Hoe ligt jouw kleintje in je buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by engeltje23, Mar 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hoe ligt jouw kleintje nu in je buik met hoeveel weken en waar voel je de meeste beweging?

Bij mijn zoontje kan ik mij herinneren dat ik hem rond deze termijn vooral rond mijn navel voelde bewegen en hij lag toen nog met zijn hoofdje naar beneden tot 28 weken.
    Deze kleine meid voel ik voornamelijk bewegen heel laag onder in mijn buik, tegen mijn schaambot aan. Placenta ligt voor en heb geen idee hoe ze nu dus precies ligt, maar vermoed dus met haar beentjes beneden.

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Mijn meisje ligt nu met haar hoofd naar beneden en kijk naar mijn navel zegt maar, ik voel door heel me buik bewegingen dus ik denk dat de armpjes/beentjes etc alle kanten oo gaan

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Poeh daar is hier geen pijl op te trekken, ze ligt echt elke dag anders. Nu trapt ze weer naar boven, dan ligt ze weer dwars, dan voel ik weer getrappel tegen m'n blaas :p Alle kanten nog op dus. Haar favoriete houding is tot nu toe toch wel dwars liggen. Dus ben heel benieuwd of ze goed gaat indalen binnenkort! :)

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Ik voel uk overal in mijn buik haha
    Dus die zwemt nog alle kanten op :)

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik voel haar alleen onderin mijn buik, en afgelopen maandag zagen we op de echo dat ze inderdaad in een stuit ligt. Maar goed ze kan nog alle kanten op natuurlijk :)

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Die van ons lag laatst in hoofdligging.
    En dan ook precies de bevallingshouding.
    Was met 22 weken.
    Kan natuurlijk nog alle kanten op haha.
    Week ervoor lag ze in stuit.

Voel der voornamelijk met de hoofdje draaien onderin m'n buik.
    Als ze om der as draait dan schopt ze net boven m'n navel.

7. Samster

Samster Actief lid

Oct 28, 2014
    148
    0
    16
    Zo te voelen ligt de kleine man nogsteeds overdwars.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Hier ligt hij ook dwars denk ik..

9. Panda24

Panda24 Lid

Jun 11, 2014
    72
    0
    0
    Den Haag
    Hoofdje naar beneden en behoorlijk aan het schoppen tegen mijn ribben..

10. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Het lag donderdag in de kleermakerszit met het hoofd omhoog;) voel de meeste beweging links onderin waar de beentjes/voetjes zitten denk ik.

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    1 ligt links en de ander rechts. Beiden liggen met hoofd naar beneden. :D Vorige week waren ze ineens in stuit gedraaid. Heel gezellig 😣😥

Ik voel ze eigenlijk overal:D onder en boven

12. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Ons meisje ligt met name met de beentjes naar onderen daar voel ik ook regelmatig plopjes. Maar soms zwemt ze door mn hele buik want de echte trapjes voelde ik afgelopen maandag links.

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Nu weer in hoofdligging. Vorige week was ze in onvolkomen stuit gedraaid wat ik helemaal niet door heb gehad aangezien de beentjes nog steeds boven lagen en niet beneden zoals bij een volkomen stuit. En dat met mijn 1,53 dan zou je toch verwachten dat je dat wel merkt! Ik was dan ook lichtelijk geschokt......:$:D

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Hier ligt ons mannetje al een tijdje met zijn hoofdje beneden en beentjes/voetjes rechts van mij.

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Tot nu toe vooral in stuit met beentje beneden en hoofdje rechtsbovenin, soms hoofdje aan de linkerkant.. Ik voel dus ook de meeste beweging onderin, helaas iets te vaak tegen mijn blaas aan.. Hij zal vast nog wel draaien de komende maanden (en anders maar niet..)

16. vpower

vpower Actief lid

Dec 22, 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoe een dwarsligger voel het aan de voorkant en zijkanten van mn buik hopelijk draaid hij goed en niet zoals mn andere zoontje naar stuit

17. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Werkelijk waar geen idee :D
    De ene keer bewerkt ze mijn ribben, de andere keer m'n blaas oftewel ik kan er geen pijl op trekken.

18. MamaCeline

Jan 29, 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Donderdag lag ze dwars, beentjes aan de linkerkant en het hoofdje aan de rechterkant. Met dr neusje naar mn navel. En rug naar mn rug gedraaid.

Ik denk dat ze altijd zo ligt want k voel dr altijd linksonderin schoppen. Maar rechtsonderin ligt mn placenta, dus het kan ook dat ze soms wel draait, maar dat ik het dan niet kan voelen.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Bij de meesten van jullie draaien ze dus nog flink, dat was hier tot 2 weken geleden ook nog zo en nu dus niet, voel echt continu de schopjes beneden en heb af en toe nu dus ook al flinke menstruatiepijn en zo'n beurs gevoel in mijn schaambot alsof ze al aan het indalen is. Weet dat ze in principe nog tijd zat zou moeten hebben om te draaien, maar mijn mannetje lag dus al heel vroeg ingedaald in mijn bekken met zijn billetjes. Ik hoop zo dat het nu een gewone bevalling kan worden en dat t geen stuit is waardoor ik weer een ks moet krijgen.
    Ik had bij mijn oudste hele heftige bi en nu ook wel weer wat klachten en mijn bekken staat iets scheef, maar het us gelukkig wel nog onder controle te houden met een zooltje en goed opletten bij wat ik doe. Ben nu alleen een beetje bang dat de stand van mijn bekken er misschien voor zorgt dat stuitligging het beste ligt voor de ukkepuk. Weet iemand hier meer over misschien?

20. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hier ligt ie al een week of 2 met zn hoofdje naar beneden, ruggetje en billen links in mn buik en beentjes dwars zeg maar. Voel de schopjes ook meest bovenin mn buik

Share This Page