in slaap laten huilen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door selma, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi Adrienne

Fiona weegt inmiddels 4500 gram en is 10 weken oud(gecorrigeerd 5 weken)! We zijn zo trots op haar.
    Overdag is Fiona heel tevreden, slaapt veel drinkt rustig en goed. Wel heeft ze veel lucht/ en vieze windjes:( ondanks alleen de borstvoeding. We geven Infacol, ik masseer, fiets met haar beentjes enzovoort..."s avonds huilt ze zichzelf altijd in slaap, duurt dan 15-20 minuten hardverscheurend huilen, keihard. Niks helpt dan, troosten niet, speentje niet, extra voeden niet, in slaap wiegen niet in de draagdoek niet. Het enige wat werkt is in slaap laten huilen, ik vind dat zo naar en moeilijk. Het lijkt echt net of ze ergens last van heeft. Maar overdag doe ik precies hetzelfde als 's avonds en dan is ze heel kalm, rustig en tevreden...Ook meer en vaker voeden overdag heeft geen zin. Ze drinkt nu ongeveer 100 cc bv per keer uit de fles en krijgt ongeveer 6 voedingen op een dag.

Heb je nog een gouden tip, ze zijn welkom:)

Wel gaan we maandag een osetopaat bellen, ze overstrekt namelijk heel veel, kan haar lucht moeilijk kwijt en is n stuit geboren. Hopelijk werkt dat voor haar.

Liefs selma

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan zijn dat ze veel prikkels krijgt overdag en dat ze die 's avonds verwerkt. Als dat zo is, dan is het het beste om haar met rust te laten, omdat ze, als je haar oppakt, weer opnieuw prikkelt. Zorg overdag voor rust! Ligt ze bijvoorbeeld altijd op bed, of slaapt ze ook in de box?

Naar een osteopaat is altijd het proberen waard, die kunnen wonderen verrichten!

Groetjes Adrienne

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

overdag krijgt ze geen/weinig prikkels, ze slaapt altijd op een vaste plek en we gaan weinig tot niet met haar op pad.
    We gaan de osteopaat maar eens proberen.

Groetjes Selma

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Selma,

Ik hoop dat het iets oplevert. Het zal ook best een hectische tijd geweest zijn en een zware bevalling voor allemaal.

Groetjes en succes Adrienne

Deel Deze Pagina