Hoe hebben jullie dit gedaan? (net lopen en naar buiten)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi,

ik vraag me iets af. Onze dame kan al aardig lopen maar als ze onzeker is oid zakt ze nog weleens snel op haar knietjes. Binnen loopt de wel het meest van de tijd (dus haast niet meer kruipen).

Nu heb ik gelezen dat je het beste echte schoentjes kan kopen als ze 3 maanden goed lopen, maar hoe doe ik dat in de tussentijd?
    Ze heeft wel leren slofjes maarja die worden dan nat en koud...

Wanneer gingen jullie voor het eerst buiten lopen?
    En hadden jullie toen al meteen schoentjes?

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochtertje ging in de zomer lopen en ook direct buiten. Ik heb haar zodra ze kon lopen buiten schoentjes aan gedaan, van die beginnersschoentjes met een hele flexibele zool.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hadden idd het geluk dat Emma ging lopen toen het nog goed weer was. We hebben haar toen ook nog wel van die goedkopere schoentjes aangegeven omdat we idd ook hoorden dat ze eerst even los moesten lopen. Daarna schoentjes gekocht met flexibele zool.
    Maar als ze al even loopt kun je altijd in een goede schoenenzaak vragen of schoentjes met flexibele zool niet al kunnen

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca leerde in september lopen en heb idd de eerste 6 weken geen schoenen aangedaan, Ik heb bij de hema goedkope slofjes gekocht met een redelijk waterafstotend zooltje en had zoiets, die mogen stuk en slijten, want het kost toch niets. Daarna wel leren lopen schoentjes gekocht.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben echte schoentjes gekocht toen hij langs de meubels liep. Zo kon ik hem mee naar buiten nemen aan de hand of bijv bij het hekje bij de beestjes zetten. Zonder dat hij koude of natte voetjes kreeg. Binnen had hij wel leren slofjes of liep op blote voetjes.
    Toen hij los begon te lopen hebben we ons laten adviseren en zijn voetjes laten opmeten bij een goede schoenenwinkel. Zij kunnen aan het lopen zien welke schoentjes het beste zijn. De eerste schoentjes waren leren schoentjes met een flexibele zool.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Zulke dingen kunnen dus echt per kind en situatie verschillen.. onze dochter liep in het voorjaar langs meubels, en we lieten haar op haar sokken staan op het gras om bij de hertjes te kijken. Aan de hand lopen heeft dochter maar een paar dagen gedaan, daarna liep ze meteen goed los. Dus soms is het gewoon niet nodig om schoentjes aan te doen voordat je kindje goed los buiten loopt, en soms wel :)

7. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze 'eerste stapjes' schoenen vanaf oktober ongeveer. Toen liepen ze al langs de meubels, en ik vond het te koud om ze op blote voeten te laten stappen. Met sokken of slofjes aan durfden ze helemaal niks, nog geen stap verzetten.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee.... we gaan van het weekend even kijken voor wat schoentjes (willen we graag samen doen).
    Het verschilt dus erg maar ik denk wel dat mijn dochtertje er nu aan toe is buiten te lopen.

Hebben jullie voorbeelden of foto's van jullie kindjes eerste schoentjes?
    Kunnen laarsjes met flexibele zool ook? (ze heeft regelmatig rokjes aan)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hebben eerst goed binnen leren lopen en dan in de buggy soort leren slofjes (zootjes geloof ik) en dan leren lopen schoenen (met speciale buigzame onderkantjes) en dan pas na een paar maanden ECHTE schoenen..

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    laarsjes zou ik voorlopig niet doen, die zijn niet goed om te leren lopen eigenlijk, ik zou naar een schoenenwinkel gaan en je laten adviseren.

Hier is onze dochter met haar eerste "leer-lopen-schoenen" (van jochie dat zijn hele fijne!!)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij gingen na 6 weken steeds meer buiten lopen, op slofjes met deels "harde" zooltjes, maar het was zomer dus dat scheelt wel!

Wij hebben toen ook vrij snel echte schoentjes gekocht hoor, dus dat kan dan best. Zeker in deze tijd, als ze ze toch alleen maar buiten aan hebben. In het begin liep ze alleen bijvoorbeeld van de deur naar de auto ofzo, of een heel klein stukje in het dorp. Toen ging ze steeds meer lopen en heeft ze (met veel geduld van mama) geleerd om een beetje mee te lopen enzo, en nu loopt ze heel vaak (als ik veel boodschappen heb bijvoorbeeld, dan heb ik de buggy nodig als karretje :D).

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier zie je ze wat duidelijker...

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Goede tips dames. morgen of overmorgen loop ik even naar het winkelcentrum, daar zit een goeie schoenenzaak waar ze de maat vast kunnen nemen.

Isademi, grappige schoentjes, leuk setje heeft je dochter aan op de tweede foto.

Gentle, het kost zeker veel geduld. M'n dochter heeft afgelopen weekend voor het eerst in een winkel losgelopen, nou ze was helemaal dol hahaha.

All, Meer foto's zijn welkom! :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie toevallig dat ze van jochie ook laarsjes hebben maar dat zal wel iets lastiger lopen dan lage schoenen denk ik zo

Jochie International BV : Jochie for kids

maar ze hebben gewoon een superfijne, flexi, niet slip zooltje van jochie schoenen dus echt een aanrader haha vandaar dat ik even ging zoeken voor je!

15. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

die zijn er absoluut met een flexibele zool, maar ik zou naar een goede schoenenzaak gaan, hier kunnen ze je adviseren wat het beste is, ze zullen de voetjes meten, en dan zul je zien wat er is in haar maat, Lisa heeft toen ook een laarsje aan gehad, maar dit paste absoluut niet aan haar voetje, was veel te wijd, erg jammer was zo leuk maar dit is minder belangrijk. Een goed passend schoentje was belangrijker, de eerste waren met veters omdat je die goed aan kunt trekken toen die te klein waren heeft ze nu een paar met klitteband, ze loopt sonds haar vejaardag 2 maanden geleden en nu loopt ze echt heel goed los (begint in huis zelf te rennen) ze valt natuurlijk nog wel eens door ongelijke op op en afstapjes.

In de winkel kunnen ze je goed adviseren, vind het alleen jammer dat er vaak weinig keus is (bij onze winkels in de buurt dan)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wij hebben vorige week de eerste schoentjes gekocht.. Hij loopt al een week of 6 los binnen.. buiten vind ik het te koud aan de voetjes voor leren slofjes.. Binnen draagt hij meestal gewoon sokken of slofjes.. anders blote voetjes..

Het beste is om je te laten adviseren bij een schoenenwinkel.. Zij hebben de kennis en ervaring met die kleintjes..

Afgelopen zondag was de eerste echte wandeling (vrijdag en zaterdag klein stukje om te wennen buiten en te wennen aan de schoentjes) en ging hartstikke goed.. liep meteen zo'n 150 meter zonder vallen..
    de rest van de wandeling heeft hij ook zelf gelopen, want oppakken was uit den boze.. als hij moe is pakt hij vanzelf mijn hand of mijn jas voor wat steun.. Hij was er duidelijk wel aan toe om buiten te lopen, binnen loopt hij ook ineens veel vaster..

heb wel een foto maar je ziet de schoentjes niet heel duidelijk door zijn broekspijpen:D

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Isademi, had na je eerste bericht al op die site gekeken, zitten wel leuke dingen bij idd. Kon alleen niet vinden waar ik ze kan kopen in de buurt (zoekfunctie op die site met dat kaartje deed t niet...)

schaapje:je hebt idd wel gelijk dat het goed moet zitten en niet per se leuk hoeft te zijn hihi. Ben echt een meut met dat soort dingen. Maar mijn dochter is smal en heeft dunne beentjes dus ben denk ik toch wel op schoentjes aangewezen ipv laarsjes....

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    roeltje, bedankt voor je reactie, geinige foto ook.
    best een gek gezicht, je lieve kleine "baby" buiten op straat hihi. Wat worden ze snel groot.... *zwijmel* (lang leve de hormonen)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja is ook zo hoor.. Lenn heeft kleine maar vrij brede voetjes dus had een heel gedoe verwacht.. Maar het viel mee.. waren binnen tien minuten klaar haha.. ja zijn reuzetrots op 'm :)
    *al ziet het er wel apart uit, zo'n klein ukkie op straat*

20. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Daarom had ik het ook over wanneer wij schoentjes hebben gekocht. Dat was eind maart- begin april. Toen vonden we het echt nog te koud en te nat om hem op blote voetjes, zijn sokjes of zijn slofjes buiten te laten gaan.

Deel Deze Pagina