Stoppen bv, krijg harde plekken niet weg!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sanntje, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hoi Saskia/ Mirjam,

Na bijna een half jaar bv te hebben gegeven is mijn bv 'op'... het is als een trein terug gelopen door meerdere oorzaken. Ook moest ik nu wel helemaal stoppen ivm medicijn gebruik. Heel erg balen en veel verdriet van maar goed... ooit komt dit moment toch!!
    Nu het volgende... ik heb om de 2, 3 dagen wat last van harde plekken in mijn borst. Deze moet je toch weg kolven of laten drinken?
    Mijn meisje aanleggen is geen optie ivm de medicatie, maar met kolven krijg ik er geen druppel meer uit!!! Hoe los ik dit nu op zonder ontstekingen te krijgen? Want daar ben ik bang voor...

Groetjes San

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi Sanntje.

Bij afbouwen gaat het erom om de druk net van de borsten te halen en niet leeg te kolven.

Als je harde plekken krijgt is het van belang dat wel 1x te doen, om zo de harde plekken weg te kunnen masseren. (de melkgangen leeg te maken) Het liefste door drinken of kolven.
    Helaas lukt dit niet. Misschien op de volgende manier:
    - Masseer je borsten onder een warme douche. Door de warmte kan je melk makkelijker stromen en kan je op deze manier de plekken weg masseren.
    - Masseer je borsten met een warme doek voor het kolven.
    - Kolf evt. met de blote hand en masseer met je andere hand.

Mocht dit niet lukken dan zou ik het heel goed in de gaten houden of de plekken misschien vanzelf weg gaan( opname door je eigen lichaam, wat heel goed kan) en of ze niet pijnlijk worden.
    Mochten ze wel pijn gaan doen of dat je koorts ontwikkeld, dan zou ik even bij je huisarts langs gaan.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina