Even de topic weer ophoog.. Want ik zit met Eslem weer bij nul Sinds ze dat sprongetje heeft gehad slaapt ze weer halfuurtjes..en ook savonds slaapt ze niet normaal tot 9 a 10 uur.. Loop dus weer de hele dag met haar te zeulen.. Nu moet ik wel zeggen dat ze nu soms best even alleen in de box ligt of tv kijkt..dat gelukkig wel.. Maar ik wil haar wel weeri n haar eigen bedje in slaap leren vallen! Als ik haar wakker in bed leg dan schreeuwt ze weer alles bij elkaar..en op een een of andere manier kan ik het niet meer 'aan' om haar zo te horen huilen..of moet ik gewoon doorzetten? Ik heb haar gister avond niet laten huilen maar ben steeds naar haar toe gegaan speentje in de mond (maar dan moet ik de speen wel vasthouden anders valt ie steeds uit) en dan wiegen en sussen..dan viel ze steeds in slaap..ik heb dit 3x gedaan maar steeds begon ze weer te huilen zodra ze merkte dat ik er niet meer was...dus uiteindelijke r toch maar uit gehaald en weer bij mij in slaap laten vallen.. Iemand nog tips? Zijn er wellicht nog andere methodes? Of zou ik echt weer door moeten zetten met dat laten huilen? Ik heb dus het idee dat dat niet zo werkt meer..mdaar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet meer consequent ben hoor.. Wat ze ook soms heeft is dat ik haar slapend in bed leg..en dat ze dan na een kwartiertje ofzoo huilend wakker wordt..in zo'n geval laten huilen of er toch maar weer uit halen? Ben weer een beetje radeloos want het wordt vervelend..zeker omdat ze dus savonds ook niet meer slaapt.. Snachts gaat het overigens (tot nu toe) wel goed..alhoewel ze nog wel veel komt hoor..
Als ik het zo lees, dan denk ik dat jij je niet helemaal meer houdt aan de ritme die je eerst had. En dat kan heel erg verwarrend werken voor je kleintje. Ik merk ook dat ik het soms steeds lastier vind om Silvester te laten huilen. Het schijnt zo rond 7 a 8 weken te zijn dat wijzelf weer wat emotioneler worden. Het is dan natuurlijk ook niet niks he, zo'n bevalling. Ik moest om het minste zelf huilen zodat mijn man ook niet wist wat hij met me aanmoest of wat hij eraan kon doen. In ieder geval zou ik proberen om het oude ritme, waar Eslem het zo goed op deed, weer op te pakken. Even doorbijten, net als de vorige keer. Hier gaat het steeds iets beter. Silvester krijgt 's avonds rond half 10, 10 uur zijn laatste voeding, daarna gaat meneer nog even lekker in bad (ik weet niet of dat normaal gesproken te laat is voor zo'n ukkie, maar hij doet het er erg goed op!), na zijn badje krijgt hij op zijn kamertje, als hij zijn pyamaatje en slaapzakje aanheeft nog lekker wat te drinken en daarna slaapt hij tot een uurtje of half 5, 5 uur. Ben er zo trost op en blij mee! Als hij het nou nog ietsjes later zou kunnen maken (half 6), dan zou het helemaal geweldig zijn. Dan word hij namelijk wakker als de wekker van zijn papa gaat! Meis, ik zou proberen door te zetten, het ging net zo goed met Eslem! Heel veel succes en een dikke knuffel.
Wow joh..jij hebt echt geluk..geef je bv? Je hebt gelijk ik houd me niet meer aan dat ritme.. Het ging heel goed met Eslem..en toen kwam ze in dat sprongetje..tenminste dat neem ik aan want van de een op de andere dag wou ze niet meer in haar bedje slapen steeds bij mij zijn etc. Omdat ik het toen wel erg moeilijk had om haar te laten huilen omdat ik toch merkte dat ze me echt nodig had heb ik dat een beetje laten wateren..en tsja..nu zitten we dus weer op het beginpunt.. Heb haar net 5 over half 10 (5 over half 9 bij jullie) op bed gelegd. Wakker..en warempel..heb ik nu 30 minuten later nog steeds niets gehoord.. Ik had haar toen ik met haar aan het spelen was een 'preekje' gegeven dat ze nu weer in bed in slaap moest vallen en dat ze niet moest huilen want ik zou haar gewoon laten huilen haha zou ze geluisterd hebben? Maar goed..tot nu toe duren de slaapjes steeds of een kwartier..half uur 3 kwartier en heel soms een uur..dus als ze na een uur nog slaapt dan kan ik pas echt tevreden zijn Trouwens..ik deed Eslem eerst steeds voor haar nachtslaapje in bad..dat was soms wel eens 12 uur Dus ik vind 10 uur zeker niet te laat hoor.. Ik heb daar nu geen zin meer in..om haar savonds in bad te doen doe het nu om de dag sochtends..
Wow joh..jij hebt echt geluk..geef je bv? Je hebt gelijk ik houd me niet meer aan dat ritme.. Het ging heel goed met Eslem..en toen kwam ze in dat sprongetje..tenminste dat neem ik aan want van de een op de andere dag wou ze niet meer in haar bedje slapen steeds bij mij zijn etc. Omdat ik het toen wel erg moeilijk had om haar te laten huilen omdat ik toch merkte dat ze me echt nodig had heb ik dat een beetje laten wateren..en tsja..nu zitten we dus weer op het beginpunt.. Heb haar net 5 over half 10 (5 over half 9 bij jullie) op bed gelegd. Wakker..en warempel..heb ik nu 30 minuten later nog steeds niets gehoord.. Ik had haar toen ik met haar aan het spelen was een 'preekje' gegeven dat ze nu weer in bed in slaap moest vallen en dat ze niet moest huilen want ik zou haar gewoon laten huilen haha zou ze geluisterd hebben? Maar goed..tot nu toe duren de slaapjes steeds of een kwartier..half uur 3 kwartier en heel soms een uur..dus als ze na een uur nog slaapt dan kan ik pas echt tevreden zijn Trouwens..ik deed Eslem eerst steeds voor haar nachtslaapje in bad..dat was soms wel eens 12 uur Dus ik vind 10 uur zeker niet te laat hoor.. Ik heb daar nu geen zin meer in..om haar savonds in bad te doen doe het nu om de dag sochtends.. Bedankt voor je antwoord en je steun Liefs,
huh oh twee keer..ja hij ging opeens verzenden terwijl ik nog niet klaar was haha..verkeerde toets maar goed nu staat het er dubbel
ze heeft 55 min geslapen en werd daarna wakker en begon te huilen..ben naar haar toe gegaan en beetje gewiegd en gesust en haar oogjes vallen dan weer dicht..ze is dus nog moe.. Ben nu net weer weggegaan want ga daar echt niet staan wiegen totdat ze diep in slaap is.. Hoogstwaarschijnlijk begint ze te huilen althans dat is wat ze dus steeds dus.. Wat adviseer jij mij? Laten huilen bijv. 10 minuutjes en dan er weer naar toe? of meteen bij haar blijven zodra ze wakker is geworden en wiegen totdat ze in slaap is gevallen? Ik wil oook weer niet dat ze gewend raakt dat ik haar maar in slaap wieg..want dat is hetzelfde alleen ligt ze dan in haar bedje terwijl ik wieg..maar ik wil dat ze zonder mij en in haar eigen bedje in slaap valt..
Hihihi, beter twee keer, dan helemaal niet he! Ik denk dat jouw ukkie goed naar haar mama heeft geluisterd! Dat moet natuurlijk ook wel he! Nee, even zonder gekheid. Ik denk dat ze gewoon haar ritme kwijt is en dan niet goed meer weet wat ze kan verwachten. Misschien dat dat sprongetje ermee te maken heeft gehad, maar dan zou het (denk ik hoor!) het beste geweest zijn, dat je na het sprongetje de draad weer opgepakt had. Ach ja, het is nog niet te laat, ze is nog geen 18! En ja, ik geen volledig bv, dus ben best wel heel erg trost dat hij 's nachts zo lang doorslaapt. Houdt af en toe wel in dat ik hem rond 6 uur 's avonds wakker moet maken voor een voeding en daarna bij de volgende voeding ook. Maar als ik zorg dat hij goed wakker is, dus ik kleed hem dan ook maar weer gewoon om en neem hem mee naar beneden om te voeden, dan drinkt hij goed. En jij deed haar soms wel om 12 uur in badje. Owh.... dan kan ik ook nog best wel een keertje een uitloper hebben dus! Ik ben nu alleen zo bang dat als ik hem niet in zijn badje doe, dat hij dan een stuk korter slaapt.... of zou dat wel meevallen?! Ik durf het eigenlijk niet meer te proberen! Hihihihi.. Duim je trouwens vanavond voor ons... Silvester krijgt dan zijn eerste inenting..... maar deze mama vind het helemaal niet zo leuk dat hij die krijgt. Ik hoop dat hij er niet ziek van wordt, want dat schijnen sommige beebs wel te worden he..... *sught* Veel liefs en een knuffel voor je kleintje!
oh gets! Ik hoop maar dat hij er niet van uit zijn doen raakt.. Nou weer even een warempel..ze is zonder te huilen weer in slaap gevallen..ik denk echt dat ze naar me heeft geluisterd Ik ben toen ook in een keer gestopt met dat avond badje..was ook bang dat ze dan niet meer zou slapen maar dat is dus niet waar.. Ze slaapt haar eerste avond slaapje altijd 4 a 4.5 uur.. Wou dat ze dat snachts ook deed haha..maar helaas..daarna komt ze namelijk elke 2 a 2.5..
Beter! En hoelaat is haar eerste avondslaapje? En kun je haar dan niet wakker maken voor een voeding zodat ze haar lange avondslaapje later op de avond of nacht maakt?
Nou de afgelopen dagen is het steeds 9 a 10 uur pas.. normaal gesproken was het rond 7 a 8 uur.. dus dan heeft ze rond die tijd voeding..en 4 uur erna.. het heeft geen zin haar wakker te maken...dan raakt het nog meer in de war denk ik..
Hoe lang moest ik haar ook alweer laten huilen max? Pff...echt moeilijk dit...maarja probeer vol te houden..ze wilt echt in slaap vallen met mij erbij.. of bij mij op schoot en als dat dan niet kan moet ik bij haar bedje blijven staan en wiegen..maar als ze dan merkt dat ik weg ben dan begint ze ook weer.. De vorige keer ging het eigenlijk meteen goed..zodra ik dan bij haar kwam..viel ze in slaap en hoorde ik niets meer van haar.. Zo zielig..ze raakt echt super overstuur.. Maar goed ze is hardstikke moe hoor..ik moet echt even doorzetten..
Je mag ze een half uur tot een uur laten huilen. Maar als ze heel histeries huilen mag je ze gaan troosten. Heel veel succes. Ik weet dat het nu even heel erg moeilijk voor je is.
wow een uur? Heb haar nu net 20 min laten huilen..naar haar toe gegaan ingestopt en beetje gewiegd..en ze is nu stil..we zullen zien
wat doe jij als je kindje binnen een half uur weer begint te huilen nadat hij gestopt was met huilen zeg maar en in slaap was gevallen (of gewoon zijn mond hield ) weer laten huilen of er meteen naar toe? Ik vind dat namelijk een beetje een dilemma..heb haar namelijk nog steeds elk half uur bijna huilend..
ha gulay.. lees net je topic.. nou hier precies hetzelfde hoor! Als ik Tijn oppak is er nix aan de hand...dan snikt ie en dommelt hij in op mijn arm Leg ik hem weg, dan is het gelijk gilleehnn.. Niet huilen, nee gewoon het luchtalarm vol aan.. Hij slaapt ook maar max een uurtje en dan is ie weer wakker Dus lang laten huilen werkt niet zo, omdat hij heel snel overstuur is.. Loopt rood aan en gaat helemaal zweten en zn stemmetje trilt dan helemaal zóó zielig.. dat kan toch nooit goed zijn? Dus ik dacht echt dat het er aan lag dat Tijn misschien ingebakerd moest worden omdat hij zo kort slaapt.... maar ik weet niet of dat nu echt zo is... Gelukkig slaapt hij snachts wel goed... hopelijk binnenkort ook bij jou..
hey gulay... heb hier precies hetzelfde gehad... gelukkig ben ik nu gewend aan zun huiltje... ik doe om 3 uur BV en dan om 5 a 6 uur badje... dan weer BV.... even wiegen of even zitten en knuffelen.. dan valt hij half in slaap en leg ik hem half wakker of slapend in bed... hij is 2 min stil en word hij wakker.... dat is ong 20 min gillen... ik ga ong elke 10 min erheen maar soms als ik 15 min wacht in plaats van 10 min is het net genoeg en ligt hij lekker te slapen.... dan maak ik hem ook niet wakker om 11 a 12 uur ik laat hem gewoon slapen.... dan word hij zelf om 3 uur wakker.. soms moet ik hem ook wakker maken... en daarna slaapt hij weer tot 8 uur.... heerlijk... mij maakt het niet uit 1 keer opstaan... als ik hem om 11 a 12 uur wakker maak is zijn ritme weg en word hij elke 3 uur wakker... en ben ik dus slechter af.... ik geef hem wel nachtvoeding als hij toch om 3 uur wakker word.. omdat hij anders niet stopt met huilen.. kan er geen speen in stoppen want meneer duimt en bepaalt zelf wanneer hij troost wil hebben.... dit heeft voor mij zeker anderhalve maand geduurd vooor ik het kon...
Wow ik zou mijn kind dus nooit een half uur laten huilen. Het heet niet voor niks, "de 10 min. regel" Je laat je kindje 10 min. huilen, dan loop je er naar toe en geeft je een aai over de bol en ene kus en weg ben je (ze hoeft niet stil te zijn) weer 10 min. later doe je precies hetzelfde. Dit kan wel anderhalf uur duren de eerste dagen. Je kindje moet erop leren vertrouwen dat JIJ komt als ze je nodig heeft. Dit laat je weten door om de 10 min even te komen en steeds hetzelfde te doen. Geen licht aan alleen vluchtig aai over de bol en kus. NIet uit bed halen of lang erbij blijven. Echt na een week merk je het verschil. Wat ik heb geleerd is om je kindje wakker in bed te leggen zodat ze zelf leren om in slaap te vallen. Als je ze in slaap in bedje legt en ze worden wakker dan schrikken ze omdat mama er ineens niet meer is. Succes. Bij Lars duurde het toen een week en daarna is het een goede slaper geworden.
Kijk Inky..dit is dus precies wat ik wou weten..! Ik heb even op internet zitten kijken..en ik voel me gewoon niet meer prettig bij het laten huilen..het is zoooo zielig..10 minuten is eigenlijk al veel..maar het is net nog te doen..20 minuten doet me echt zeer gewoon..en ze snikt echt en is helemaal overestuur..gaat helemaal hikken enzo..je weet wel als je heel erg gehuild hebt blijf je daarna na hikken en af en toe huiltjes geven nou dat doet zij dan ook..en ik vind dat zooo zielig..ik wil niet dat ze denkt dat ik haar in de steek laat ofzo.. Ook lees ik overal dat het echt niet goed is om je kindje zo te laten huilen.. Ik zal dat morgen eens proberen..wat ik wel doe is even laten huilen..dan weer er naar toe..maar dan blijf ik best een tijdje bij haar..dat moet ik dus niet doen? En...de vraag waar nog niemand antwoord op had gegeven...ook als ze bijv. binnen een half uur wakker wordt hetzelfde doen? even ernaar toe..aaitje..kusje..en weg wezen weer? Maar ook zo snel weg als ze nog flink ligt te hikken en te huilen? Ik ga dat morgen toch eens proberen..en dan echt proberen vol te houden.. Ze ligt nu eindelijk te slapen..vroeg voor haar doen van de laatste dagen..ze lag er iets voor achten in..nu dus al een uurtje ruim..