw inkomen hoger wordt dan dat van je partner komt het op zijn aangifte.
    Als je wil weten hoeveel je netto vs bruto gaat verdienen kan je via HR een berekening aanvragen.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Het zou kunnen dat je met jouw inkomen op de grens van het wel of niet krijgen van kindgebonden budget en zorgtoeslag zit maar daar kunnen wij zo niets van zeggen. Ik weet trouwens überhaupt niet waar die grenzen liggen...

Je kunt een proefberekening maken op de site van de belastingdienst en daar jullie beide inkomens invullen.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Los van wat de grens is, zou ik liever bij mijn werkgever een hoger salaris willen, dan het bedrag van de belastingdienst.

Over je salaris krijg je vakantiegeld, waarschijnlijk pensioen etc. Als de wetgeving omtrent belastingteruggave veranderd, dan kan dat vervallen.

Het staat overigens niet los van wat je man krijgt, het is zoals eerder geschreven afhankelijk wie het laagste inkomen van beide heeft.

dds vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina