Als je baby wakker is, wat doe je dan met hem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Klinkt misschien gek maar soms weet ik even niet wat ik met mijn kleintje moet doen als hij wakker is.
    Na het slapen, drinken, verschonen, knuffelen en probeer ik wat te "spelen" met hem.
    Hij lacht trouwens al :D
    Maar zodra ik hem even in de box leg of wipstoeltje en even iets voor mezelf doe, zoals eten of naar de w.c ;) begint ie snel wat te jengelen, en wil weer graag op schoot of aan de borst.
    Soms moet ik gewoon ook koken of mijn ander zoontje aandacht geven en zet ik hem in de wipper erbij. Maar toch snel wat jengelen, na 10 min.
    Als we samen op bed liggen, en ik hem in ons warme holletje de borst geef is hij intens tevreden en zie ik hem vaker lachen in zichzelf. Maar tja dat gaat niet de hele dag.....

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja, hij moet toch 'leren' dat hij niet altijd op mama's schoot kan zitten helaas, ook al is het wel erg gezellig.
    Heb je geen mobile voor hem, met een muziekje, of een babygym, zodat hij wat te kijken heeft?
    Jesse vond heel leuk om in de box voor het raam te liggen en kijken naar de bomen die waaiden.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dat is ook lastig en je kan m ook niet altijd bij je houden. 10 minuten in de wipstoel vind ik al best goed hoor! Misschien een idee als je bv op de bank zit (en bv een boterham eet) hem wel in de wipstoel te zetten maar dan letterlijk op de bank naast je? Zo is ie wat dichter bij je; hielp bij mijn dochtertje goed.
    Verder weet ik zelf niet meer zo goed hoe lang mijn dochter 'alleen kon spelen'. Dat is gewoon door de tijd meer geworden. Babygym / mobiel boven haar hielp trouwens ook goed bij haar!

4. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Klinkt als dat je kleine veel afwisseling nodig heeft omdat hij het na 10 minuten alweer zat is. Dat is bij mijn kindje ook zo. Die is nu 6 weken.
    Wat ik doe:
    Ik zet hem in de wipstoel in de box. Mobile aan. Die maakt muziek en de figuurtjes draaien. Vindt ie prachtig. Na 1x muziek zet ik hem niet nog een keer aan, want dan blijft hij aan de gang met daarom vragen.
    De boog van de wipstoel met de figuurtjes zet ik ook omhoog. Daar mept hij nu vrolijk tegen aan.
    Als hij dat zat is: wipstoel een kwartslag draaien. Heeft ie een ander uitzicht en is hij weer even stil.
    Ook heb ik de baby cd van raymond lap gekocht. Werkt ook goed.
    Soms investeer ik een half uurtje door hem vanalles te laten zien in huis of laten voelen (hout, glas etc). Maakt veel indruk. Beetje "vliegen", zingen etc. en dan is hij wel weer moe. Samen achter de computer zitten is ook een leuke. Gewoon simpel houden en kleurtjes kijken. Evt. muziekje erbij en meneer vindt het prachtig.
    Maar ik kijk uit naar de tijd dat hij dingen kan vasthouden en zichzelf wat beter kan vermaken. Het is best lastig deze tijd.

Succes ermee!

Groetjes Emma

5. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Onze pasgeboren zoon (nu 2,5 week oud) slaapt best veel. Tussen z'n voedingen door (eens per 3,5 tot meestal 4 uur) is hij dan een goeie 3 kwartier wakker. Dan zit ik lekker met 'm te kroelen, of ik loop met 'm op m'n arm door de kamer tegen hem te kletsen. Ook leg ik hem regelmatig op zo'n voedingskussen in de box en dan zit hij wat rond te kijken of uit het raam te staren.

Zo'n mobile of babygym, mogen ze dat al als ze nog maar paar weekjes oud zijn? Ik dacht altijd dat dat te druk was voor ze als ze nog zo jong zijn.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Toen mijn dochter 1 maand oud was, wilde ze ook alleen maar bij mama zijn.
    Maar nu ze bijna 10 weken is, kan ze zich al veel beter alleen vermaken. Ze ligt gerust 30 minuten onder de babygym. En als ik aan het koken ben dat zet ik haar met de wipstoel in de keuken, kan ze me toch nog een beetje zien.

Ik denk dat je gewoon een beetje geduld moet hebben, hij is nog maar 1 maand oud! Trouwens slaapt hij niet veel?
    Als mijn dochter toen de fles kreeg, viel ze daarna na een half uurtje alweer in slaap.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hij is nog heel jong hoor, en dan is die 10min best aardig vind ik! Probeer ervan te genieten, het vele samenzijn, je kleintje heeft het nog erg nodig.
    Het wordt vanzelf langer, de tijd dat ze zichzelf kunnen vermaken.

Onze kleine (bijna 6mnd) is nu zo een half uur of 45min zoet liggend op een kleed, met allemaal speelgoed om zich heen.
    Voor zittend spelen moet ik nog in de buurt zijn, ze tuimelt nog makkelijk om.
    Het enige "jammere" is dat ze van rug naar buik draait, maar niet altijd weer terug kan, dus dan is het op een gegeven moment huilen natuurlijk ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja heel leuk dat samen zijn, maar als je kind de hele dag door wakker is, dan is dat echt niet te doen hoor. Hier heeft Tobe tenminste af en toe zo'n dag er tussen zitten. Gelukkig weet hij zich wel 30 minuten te vermaken in de box en dan begint ie wat onrustig te worden. Dan haal ik hem er weer even uit, meestal een uur, en dan leg ik hem weer terug waarnaar ie het weer 30 minuten volhoudt. Ik vind het ook lastig hoor. In de box kijkt ie veel om zich heen, maar soms lijkt me dat zo saai voor hem. Gevolg is dat ik iedere 5 minuten zijn mobile aan zet :p Of bij de box ga staan en een boekje voor zijn neus hou en tegen hem aanpraat. Gelukkig is het een gezellig kind dus ik vind het ook wel vermakelijk maar af en toe is het wel lastig als je bijvoorbeeld even een boterham wil eten of wat klusjes wil doen.

9. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    10 minuten is voor zo'n kleintje lang hoor. Hij krijgt veel prikkels in de box, van het speelgoed. Misschien de tv die aan staat of de radio. Al de geluiden die jij en je oudste maken. Dit alles is voor zo'n kleintje best wat.
    Als je aan geeft dat de kleine heeft gedronken, schone luier heeft gekregen en ook al met jou heeft gespeelt en dan ook nog 10 minuten alleen, is de kans groot dat hij gaat jengelen omdat hij gewoon al weer moe is en dus tijd voor het volgende slaapje. ;)
    Daarna begint het hele ritueel gewoon weer van voor af aan!

Groetjes en veel geluk met je kleine

10. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Toen Bas een maand oud was, was ie na zijn fles nog hooguit een half uurtje wakker: 15 a 20 minuten spelen en kroelen met mama, daarna maximaal 10 minuten in de box (muziekmobile was en is favoriet). Zodra hij ging geeuwen en/of jengelen, legde ik hem in bed en sliep ie tot aan de volgende voeding.

Nu zijn we zeven weken verder en kan hij zich gemakkelijk een half uur in z'n eentje vermaken met zijn speelkleed / de babygym / de muziekmobile.

11. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor alle tips!

Was het maar zo dat ie ook zoveel sliep zoals de meeste baby's.
    Mijn mannetje is vandaag helaas al de hele dag wakker op een paar slaapjes van een half uur na :rolleyes: Darmkrampjes, krijsen, dan weer moe en jengelen, dan weer willen drinken. Dan weer pijn.
    Ik weet het even niet meer hoor, we hebben geen ritme, niks.
    Alles door die rot krampjes...
    Ook zo zielig voor hem.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi Dot,

wat rot, zeg, voor jullie!
    Hier heeft ABC Dophilus gigantisch goed geholpen tegen de krampjes, misschien een idee?

Sterkte,

Jacq

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Zo'n kleintje hebben wij dus! Dus ik zeg het niet zomaar hoor: "genieten van het samen met je kleintje zijn"
    Ik heb nl. ook met de handen in het haar gezeten: ik kan NIKS, HELP. Maar om nu de hele dag te hopen dat ukkie even slaapt, daar werd ik erg ongelukkig van. Nu reken ik erop dat ik geen tijd voor mezelf heb, tenzij mn man op de kleine past. Met die instelling ben ik heel wat relaxter moet ik zeggen.
    (ter info: ze slaapt met geluk 1.5 uur op een dag, gaat 22:30 slapen en is 7:30 weer wakker, en drinkt (bv) 3x per nacht)

14. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Is inbakeren niet iets voor hem?
    Mijn dochter sliep ook erg slecht overdag en het inbakeren (Paco-doek) hielp enorm. Na een week of 6 inbakeren was het niet meer nodig en nu slaapt ze nog steeds prima.

15. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even een vraagje tussendoor: hoe merkte jij dat je dochter het inbakeren niet meer nodig had? Bas is nu 11 weken en slaapt sinds dat hij 4 weken oud is ingebakerd (Pacco-doek). Officieel moet ik over een week of vijf beginnen met afbouwen, maar als hij het eerder niet meer nodig zou hebben, is dat wel zo gemakkelijk natuurlijk! Maar goed, hoe merk je dan wanneer hij/zij zonder kan?

16. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat betreft die krampjes: wij waren enorm geholpen met het overstappen naar een dr. Brown-fles. Sindsdien heeft Bas geen krampje meer gehad. Misschien is dat ook iets voor jullie? Of geef je borstvoeding?

EDIT: ik zie in je eerste bericht ineens staan dat je de borst geeft.. Dan heb je hier helaas niks aan :(

17. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Over de krampjes: onze dochter had er ook last van (ze is nu 3 weken oud). Wij hebben van familie/vrienden Sab Simplex gekregen. Daarvan geven we 15 druppeltjes direct voor de borstvoeding (of soms tussen de borsten in, als we het vergeten zijn). En sindsdien geen/amper krampjes meer. Laatst waren we het een keer vergeten en dat hebben we meteen geweten!

Nadeel: Sab Simplex is niet in Nederland te koop. Je kan het in Duitse apotheken halen en kan je zonder problemen geven. In de grensstreek is het heel bekend en wordt het ook door kraamhulpen aanbevolen.
    Wij doen ongeveer 1 week met een flesje.

18. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor al het medeleven!

Even een update:
    Osteopaat vorige week bezocht, tot nu toe geen verschil.
    Ik heb de snug en tug doek voor in te bakeren; helaas geen effect.
    Sab simplex; hebben we ook, we wonen vlak aan de grens met Tuddern.
    Helaas geen verschil. Tweede flesje is bijna leeg.
    Rooibosthee drink ik zelf met liters, ik geef borstvoeding, merk er niks van.
    Het enige wat ik nog kan proberen is abc dolphilus of orthiflor start...
    En om mezelf even een time out te geven, toch af en toe, mijn mannetje, laten huilen...

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    inderdaad erg moeilijk. hij moet leren om toch alleen te zijn... met alleen bedoel ik, niet bij mama op de schoot. ik weet niet of hij straks naar de creche gaat ofzo. maar daar hebben ze ook niet de tijd om hem een hele dag op de arm te lopen.

jamie is gelukkig erg makkelijk. hij speelt lief in de box (kijkt naar mobiel en praat met zijn beertjes:))

ook zijn wippertje vind hij leuk, of de maxicosi in de buurt zodat hij mij gewoon in de gaten kan houden.

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

@dot en venkelwater druppels?

Deel Deze Pagina