Doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Vorige week een nicht gesproken die iets eerder dan ik is bevallen.

    Ze was nogal verbaasd dat mijn zoontje nog niet doorslaapt... die van haar doet dat wel en vooral door een late fles. Het blijft nogal bij me hangen terwijl ik normaal denk klets maar aan. We doen T toch niet fout?

    Mijn zoontje is 12 weken, drinkt 6 flessen van ongeveer 150 (meestal niet leeg). Overdag elke 3 uur, tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles, gaat dan naar bed en komt dan tussen 03.00 en 04.00 en daarna rond 07.00 weer. Dit is toch prima? Ik heb wel eens geprobeerd een voeding te doen maar hij slaapt dan zo diep en wordt er alleen maar onrustig van.

    Haar verhaal was van ja maar als je om 23.00 nog een voeding geeft kun je de hele nacht slapen! Ze begreep niet dat ik het op deze manier doe :(
     
  2. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Alle kinderen zijn anders. De mijne sliep door vanaf 1 jaar.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    O meid ik had er voor getekend. Wat fijn dat jullie kindje het zo gied doet. Maar vooral dat je naar je kindje kijkt en luistert. En je doet het goed. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Elke kindje is anders en heeft andere behoefte. Je kunt het met elkaar er over hebben, echter wel dat jullie doen wat voor het kindje werkt.
    Er zijn baby’s die veel vaker komen voor voedingen. En die moeders (en vaders) die voeden dan. De oudsten van ons bijvoorbeeld hebben tot bijna 2 jaar behoefte gehad aan voeding. En de jongste tot 15 maanden. En als ze niet wakker worden voor voeding dan zijn het kater wel tandjes, ziek zijn, nare dromen ed.
    Twijfel niet aan je zelf.
     
    Zwierezwaai en Gwenvd vinden dit leuk.
  4. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Dit is echt dikke prima hoor. Luister naar jezelf, niet naar een ander!
     
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Nou uit ervaring kan ik zeggen elk kindje is anders.
    Onze eerste zoon sliep al door met 10 weken. Onze 2de zoon sliep door met 7 maanden... en geloof me je kunt er niks aan veranderen. Gewoon je kindje volgen.
    Je doet het hartstikke goed
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Twee kinderen die pas na een jaar min of meer zijn beginnen doorslapen. Late fles of niet, pap of niet, ... Het is karakter, niet omstandigheden.
     
    conejita, pippa26, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Mijn zoontje had hetzelfde ritme. Wij hebben toen wel een tijdje om 23.00 een fles gegeven. Nou ik kan je vertellen dat het helemaal niks deed met zijn ritme (nog steeds 3 a 4 uur wakker) en t was alleen maar krijsen. Lekker zo laten! Jullie doen het super!
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  8. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Mijn dochter sliep met 3 maanden door en mijn zoontje helaas pas met 14 maanden. Ieder kind is anders. ik heb ze nooit zonder medische reden wakker gemaakt voor een fles en honger is honger. Doen wat jij goed vindt voelen. Het is pittig de nachtvoedingen I know…. helaas werkte bij ons echt niets om het dorslapen te versnellen
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  9. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ik dacht trouwens dat voor kleine baby's, 6 uur aaneengesloten slaap snachts telt als doorslapen?
    Jouw kindje doet dat ruim en komt snachts maar 1 keer voor een flesje. Niets aantrekken van wat je nicht zegt en blij zijn dat het maar 1 keer is zou ik denken :)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier hadden we ook zo'n ritme, een late fles geven had geen nut, ze kwamen gewoon s nachts weer. De oudste sliep door met 18 maanden, zijn toen resoluut met de nachtfles gestopt en na 3 nachten huilen (met uiteraard wel troosten) sliep hij door.
    De jongste is net 2 en wordt nog geregeld wakker s nachts, maar al heel lang niet meer voor voeding, ook toen ze continue sondevoeding kreeg werd ze wakker, bij haar is t gewoon echt dat ze even wakker wordt en wil weten of we er nog zijn.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  11. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Uiteindelijk slaapt jullie kind ook een aaneengesloten stuk van ongeveer 8 uur. Dat is hetzelfde als het kind van je nicht die van 23.00 uur tot misschien 7.00 uur slaapt
    Alleen jullie kind doet het op een ander tijdstip. Vermoeiender voor jou, maar verder prima toch?
    Het ritme van je kind kun je niet zo snel veranderd krijgen.
    En trek je vooral van niemand wat aan
     
    nizzie86 en Gwenvd vinden dit leuk.
  12. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie lieve berichten! Erg fijn om te lezen!

    Ik vind de voeding niet eens erg, ik ga ook vroeg slapen :)

    Maar ik begon echt te twijfelen. Onze oudste was ook een slechte slaper maar naar mijn idee zijn t echt t type kinderen. Willen nils missen, altijd contact, echt mensen kinderen zeg maar, niet op zichzelf.
    Maar door hem twijfel ik wel. Maar nogmaals dank! Ik ben ook eigenlijk heel blij hoe het gaat zo!
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ieder kind is anders hoor! 12 weken is nog zo jong.
    Mijn eerste sliep pas met 3,5 jaar daar, de tweede met een half jaar en de derde met twee maanden.

    En heb niks anders gedaan. De oudste blijft een slechte slaper.

    Ze worden niet voor niets wakker vaak als ze zo klein zijn.
     
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Die nachtvoedingen komen en gaan is mijn ervaring. Doorslapen is heel fijn met 12 weken, maar absoluut geen must en ik denk zelfs een uitzondering. Mijn beide kinderen gingen met een maand of 4-5 voor het eerst doorslapen, en hebben daarna ook heel veel periodes gehad dat er weer een nachtfles bij kwam. Pas met ruim 1,5 jaar zijn ze allebei echt gaan doorslapen zonder voeding.
     
  15. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Nou dit idd. Mijn zoontje sliep door met 3 maanden, met 5 maanden was t ineens weer 10 weken lang een nachtfles en toen was het ineens weer doorslapen. Je weet t nooit met die kleine relschoppers, wanneer ze zich ineens weer melden 's nachts ;)
    Maar je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen!
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    T is fijn om te lezen dat ze niet allemaal snel doorslapen:$

    Mijn oudste had op een gegeven moment geen nachtfles meer maar toen hij 2 werd waren de nachten doorslapen op 2 handen te tellen. Toen alle kiezen door waren ging hij pas echt doorslapen.
     
  17. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Bij een eerste kind is het ook lastig om er op te vertrouwen dat het vaak wel beter zal gaan. Mijn eerste heeft doorgeslapen van maand 4 tot 6 en daarna tot anderhalf slecht geslapen, veel wakker door honger. Heb me daar echt heel druk om gemaakt. En ineens was het klasr en ginf ze perfect slapen. Bij de 2e maakte ik me daarom een stuk minder druk toen de nachtvoedingen weer terugkwamen terugkwamen.
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zeker het eerste kind van je nicht? Dan denk je het allemaal te weten. Maar elk kind is anders ook al doe je precies hetzelfde. Hier sliep de eerste door met acht weken, de tweede met anderhalf jaar (!) en de derde met negen weken een tijdje en toen pas weer met tien maanden. Niks van aan trekken dus.
     
  19. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Nee haar 3e en allemaal van die slapers...

    Tja mijn kids zijn gewoon anders denk ik dan maar. Oudste heeft ook even doorgeslapen bedenk ik me nu maar dat was ook van korte duur.

    En zelfs nu als hij maar 10 min in de auto overdag in slaap valt, slaapt hij in de avond zo 1,5 uur later. Ook dat snapt ze niet, dat we hem al een hele tijd niet meee overdag laten slapen. Als we dat niet doen slaapt hij van 7 tot7. Anders dus van 9 tot 7 of 6. En dan sliep hij maar een half uurtje overdag op t laatste.

    Stomme doordrammende mensen...
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Jeetje 12 weken is wel erg piepjong.
    De oudste sliep door met 4 jaar
    Middelste met 1.5 jaar
    Jongste is net 1 en slaapt ook nog niet door.
     

Deel Deze Pagina