Mijn zoontje gaat nu telkens staan als ik hem naar bed breng voor zijn dutje en zijn hoofdje tegen het bed aan bonken, die doet hij ook nu regelmatig protesterend in de box. Omdat ik dat toch eng vind ga ik hem dan maar in slaap wiegen, maar het begint me echt op te breken, hij is +11 kilo, gewoon best zwaar tijdens het wiegen op de arm. Ik probeer hem vaker in zijn bedje te wiegen, maar dit werkt alleen als hij BIJNA in slaap aan het vallen is, dan werkt het gewoon als extra laatste zetje. Heeft iemand anders nog tips hoe dit op te lossen? Normaal gesproken liet ik hem even jengelen (niet overstuur natuurlijk), dit had hij dan even nodig, maar nooit langer dan 10 min. Soms ging ik hem dan even toedekken en huilde hij daarna hooguit 5 min, maar in de meeste gevallen viel hij dus binnen die eerste 10 min in slaap. Maar goed, nu hij dus gaat staan en hoofd bonken is alles weer anders..
Oei, dat lijkt me vervelend voor je, als je ziet dat je zoontje zo met z'n koppie loopt te bonken! Helpt het misschien om voor het slapen gaan een ritueel in te bouwen? Onze zoon moest altijd huilen bij het in bed leggen, maar met het inbouwen van een slaapritueel is dat minder geworden, hij weet nu wat er komen gaat en kan wat rustiger in z'n bed gelegd worden.
kan je een voorbeeld geven van zo'n slaapritueel? Want bijvoorbeeld een boekje lezen of IETS rustigs doen werkt niet bij mijn ventje, hij is zo'n onrustig mannetje, wil nooit op schoot bij iemand, altijd op onderzoek uit en kruipen, box houdt hij ook niet al te lang vol. Ik denk dat iets rustigs doen fijn en goed voor hem zou zijn voor het slapen gaan als hij dit maar toeliet..
Ik zou hem tijdelijk in een campingbedje laten slapen. Die hebben vaak gaas aan de zijkant en dat bonkt niet zo hard Als die fase over is, dan weer in zijn gewone bedje. Was hier de beste tip die ik je kan geven
Mijn ventje is ook zo'n razende dreumes! Daarom werkt even rustig worden voor het slapengaan bij ons vrij goed. Voor het middag slaapje doen we altijd een beetje warme melk, slaapzakje aan, boekje lezen/knuffelen/liedje zingen, in bed leggen, muziekje aanzetten. Voor de avond doen we slaapzak aan, tandjes poetsen, boekje lezen, knuffelen, in bed leggen, muziekje aan. En we hebben de regel: als hij nadat het muziekje is afgelopen nog huilt gaan we er even naartoe. Maar dit is eigenlijk nooit meer nodig. Ritueeltje hoeft niet heel lang te duren, als het maar herkenbaar is voor je zoontje.
Hier ook een druk mannetje, niet bonken, maar gewoon geen rust in zijn kontje. Voor het slapen doen wij samen de gordijnen dicht en dan trekt hij aan het touwtje van het muziekdoosje en dan lopen we zolang het muziekje duurt door de kamer met hem, op de een of andere manier ontspant het hem, legt hij zijn hoofdje op onze schouder en ontspant zich. Hij is het er nog niet altijd mee eens hoor dat we hem in bed leggen, maar dit hadden wij ontdekt om hem een beetje af te remmen. Boekje lezen doen we ook, maar meestal word hij daar niet rustiger van, dan is hij druk bezig de pagina's om te slaan en het boekje dicht en weer open te doen, grootste lol, maar niet rustig.
hier ook zulke onrustige periodes gehad smiddags...dat alleen wiegen hielp.. maar ik kondig het altijd aan, hem ook een tidjje hem gebadderd vor het middagslaapje..en dan steeds zeggen zo naar bed etc... ik wieg hem wel altijd eventje som rustgi te wordne, en leg em dan in bed, dan pakt ie zn knuffel...meestal gaat ie wel staan als ik wegloop..en jengelt sosm wat..maar dat varieert van een halve minuut tot 10 min...maar hij heeft altidj wel door dat ik niet meer kom... het is een tijdje ook geweest dat hij ineens makkelijk 5 uur wakker kon blijven, teriwjl voorheen hij na 3 max 4 uur echt zn dutje moest doen...dat speelde hier ene btj mee... Nu staat ie bijv 8u op...dan gaat ie max 13u naar bed
ja gek he hier wisselt het ook zo erg, soms kan hij uren op zijn en soms is hij na 2u al op, tja het is ook wel menselijk want ik heb ook niet altijd even veel energie. Maar goed, ik vond hem gister dus al onrustig en wist al zeker dat het 's avonds helemaal feest zou zijn, en ik had gelijk Hij heeft vannacht bij ons geslapen, mijn man heeft hem gisteravond gewiegd en pas na een half uur viel hij in slaap na de laatste fles, gelukkig heeft hij sterke armen! Daarna was hij om 3u 's nachts weer wakker en hebben we hem bij ons genomen, niet de energie op zo'n tijdstip om weer te gaan wiegen enzo, daarna werd hij weer om 5u overstuur huilend tussen ons in wakker, dus het zal of pijn zijn van tandjes of een nachtmerrie, in ieder geval hangt het denk ik samen met zijn onrust gistermiddag dat hij zo lang bleef hoofdbonken enzo.
Goeie!! Helaas heb ik er geen...misschien wordt het tijd om er een aan te schaffen, kan altijd handig van pas komen natuurlijk.
Net weer moeten wiegen, en ik weet zeker dat hij niet lang zal slapen. Hij zat er echt tegen te vechten, tijdens het wiegen proberen te "ontsnappen". Erg zwaar, en plots was hij weg!
mijn zoontje is trouwens altijd echt aan zn dutje toe als we buiten zijn geweest...en dan net iets langer ...dat als we thuiskomen, we gelijk jasje uitdoen, schoentje suti en hup naar bed... ook na het zwemmen is hij bekaf en slaapt ene gat ind e dag!
Ik heb nog nooit met hem gezwommen, moet ik ook eens doen Vandaag weer een ramp om hem aan het slapen te krijgen, hij bonkt niet maar gaat meteen staan en dan blijf ik maar op en neer lopen om hem weer neer te leggen. Muziekje overnieuw aan...pffff, wat een geduld moet je als moeder soms hebben he ?