In slaap wiegen/ zelf in slaap laten vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Als ik mijn wieguren in salaris zou krijgen, woonde ik nu in een enorme villa denk ik. o_O
    En hij is bijna 4 en slaapt als een roos sinds 2 jaar..helemaal uit zichzelf :thumup:
    Natuurlijk zei het cb dat ik hier problemen mee zou krijgen:rolleyes:, maar ja, lekker makkelijk praten vanachter een bureau hé. Op de momenten dat hij ontroostbaar was en uren wakker omdat ik volgens de boekjes handelde, waren zij er gek genoeg nooit bij:rolleyes::roflmao:
    Dus lekker wiegen :thumup::thumup:
     
    Kristel86 vindt dit leuk.
  2. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik wieg ook hoor. Ik woon in Spanje en hier is dat zelfstandige slapen op zo'n jonge leeftijd helemaal niet de norm.
    Mijn kinderen kunnen 't ook echt niet en heb geen zin meer in strijd en drama. Ik doe wat werkt en volg mijn gevoel.
    Ik herken wel dat je ook nog onzeker kunt zijn bij de tweede hoor.
    Mijn zoontje was een megaslechte slaper dus ik vond 't moeilijk om vetrouwen te hebben. Maar dochtertje is gewoon een ander kind natuurlijk en sowieso kijk ik geen enkel boek meer in. Dáár word ik pas onzeker van.
    Ben zelf ook geen typ van uit 't boekje dus hoef dat van mijn kinderen ook niet te verwachten vind ik ;).
     
  3. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meid, JIJ moet voor jouw kinderen zorgen en JIJ zit met huilende kleintjes, niet het cb.
    Ik heb mijn oudste bijna een jaar lang gewiegd bij het op bed brengen. En ik had haar vaak 20 minuten op de arm. Maar ach, ze sliep wel door. Het zelf in slaap leren vallen komt wel.
    Zo heeft ze ook tot 3,5 jaar een flesje gehad. Niet omdat ze niet uit een beker kon drinken maar omdat ze het zo fijn vond en op die manier wat meer vocht binnen kreeg. Volgens het cb zou ze een vreselijk gebit eraan over houden, haar spraak zou niet goed gaan en het zou haar ontwikkeling in de weg staan.... Yeah right :rolleyes:

    Mijn jongste laat zich thuis vrij makkelijk wegleggen (2 jaar). Maar hij vindt het zo heerlijk om nog een paar minuutjes op mama's schouder te liggen, even knuffelen. Niks mis mee.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Aansluitend op CB opmerkingen, echt leg dat naast je neer. T maakt je alleen maar onzeker. CB is voor wegen, meten en inenten, meer niet. Ohja, basis hoortestje en allicht basis ogentestje.

    Verder doen wat goed voelt voor jou.Wij zochten de strijd ook echt niet op, dat wil je ook niet met dingen als slapen of eten. In de nacht spontaan honger? Kind hier een lekker flesje. Nog een extra knuffel/kus of mama tanken? Prima.

    Enige advies is wel, kies een weg die tegemoet komt aan de wensen van je kind maar die wel in stand kan blijven zonder verschrikkelijk veel van jou te vragen. Ze worden namelijk steeds zwaarder (en geraffineerder).

    Dus als wiegen bijv je de strot uit hangt (of je schouders naar de maan helpt) kijk of zo'n ikea stoel wat is (kan je heen en weer in wipperen). Dochter vond t heerlijk, kon gelijk nog ff mama/papa tanken en het was makkelijk vol te houden met mijn bekken. (Loop nu 2,5 jaar later nog steeds met BI). Koorts/kommer en kwel, sleepte ik weer een stretcher dr kamer in. Zij blij, mama dichtbij, ik blij nog enigzins comfortabel een redelijk slapeloze nacht in.

    Nu liep/loop ik ook wel met de nasleep van een lichte burnout, dus balanceren met energie is een dingetje voor me maar t maakte me wel bewuster om te zoeken naar oplossingen die mij t minste belastte en voor haar werkte.
     
    Kristel86 en conejita vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina