uren schrijven kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    voor de dames die in de detachering werken of anderszins een uren administratie voor klanten bij moeten houden...

Waar moeten jullie de uren op schrijven die jullie kolven?
    Van mijn leidinggevende moet ik de uren schrijven op de opdracht die ik op dat moment dat ik ging kolven aan het uitvoeren was. Wij werken met kortdurende opdrachten voor diverse opdrachtgevers. Dus stel er staat 4 uur voor een opdracht en ik ga tussendoor kolven dan moet ik 5 uur schrijven voor die klant.

Voor mn gevoel is dit niet helemaal eerlijk, de klant heeft niet gevraagd om een kolvende kracht. En nu lijkt het ook net alsof ik veel langzamer werk dan mijn collega's. Hoe doen jullie dat?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dat klopt nietje mag betaald kolven.... Dus hoort gewoon onder die 4 te vallen ook al heb je daar bijv 1 uur van gekolft. Maar het mag geloof ik 25% van je tijd zijn.....kan je opzoeken hoeveel kolfrecht je hebt.
    Dus heb jij twee projecten van 8 uur mag je 2 uur kolven of live voeden onder die 8 uur. Niet ineens 10 uur schrijven....de klant betaald jouw baas en jouw baas krijgt het ook vergoed voor jouw...dus jouw 3 uur werken krijgt hij dubbel...

Als ik het goed schrijf...maar je kunt hierover ook veel vinden op internet.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    nee ik snap wel dat het betaald wordt voor mij. Maar ik heb ook andere categorien om uren op te schrijven. Zoals een cursus bijvoorbeeld, die wordt niet doorberekend naar een klant, maar wel uitbetaald door mijn baas. Zou kolven niet zo'n categorie moeten zijn?

Vooraf is bepaald hoeveel tijd een opdracht ongeveer duurt... bijvoorbeeld 4 uur. Alleen ik red het dan nooit in 4 uur omdat ik mijn uur kolven erbij op moet tellen, dan wordt het 5 uur dat ik over die opdracht doe

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee je blijft vier uur over de opdracht doen....kolven is gewoon werk. Maar niet naar je klant toe...die hoeft daar niet voor te betalen.

Moeilijk, heb je een vakbond of personeels afdeling waar je dit zou kunnen navragen nog?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Schrijf je ook als je tussendoor naar de dokter moet? Kortdurend verlof?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Voor mij gewoon vaste baan en uren 8,5 (geen pauze extra)

Dan mocht ik 2 uur kolven in die uren. Ik kreeg ze gewoon betaald als werk, maar kon niets doen verder.

Ik denk dat jij idd vijf uur betaald krijgt want je opdracht moet af, maar je baas mag dat niet als werk opschrijven want je werkt niet...naar de klant toe...

Hij moet dat idd onder een andere noemer verwerken lijkt mij...

Maar sorry dat is niet echt wat ik weet, had je begin post niet goed gelezen....sorry, hoop dat iemand iets weet hier. Anders zounik echt FF kijken in het bedrijf bij personeelszaken ofzo oog de administratie van uren verwerking.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    @cygnet als ik naar de dokter moet heb ik daar een aparte urencategorie voor, die wordt niet naar de klant doorberekend.

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Dat schreef ik altijd weg onder de categorie "overig", maar het maakt niet uit hoe het heet. Het zou iig niet belast moeten worden naar de klant toe. Ik zit nu aan de andere kant en ik zou dat dus ook echt niet accepteren. Die kosten liggen echt bij de werkgever.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou hier ook wat moeite mee hebben. Mijn klanten zouden hier ook zeker weten over gaan klagen als er ineens (veel) meer tijd berekend wordt... Uiteindelijk vind ik het zaak van de werkgever en zou ik het wel gewoon zo doen (werkgever zal er toch zeker ook op aangesproken worden als de rekening ineens hoger uitvalt?)

Deel Deze Pagina