Lieve dames, Deze ronde wil ik ovulatietesten gaan gebruiken. Nu vraag ik mij af hoe je dat op je werk of ergens anders buitenshuis onopvallend kan doen? Mijn tas hangt namelijk helemaal aan de andere kant van het gebouw altijd haha en haal er altijd mijn lunch enzo smorgens al uit en zet die op het aanrecht in het lokaal (kinderdagverblijf) maar wil ovulatie testen gebruiken de dipsticks.. valt natuurlijk op als je met potje in je hand door de gang paradeert hoe hebben jullie dit gedaan? Las dat je het beste kunt testen rond 12.00? Tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Die dipsticks zijn lekker klein dus die kan je makkelijk meesmokkelen Wat ik vaak doe is gewoon een wegwerp koffiebekertje (papier/plastic) pakken en meenemen naar de wc. als mensen vragen wat je gaat doen (wat meestal niet gebeurt) kun je altijd nog zeggen dat je water gaat halen. Dan pies ik in dat bekertje en doe de test. Test bewaar ik natuurlijk en de rest gooi ik in de prullenbak. Gaat altijd prima eigenlijk. Dit doe ik overigens alleen op de dag dat ik bijna positief test. Om mijn ei niet te missen. De andere dagen test ik zodra ik uit mijn werk kom. Meestal rond 17.30/ 18.00 ofzo.
Ik nam gewoon een tasje met de spulletjes mee. Dan kijken ze maar raar In dat tasje zat standaard een aantal bekertjes en testen. Altijd meerdere voor het geval ik twee keer op een dag wilde testen en nadat een open test in de gootsteen viel met een automatische kraan waardoor ik die dag niet meer kon testen.
Ik had ook 1 of 2 dipsticks in de zak van m'n jasje of vestje zitten. Ik gebruikte een klein doosje van O.b. Waar je normaal 3 tampons in doet. Die kan je gewoon in je broekzak of jaszak doen, en de urine die je er in opvangt is meer dan genoeg. Naderhand waste ik hem om met water en zeep en ging ie terug mijn zak in.
Je hoeft niet rond 12 u te testen. Het maakt niet uit op welk tijdstip je het doet, zolang je het maar elke dag op hetzelfde moment doet. Het mag niet met ochtendurine en je moet erom denken dat je vier uren voor de test weinig drinkt en niet plast. Dus je kunt een tijdstip uitkiezen, wat voor jou het handigst uit komt. Ik testte altijd rond 19 u, omdat ik dan eigenlijk altijd wel thuis ben. Ik heb nooit valse testen gehad. Succes!
Bedankt dames voor het meedenken! Bekertjes of tampondoosje is ook een goed idee, nog niet aan gedacht!
Je kunt ook gewoon een klein tasje meenemen en als ze er iets van zeggen dan zeg je toch dat je ongesteld bent ofzo? Ze zullen vast niet raar opkijken hoor als je met een tasje naar de wc gaat. Ik heb zelfs ongemerkt hormonen gespoten op mijn werk tijdens twee icsi pogingen Ik nam altijd een borrelglaasje mee, past gewoon in mn zak (van broek of vest)
Ik stak altijd een ovu-test in mijn broekzak en liep er dan mee naar de wc. Ik nam nooit een bekertje mee, maar plaste over de stick zelf heen (scheelt weer 'gedoe' om mee te smokkelen). Na afloop gooide ik de test in een maandverbandzakje in de de maandverband-emmer.