in slaap vallen tijdens fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door yaika, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Hallo meiden

Er zijn hier vast al meer vragen over gesteld maar ik kan er helaas geen antwoord op vinden.

Mijn zoontje is nu 9 weken en dronk tot een week 5x 150/5 per dag. De laatste week valt hij in slaap tijdens de fles waardoor hij hem niet meer helemaal leeg drinkt. Hij laat dan vaak 40 tot 50 over.
    Als ik hem probeer wakker te maken tussendoor drinkt hij of door en spuugt hij het erna weer uit of hij duwt gewoon de speen uit zijn mond en wil dan gewoon echt niet meer.

Ik zat zelf te denken dat hij misschien te veel krijgt maar hij heeft wel weer eerder honger en wordt 's nachts ook weer wakker dus hij heeft die grote hoeveelheid wel nodig.
    Ik heb al geprobeerd om hem vaker en minder te geven maar dat werkt ook niet bij hem.

Zou het te maken hebben met zijn 8 weken sprongetje (al heb ik het idee dat hij die al gehad heeft)?
    Iemand nog tips waardoor ik hem beter kan laten drinken? Of moet ik me gewoon geen zorgen maken en gaat het zo weer over?

Hij woog afgelopen woensdag trouwens 5120 gram dus voor zijn gewicht zou hij het wel moeten hebben.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou mijn kind volgen en gewoon wat vaker een wat kleinere fles geven tot hij aangeeft grotere porties aan te kunnen.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi,

Yara is evenoud ongeveer zie ik en zij laat ook staan..

Wij geven haar om 19:30 180 + 6 en 2 scheppen nutriton.
    En om 23:30 drinkt ze 100.

Maar soms moeten we haar echt stimuleren en de andere keer drinkt ze dus 100. Meer wil er niet in maar ze slaapt wel tot 6 uur. en om 7 uur krijgt ze dan weer een fles.

Hoe laat komt je zoontje dan voor zijn fles in de nacht?

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het iig niet opdringen, hij geeft zelf aan wat genoeg is. Zijn natuurlijke mechanisme van vol = vol werkt dus goed en daar moet je nooit doorheen breken bij een kind.

Als hij eerder komt voor de volgende fles is ie toch juist WEL toe aan meer flessen? Hoezo werkt dat niet bij hem? En een nachtvoeding met 2mnd is echt niet meer dan normaal.

Deel Deze Pagina