Hallo, mijn baby van 2 maanden heeft veel moeite met in slaap vallen. Hij heeft vanaf zijn geboorte te kampen met enorme reflux klachten waardoor hij veel pijn had en alleen rechtop bij mij in slaap viel. Zodra hij plat lag kwam het zuur omhoog en was het weer huilen geblazen. Gelukkig hebben we sinds een week medicatie en zie ik een ander kind tevoorschijn komen, een kind dat gewoon vrolijk kan liggen zonder ergens last van te hebben. Doordat hij bijna 2 maanden dag en nacht pijn had en enorm veel huilde heeft hij nu totaal geen ritme en weet hij niet hoe hij in slaap moet vallen zelfstandig. Sinds een paar dagen gaat dit savonds vanaf een uurtje of 9 en de nachten beter. Na zijn voedingen kan ik hem gewoon neerleggen en gaat hij verder slapen, ik hoef alleen af en toe een speen terug te geven. Hij wordt om de 3 a 4 uur wakker voor een voeding en slaapt dan weer verder. Sochtends en smiddags lukt dit echter niet. Hij is een wakkere baby en erg nieuwsgierig. Ik leg hem bij de eerste vermoeidheidssingalen in bed maar hij blijft om zich heen kijken, en hij als oververmoeid is dan komen we weer in het cirkeltje van het huilen, overprikkeld zijn etc. Ik ben afgelopen dagen met hem gaan wandelen buiten maar na een uur sliep hij dan nog niet, ook in de wandelwagen of in de auto in de maxicosi blijft hij om zich heen kijken en geeft zich niet over aan zijn vermoeidheid en gaat niet slapen. Ik heb ook geprobeerd hem in slaap te wiegen maar ook dit helpt niet, hij raakt dan alleen nog meer geprikkeld. Heeft er iemand tips voor mij hoe ik hem dit kan leren? Ik wil voor hemzelf graag dat hij wat meer rust overdag. Dat hij wat slaapjes doet. Ik moet binnenkort weer aan het werk en moet er niet aan denken dat hij bij de gastouder de hele dag niet zal slapen. Ik hoop voor die tijd dat het wat makkelijk zal gaan en hij er minder moeite mee zal hebben. Zijn er hier meer moeders met kleintjes van 2 maandjes, hoelang hoort een baby van 2 maanden te slapen overdag en/of wakker te zijn? Want mijn kleine kan het echt een aantal uur volhouden maar dit lijkt mij toch helemaal niet gezond?
Ik had ook een reflux baby, wij hebben met 2 weken al moeten inbakeren wegens aanhoudende onrust. Wellicht een slaapzakje met lange mouwen of een puckababy wat wat meer rust geeft. Misschien overdag in de draagdoek? Voor slaaptips heb ik weinig, dmv het inbakeren had ze de slaap redelijk goed te pakken.
Ik ben ook sinds een tijdje begonnen met inbakeren maar hij vind dit echt helemaal niks en gaat liggen kreunen en wringen tot hij zijn armpjes weer vrij heeft. Als hij half slaapt en ik baker hem in dan slaapt hij wel gewoon verder. Ik heb nog een puckababy liggen waar de armpjes niet gebonden zitten maar vrij liggen.. een soort slaapzak zonder mouwen, misschien die maar eens proberen inderdaad. Dragen werkt helaas ook niet, hij wordt er alleen nog onrustiger van. Maar bedankt had nog niet aan die puckababy gedacht die ik heb!