In slaap vallen met speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CreaLinda, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Florine is nu 6 weken en is aan de speen. Daar baal ik op zich al van, maar ja ze heeft zoveel zuigbehoefte en ze mag niet zoveel drinken vanwege haar hartje, dus wat moet je dan?

Nu valt ze dus af en toe in slaap met dat ding in. Dat kan op zich geen kwaad, maar als hij nou uitvalt? Ze kan 't sowieso nog niet zo lang zelf vasthouden hoor, daar is ze nog te jong voor.
    Maar als het uitvalt en het ligt naast haar. Zij kan zich nog niet goed genoeg bewegen om weg te halen wat haar dwars zit, dus dan zullen wij eruit moeten.

Maar de hamvraag is: Kan het kwaad als er een speentje naast haar ligt terwijl ze nog niet goed genoeg beweegt om hem uit de weg te halen of zelf zo te gaan liggen dat ze er geen last van heeft?

Wie weet dat?

Linda

2. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura viel in het begin ook in slaap met haar speentje. Maar ik heb hier een monitor staan dus kon ik zien of de speen haar in de weg lag. En ja, ik moest er dus ook af en toe uit om hem weg te halen.

3. Niet meer actief

ik neem aan dat ze haar hoofdje toch wel de andere kant op kan draaien als ze op haar buik ligt? (jemig moet echt nadenken of danisha dat kon terwijl het nog niet eens zo langs is geleden haha) of je legt haar op haar zij en als ie dan uitvalt dan ligt ze er sowieso niet op.. en tja er uit moeten we toch allemaal wel eens... danisha wil soms snachts ook ineens haar speen..

4. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Myrthe heeft van dag 1 een speentje gehad. In het begin werd ze snachts wakker als ze hem verloor. Maar nu ze 1 is zoekt ze hem snachts zelf als op automatische piloot in haar slaap.

Als ze hem niet had als keline beby was ze behoorlijk onrustig. Overdag in haar wiegje lag ze op haar zij en legde ik er een knuffelvodje tegenaan zodat ze hem bij het harde zuigen niet zo snel verloor. Gevolg: Myrthe moet nu een knuffelvodje hebben bij eht slapengaan. Way to go mama: maar wel superschattig.

Ik heb me er nooit echt zorgen om gemaakt. Ik ben er echt van overtuigd dat ze van voor af aan de reflex hebben hem uit te spuwen bij ademnood. Als je nu bij het slapengaan eventjes nog binnenpiept en hij ligt daar, dan kan je hem evengoed effe wegnemen niet?

LiefsKitty

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Vaak ging ik nog wel kijken of die speen niet ergens onhandig onder haar nek lag ofzo en frummelde hem anders onder haar vandaan.
    Verder heeft ze bij ons heel veel op die speen gezogen de tweede maand, maar de derde maand hoefde ze hem al bijna niet meer en nu geven we hem nog zelden. Ze heeft sinds een paar weken haar duimpje gevonden.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia valt ook altijd in slaap met haar speentje en ik ga dan afentoe kijken of ze hem er al uit heeft laten valen. soms begint ze ineens heel hard te huilen en als ik hem dan weghaal valt ze meteen weer in slaap. als ze diep ligt te slapen trek ik hem er ook wel is gewoon uit, je hebt dan wel wat power nodig :) maar tot nu toe slaapt ze dan gewoon verder.

en toeval of niet soms heeft ze het speentje vast in haar handje en de andere keer heeft ze hem zelf netjes boven haar hoofd gelegt :)

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    tja tis alleen ff flink balen als ze merken dat ie eruit valt en ze beginnen te schreeuwen dat ze hun speentje weer willen.

Maar kwaad kan het echt niet en ik hou me vast aan de gedachte dat een speentje nog steeds beter is voor het gebit en de mond dan de duim;)

8. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    ik denk niet dat het kwaad kan. Het ligt hier soms wel net onder zijn wangetje en als hij er last van krijgt hoor ik hem wel :)

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Sven draaide zijn hoofdje dan ook vaak de andere kant op...

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hier ook speenin bed! Ook wij moeten er snachts uit als hij zijn speen wil! EN wel meerdere keren!

Maar kwaad nee hoor wel is het misschien handig om een speen zonder ring aan te schaffen voor snaachts althans wij hebben dat wel!

Anders als hij eruit valt dan zit dat ringetje ind e weg, maar volgens mij heb je dta al zelf uitgevonden;)

En als ze er last van krijgen hoor ik hem wel mekkeren;)

En idd beter een speen dan een duim! Daar hou ik me maar ook aan vast

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ga de speen niet weghalen als ze hem uitspuugd. Tenzij is toevallig bij haar ben. Overigens spuugd zij hem meestal wel naar de andere kant van haar bedje. Een speentje is alleen maar goed als preventie tegen wiegendood. Je bent er altijd zelf bij of je je kindje als hij/zij wat ouder is om de speen alleen in bed te gebruiken en niet de hele dag.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Het kan geen kwaad volgens mij, als ze er echt last van hebben melden ze zich wel!

Hier slaapt Joris altijd met speen... Moet er soms ook uit het 's nachts omdat hij hem dan kwijt is. En 's ochtends moet ik dan ding vaak zoeken, soms ligt hij er gewoon op! Is zelfs al een keer voorgekomen dat hij een afdruk had op zijn wang omdat hij erop had gelegen...

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meid maak je geen zorgen, een speen kan echt geen kwaad wanneer dat naast haar ligt...

14. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Bedankt voor de reacties!
    Dat scheelt weer!

En for the record: ik vind het helemaal niet erg om eruit te moeten hoor, maar liever niet omdat ze stikt ofzo...

Linda

15. Hester

Hester Niet meer actief

Daar heb ik nog helemaal nooit aan gedacht eigenlijk. Onze baby slaapt al vanaf dag 1 met zijn speen (is nu 6 maanden) en tegenwoordig gooi ik een hele stapel spenen (lees: 5 stuks) in z'n bed: kan hij er makkelijk zelf eentje vinden 's nachts en hoeven wij er niet uit als hij 'm kwijt is :) ;)

Deel Deze Pagina