Tijdens de zwangerschap kolven mogelijk met kolfapparaat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door neyomi, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik ben zwanger van een tweeling en wil een dezer dagen beginnen met kolven. De lactatiekundige gaf aan dat je met de hand moet kolven ipv kolfapparaat.

Waarom is dat zo? Weet iemand dit? Ik heb namelijk een kolfapparaat thuis. De verloskundigr zei; doe niet moeilijk en gebruik gewoon een kolfapparaat..werkt sneller en makkelijker...

2. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik ga ook binnenkort beginnen met preventief kolven en tegen mij zeiden ze idd ook met de hand.
    Heb nog geen kolf apparaat thuis maar het lijkt mij wel een stuk makkelijker dus ik lees ook even mee!

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je in je zwangerschap afkolft zijn dat zeker de eerste keren hooguit druppels / elke millimeters. Die gaan verloren in een kolf maar als je met de hand afkolft kan je dat opvangen op een schoteltje of in een kopje en dan met een voedings spuitje opzuigen.

Hier zelf bij mijn vorige zwangerschap eerst met de hand gekolft en toen het een beetje op gang was (lees 5 a 10 ml per keer) met de kolf omdat ik dat wel iets makkelijker vonder na mate het meer was. Uiteindelijk had ik ongeveer 8 voedingen van 5 ml in de vriezer liggen die ik uiteindelijk niet nodig bleek te hebben maar ik vind het wel fijn dat als er zoals bij de oudste bijvoeding nodig was er al melk was.

4. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
  5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    De melk blijft inderdaad in de kolf hangen dus dat is zonde met een kleine hoeveelheid. Daarnaast kan, let op, kan het zijn door dat een kolf krachtiger stimuleert, je weeƫ krijgt. Het hoeft niet. Er is nog onvoldoende onderzoek hoe dat precies zit. Dit is wat ik als leek weet. Uit voorzorg dus met de hand. Neem ook aan dat een lactatiekundige wel weet wat ze zegt.
    Succes met kolven, heel goed dames!

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb wel een handkolf gebruikt omdat ik het met de hand gewoon niet voor elkaar kreeg. Ik had uiteindelijk 100 ml in spuitjes van 3, 5 en 10 ml liggen.

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Vandaar dus! Bedankt :D
    Ik zal ze waarschijnlijk wel nodig gaan hebben ivm zwangerschapsdiabetes en dan zal de bijvoeding nodig hebben.

8. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames. Duidelijk.

Hoe kom ik aan zo'n spuitje trouwens?

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bij de apotheek!

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Idd bij de apotheek en vergeet niet om ook om dopjes te vragen.

Deel Deze Pagina