Onze dochter valt steeds in slaap tijdens de fles! Hierdoor drinkt ze vaak maar de halve fles leeg. We proberen alles om haar wakker te krijgen,zelfs van een koud washandje wordt ze niet wakker. Eigenwijsje ! Lenthe zou al rond de 100 cc moeten drinken maar vaak stopt ze al bij 50 of 60 cc !!! Wie heeft dit nog meer en wat doen jullie eraan?
Wij kregen toen de tip om onder het voetje te kriebelen, en in het nekje. Werkte dat niet dan idd verschonen.
hier hadden we dat ook na twee weken hield het op. ik kon kriebelen, verschonen en pesten wat ik wou meneer werd echt niet wakker. vanalles geprobeerd maar het is gewoon vanzelf beter geworden. komt dus gewoon goed!
Tussendoor verschonen helpt niet, kriebelen niet ... Klinkt een beetje als jouw verhaal Eline, haha...
Hier hetzelfde verhaal. Niks helpt om haar wakker te krijgen! Nu haalt ze alles wat ze overdag mist in tussen 00:00 en 02:00! Hoop dat het snel beter wordt! Ben nu soms wel een uur bezig om 80 cc naar binnen te krijgen!
Ok, begrijp nu dat ik dus niet de enige ben... Rens heeft een week stilgestaan op 60 cc omdat hij niet meer naar binnen kreeg en ook steeds in slaap viel halverwege. En zelfs over 60 cc deed hij ongeveer een uur. Verschonen tussendoor geprobeerd, broek uit tijdens drinken dat hij het koud krijgt, actief voeden door hem rechtop te houden, hardop tegen hem praten, nou alles geprobeerd dus! De verloskundige gaf aan dat het helemaal niet erg is en we niet zo moeten 'vasthouden' aan het principe dat hij iedere dag 10 cc meer krijgt. Ze gaf aan dat het beter is te kijken naar hoe je kind het doet, of hij goed slaapt, plast, poept enz. Dan is het geen probleem dat de baby minder drinkt. Sinds we dit aanhouden en er niet meer zo erg 'mee bezig zijn' gaat het steeds beter. Sinds gister zit hij op 80 cc en dit krijgt hij op in ongeveer een half uur. Dit schijnt nog te lang te zijn, maar goed, we hebben geduld en ons mannetje groeit goed.
Klinkt me bekend in de oren Lina had hetzelfde maar het is vanzelf beter geworden. Over 60 deed ze een paar weken geleden nog een uur... nu drinkt ze 150 in 1x op!
Jasmijn was ook zo'n slechte drinker en ik hield me toen ook vast aan de richtlijnen van het CB. Werd er helemaal onzeker van, omdat ze daar dus helemaal niet aan voldeed. Of ze viel al in slaap en was met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen, of ze hield gewoon haar mond dicht, omdat ze niet meer wilde. Op een gegeven moment heb ik de knop bij mezelf omgedraaid en gedacht dat als Jasmijn niet meer wilde ze ook niet meer hoefde. Gaf een hoop rust en het Cb kon wat mij betreft de pot op. Jasmijn was al klein, maar groeide prima in haar eigen lijn (week uiteraard ook af van hun richtlijn), maar ze is nu nog steeds klein, maar doet het verder helemaal prima. Ze is dus ook "groot" geworden met wat minder drinken uit de fles. Met Madelief vaar ik al helemaal op mijn eigen gevoel en kan het met niet heel veel schelen dat of ze nu aan de richtlijn voldoet of niet. Veel succes en je kindje geeft prima aan als ze genoeg heeft, zolang ze maar goed groeit, poept en vooral goed plast! Groetjes Kirsten
Klinkt heel bekend allemaal. Goed dat je je er bij hebt neergelegd, ik ben dat nu ook aan het doen. Geeft inderdaad wat rust. Ik hoop dat ze goed groeit, ik laat haar donderdag even wegen op het cb. Bedankt voor je reactie!
Valt ze in slaap omdat ze tevreden is met de 60cc? Dus als je haar in bedje legt gaat ze lekker slapen tot volgende voeding? Dan lijkt het me toch prima? Als dat niet zo is, valt ze misschien in slaap omdat ze te hard moet zuigen aan de speen? Wordt ze daar te vermoeid van?
Ik gebruik sinds 2 dagen een Dr. Brown fles en daar valt ze dus niet bij in slaap en wil zelfs meer drinken dan ze in haar fles krijgt, dus ga ik maar ophogen. Ze slaapt 's nachts nu ook 6 uur achter elkaar. Wat een uitvinding die fles!
Ja ben er nu wel achter dat ze gewoon genoeg heeft aan 60. Ze slaapt dan idd gewoon tot de volgende voeding ( na ong. 3 uur ). Ik gebruik ook dr. brown flessen met speen 2 dus ze hoeft niet hard te zuigen, het druppelt er gewoon uit.
Een nat washandje helpt hier heel goed. Door een beetje nat (lauw)washandje op haar voorhoofdje te doen als ze in slaap valt, schrikt ze weer wakker en drinkt verder.
Hier nog zo'n kleintje, vannacht (04.30) en vanochtend (8.30) mooi 120 gedronken daarna maar 90 en de fles daarna maar 70. We proberen ook vanalles van verschonen tot in de box/bed leggen zodat ze niet zo lekker warm tegen ons aan ligt. Het helpt allemaal maar eventjes. Onze jongedame was bij de geboorte 3775 gram en groeit als kool. Wij gaan er dus vanuit dat ze binnenkrijgt wat ze nodig heeft en proberen dus niet koste wat kost die 120 naar binnen te krijgen. Het enige nadeel is dat ze zich soms wat eerder meldt voor de volgende fles omdat ze met de vorige niet genoeg heeft gehad. Nou ja als dat alles is. Kortom volg je eigen gevoel en kijk hoe je kindje het doet.
Tess was een hele suffe (dysmature) baby en meldde zich nooit voor een voeding en viel ook altijd in slaap tijdens de voeding. Kreeg haar met geen mogelijkheid wakker. Wij moesten op een bepaald moment van de KA iedere 1,5 uur haar wakker maken om te voeden en zijn heel lang blijven vingervoeden omdat het drinken uit de fles haar erg veel energie koste ( ik gaf afgekolfde bv).