In slaap vallen probleem 13 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Blijdorp, Mar 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Is ze niet 'gewoon' toe aan wat minder slaap overdag?
    Nog voor 9.30 op bed voor een eerste slaapje vind ik persoonlijk best vroeg, mijn dochter van 9 maanden gaat rond 10.00, nu sliep ze vanmorgen tot 8.00 dus ging ze pas om 10.30 naar bed toe.
    Een enkele keer is het echt brullen, ik ga er niet meer teveel tijd aan verspillen. Dan haal ik d'r gewoon weer uit bed, gaan we nog even wandelen. Dan rond 11.30 een boterham en daarna naar bed. Dan slaapt ze eigenlijk altijd, is niet heel ideaal tot de avond, maar vaak ga ik dan eind van de middag nog een keer wandelen om de tijd te overbruggen.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Haha nee hoor. We hanteren het 2-3-4 ritme en daar doet ze het uitstekend op. We hebben 1 slaapje geprobeerd, dan ben ik haar van 9.30 tot 11.30 wakker aan het houden op alle mogelijke manieren. En dan slaapt ze 2u en moet ik haar wakker houden van 18 tot 19 want als ze om 18u gaat slapen dan is ze om 5.30u wakker. Zo verschoof haar ritme al van wakker om 7.30 en slapen om 19.30 naar nu wakker om 6.30! Het enige wat il van 1 slaapje proberen heb is spijt.

Ze zit in een sprong waarbij ze ons niet uit het oog wil verliezen.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het overgaan naar 1 slaapje gaat vaak ook een beetje rommelig met wat rekken en gedoe.
    M bleef steeds langer wakkker, ging later naar bed en werd vroeger wakker en sliep soms 1 slaapje gewoon niet of maar 30 minuten.
    We zijn naar 1 slaapje gegaan in januari en op het begin stortte hij inderdaad om 18.30 in en was dan om 7.30 weer wakker, maar naarmate alles wende na een aantal weken pakte hij gewoon weer zijn oude ritme op.
    Nu wordt hij om 11.30 jengelig en dat is precies de tijd dat we gaan lunchen en daarna gaat hij gelijk naar bed. Eerst ging ik met hem wandelen, boodschapjes doen...dan hield hij het wel vol.
    En sinds kort houdt hij het prima vol in de avond tot 19.00
    Het is even doorzetten en proberen en ik denk niet dat je gelijk resultaat ziet, maar pas na een aantal weekjes.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Dan heb ik liever gedoe met een uitgerust kind dan gedoe met een extra moe kind. Zorgt hier alleen voor extra gedoe.

Ze ligt nu namelijk voor haar tweede slaapje. Het heeft niks met moe te maken, maar alles met het moment dat we de kamer uit lopen.

Share This Page