Nee, ze is stil als we erbij zitten en zodra we weg willen gaan gaat ze huilen. Er is wel een kies onderweg ja.
Ze heeft 2 knuffeldoekjes (met hoofdje enzo) en daar slaapt ze graag mee. We hebben een lampje op de gang aangeslagen en dat schijnt in haar kamer maar lijkt ook niet te helpen.
En een lampje in haar kamer? Op een plek bij dr bedje? Misschien voelt ze zich onveilig in het donker? Zoon heeft een uilenlampje op zn kist staan. Die brand een halfuur ofzo en gaat dan uit. Ideaal want dan slaapt hij dus al voor hij uit gaat.
Vanavond is het goed gegaan. Heb vandaag echt strak op tijden gestuurd. Vanochtend 2u wakker vanmiddag 3u wakker en vanavond 4u wakker. Toen ze een beetje hyper begon te worden heeft mn man dr naar bed gebracht. Ze heeft nog een half uur liggen rollen in bed en hij is er gewoon bij blijven zitten. Daarna is ze lekker gaan slapen zonder drama en is hij weggegaan
Nou na 5 avonden prima, gaat ze nu de draagzak in. Vanaf 18.45u lopen we haar te wiegen en voor haar te zingen etc. Vanmiddag schrok ze wakker na een te kort slaapje en sindsdien is er drama met een grote D. Lijkt alsof de darmpjes moeilijk doen en dr kiezen weer. Vannacht dus wisseldienst dat terwijl ik zelf ongesteld ben en enorme buikpijn en hoofdpijn heb, maar goed man kan niet de hele nacht opblijven. Mijn 4u slaap start nu
En dan blijft ze dr middagslaapje 1u en 15min in bed kletsen vandaag dus per ongeluk 1 slaapje. Hopelijk vanavond gewoon lekker slapen.
Iemand nog tips? Gisteravond is ze dus alleen maar in slaap gevallen omdat ze in de draagzak zat. Vandaag dr tweede slaapje overgeslagen omdat ze lag te kletsen in bed. In nu alweer 1.5u bezig. We hebben dr tegen onze principes in 1 minuut alleen laten huilen en ze ging bijna overgeven.
Geen tips, omdat wij half jaar geleden besloten om haar wel te laten huilen en bleek dat dit niet langer dan 2-3 minuten duurde. Maar heb zo enorm met jullie te doen! Lijkt me zo Lastig! Hopelijk krijgen jullie snel handige tips.
Thnx. Ik zou 2 tot 3 minuten laten huilen ook wel kunnen denk ik maar ze gaat meteen zo overstuur. Ze is in slaap gevallen terwijl ze dr vaders vinger vasthield
Pfff 2 avonden 25min en vanavond 1u en 45min De kamer uit betekent zo hard huilen dat ze bijna gaat overgeven. Ik snap er niks van als dit verlatingsangst is. We spelen sinds ze 7 maanden is al verstoppertje. Overdag verstopt ze zich en gaan we haar zoeken of verstoppen wij ons en komt ze ons giechelend zoeken. Overdag leg ik haar in bed en kan zo de kamer uitlopen (wel kort ritueeltje). 's Avonds
Dat is voor het begin prima maar dan slaapt ze de rest van de nacht onrustig. Heeft iemand ervaring met zoiets: https://www.mamaloesbabysjop.nl/zazu-bo-soft-toy-nachtlampje-za-bo-01 ???
Pfff nou uit wanhoop een knuffel met ingebouwd muziekje en lampje gekocht. Mevrouw er buiten bed al even aan laten wennen en ze vond hem geweldig. Hij kreeg knuffels en kusjes. In bed: gillen, krijsen drama... Ben echt bang dat het pas na de 15 maanden sprong weer goed gaat. Ze is zo druk met ontwikkelen en groeien bezig: beginnen met lopen, proberen woordjes te zeggen, kiezen die doorkomen, maat 80 begint ineens krap te zitten. Aanstaand weekend gaan we de meubels in haar kamer omzetten. Dan steeds iets verder van haar bed zitten. Als dat niet helpt dan ga ik echt gillen. We kunnen bijna niet meer, het gaat nu al sinds halverwege maart zo!
En misschien even 1nachtje uit laten logeren? Misschien haal je haar dan even uit haar ritme, wordt ze ge-reset. Sterkte hoor!
Thnx. Ja ze heeft in de tussentijd wel een keer gelogeerd maar dat heeft niet geholpen. Mn ouders gaan morgen op vakantie, maar als ze zo doorgaat dan gaat ze over een paar weekjes inderdaad weer even een nachtje bij hen slapen. Al is het maar omdat mn man en ik elkaar ook weleens willen zien op een ander moment dan tijdens het avondeten.
Hier in kommer en kwel perioden slaap ik dr maar gewoon naast. Kan soms lang duren of kort. Langste periode was 3 weken geloof ik. Best lastig want zij stort tegen 18:00 al behoorlijk in, en ik ben net uit mn werk met geluk. Dus hele snelle hap en maar mee naar boven. Als ze eenmaal diep in slaap is kan ik ff naar beneden, maar moet tegen de 1.5-2 uur wel zorgen dat ik weer terug ben. Of ze moet vrij makkelijk in slaap gevallen zijn en dan kan ik wegblijven. Tis een **** periode, maar hier was t puur vanwege kommer en kwel, verlatingsangst heeft ze eigenlijk geen last van. En volgens mij had je zelf al door dat ze razend goed aanvoelen dat je ongesteld bent en dan net ff een tandje extra bijzetten (buitenom dat alles vaak net ff harder inhakt). Mocht je t nog niet kennen, feminax is hier mn grote vriendje geworden. Voor mama dan wel, niet voor die kleine uiteraard.
Haha ja dat heeft ze inderdaad heel goed door maar t is al meer dan een maand dus dat is het niet. Feminax gebruik ik echt al jaren (tenminste gewoon werkzame stof eruit: naproxen). Nu morfine ivm galstenen dus heb dan nergens last van. Behalve dus van een huilend kind bij t naar bed gaan... gisteravond weer 1.5u.
Sorry dat ik het topic open houd maar ik word af en toe echt gek. Gedurende de hele periode vol drama in de avond kon ik haar overdag met een kort ritueeltje gewoon in bed leggen en weglopen. Net legde ik haar in bed en begon het drama ook gewoon overdag! Ik laat haar nu in haar kamer een beetje gaan en ben bezig op de overloop en in de badkamer naast haar kamer zodat ze me hoort en ziet, maar ze blijft huilen.