hoe doen jullie dat? koken met een kleintje erbij..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

hoe koken jullie met een kleintje erbij? mijn zoontje is anderhalf en niet echt een jongetje die ik tijdens het koken even voor de tv kan zetten, hij blijft namelijk nog geen 2 minuten zitten... hij loopt dan bij mij in de keuken rond en in de weg, dat snapt ie zelf nog niet helaas en uitleggen heeft ook nog weinig zin, maar hoe doen jullie dit? mijn vriend is meestal ook nog niet thuis als ik sta te koken, vaak komt ie als het net klaar is en soms wel halverwege en dat kan ik sam even bij hem zetten.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Om die reden hebben wij een traphekje voor de ingang van de keuken, zo kan ik onze dochter wel zien maar ze kan niet in de weg lopen bij de hete pannen. Over het algemeen zeurt ze ook niet als het hekje dicht is omdat ze weet dat ze dan even alleen moet spelen.

Maar goed, wij hebben wel het voordeel dat mijn man 9 van de 10 keer thuis is als ik begin met koken en hij speelt dan met onze dochter, of ze kijkt even tv.

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje rond die leeftijd een tijdje met zijn tafeltje en stoeltje bij mij in de keuken gezet met een potje klei. Dan bleef hij netjes zitten en kon ik m'n gang gaan en hem in de gaten houden. Toen hij 2 was begreep hij ook dat het heet was en hij niet in de keuken mocht komen. Dan ging hij wel ff zelf spelen en dat doet hij nu nog.

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoontje zit al heel lang bij mij op het aanrecht als ik aan het koken ben. Uiteraard niet vlak bij het fornuis. Hij wil me dan altijd " helpen". Eigenlijk zorgt hij altijd voor meer werk, maar het is wel gezellig. Mijn dochter krijgt 2 pollepels en zit in de kinderstoel dan ook in de keuken. Ik zet haar in de stoel, omdat ze anders continu aan mijn been gaat hangen.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    of gezellig laten helpen idd, evt in de kinderstoel erbij. of lekker eventjes voor de tv parkeren, mag best eens!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter sleept gewoon haar speelgoed naar de keuken en gaat daar zitten spelen. Als ze echt lastig wordt, kasten opentrekken etc, dan zet ik haar in de box (staat in de keuken) met een pan en pollepel.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze lopen van de keuken naar de huiskamer, als mijn zoontje echt lastig is gaat hij in de kinderstoel met een crackertje ofzo.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

in de kinderstoel er bij zetten is wel een goed idee, heeft hij ook nog even een rust momentje want hij zit echt geen seconde stil!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hiervoor is de box uitgevonden! Bij zoonlief gebruikten wij afwisselend de box, de kinderstoel, afleiding etc. Dochterlief kan prima spelen in de kamer zonder direct toezicht.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze zoon heeft altijd geholpen, tot op de dag van vandaag kookt hij nog steeds mee ;) ik denk dat dat wel zo zal blijven :p

hij pakt de pan, zet deze op het de kookplaat pakt de boter, snijd er een stukje boter af doet het in de pan, pakt het vlees of de groente en doet dit in de pan, helpt met doorroeren,

allemaal wel met mijn hulp natuurlijk ik zorg er wel voor dat hij zich niet brand o.i.d. maar goed hij is nu bijna 3,

onze dochter van 1,5 mag ook een beetje helpen gewoon even doorroeren ofzo, of een pannetje pakken, en daarna gaat ze even spelen in de keuken tot "mama haar weer nodig heeft "

11. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben tot 2 jaar een grote box gehad. een zogenaamde playpen. een box die hoger is en 5.5 meter doorsnee. zijn speelgoed stond erin en zo kon hij lekker rustig spelen en you tube muziek of tekenfilmpjes kijken en ik rustig koken. je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.

12. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Mijn meissie helpt me ook zoveel mogelijk mee en ik heb op de grond een streep van tape gemaakt waar ze i.v.m. de veiligheid niet overheen mag.

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook 2 dagen alleen thuis tijdens het koken..
    Wij hebben een traphekje tussen de huiskamer/gang. Hij speelt dan in de kamer en als hij echt niet gezellig is dan gaat hij met wat speelgoed in zijn kinderstoel bij de ingang van de keuken.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

en als je geen box meer hebt?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

dan heb je 'm te vroeg weggedaan :(

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hebben voor onze dochter pannetjes en speelgoed eten. Als ik dan ga koken gaat zij ook koken. Af en toe komt ze wel bij me staan en wil ze mee in de pan roeren, zegt dan ook echt, mama roeren, heel schattig. Dan kijk ik weer even mee bij haar en vraag of ik ook in haar pan mag roeren. Zo koken we meestal samen.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb hem nog hoor maar hij zit er eigenlijk zowat nooit meer in, en de box staat ook niet echt in de buurt van de keuken dus vind dat ook niet echt handig. dichterbij zetten is geen optie want daar is geen plek voor. maar op een gegeven moment gaat die box toch weg en dan...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En dan is ie wat ouder en dan gaat het al makkelijk.. Een paar weken / maanden maakt het allemaal een stuk makkelijker. Zoals gezegd, wij wisselden het dus af.. In de box zat zoon ook heel weinig maar als ik even wat moest (koken, wc etc) dan ging hij er toch echt even in. Hij had er geen problemen mee. In de box lag weer ander leuk speelgoed.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou ik ga het proberen en ook proberen om hem op een veilige afstand erbij te zetten in de kinderstoel:)

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ga eens in de horeca werken hihi
    Lise is ook altijd in de keuken als ik kook, geen probleem.

Als het eten bijna klaar is zet haar in de kinderstoel, zet bassie en Adriaan op en laat ik de honden even plassen.
    Als ik dan terug kom maak ik de maaltijd af en papa komt thuis.

Wij stonden soms met 4a5 man in een kleine keuken en ik kan heel makkelijk om mensen heen draaien hihi

Deel Deze Pagina