kruipende baby en schoenen aan in huis

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kimmetjuh1981, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

Jul 19, 2007
    956
    0
    0
    heb gezocht of ik het ergens kon vinden maar kon ik niet dus vandaar mijn vraag
    als jullie kindje kruipt moeten de schoenen dan in huis worden uitgedaan?
    ik vind het zon vieze gedachten dat iedereen er mee door het vuil loopt en de kleine dan daar weer doorheen moet kruipen en vervolgens zijn handjes in zijn mondje stopt
    nu doen wij altijd onze schoenen al uit hoor
    ik ben een beetje een smetter dus vandaar dat ik hierover nadenk:D
    liefs kim

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Tja ik neem aan dat je in ieder geval je voeten veegt als je naar binnen gaat, dus dat je geen modder e.d. meeneemt.
    Maar bacterieen krijgen ze toch wel binnen. Wat denk je als ze (zodra het ooit weer mooi weer wordt) ook buiten gaan spelen...dan stoppen ze alles in hun mond wat mogelijk is!

Ik zou proberen me er niet zo druk over te maken.

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan de schoenen standaard uit maar sommige familieleden willen dat nog weleens 'vergeten' en vind dat toch zo'n walgelijk idee.
    Lekker buiten door de spuug, hondenzeik en weet ik het wat gelopen en dan in mijn huis, nouuu dat gaat 'm niet worden he hihi.

Macdee, dat wat jij noemt is toch wel anders, dat gebeurd niet dagelijks en lijkt me dat je er bij bent en zult proberen je kind te leren om niet zomaar alles op te rapen buiten om vervolgens in het mond te stoppen.
    Kinderen krijgen inderdaad bacterieen binnen maar dat betekent niet dat je dan zijn/haar omgeving niet hygienisch mogelijk hoeft te houden.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Hier gaan de schoenen ook uit...helemaal met dit weer!
    Vind het niet zo erg als anderen het niet doen...tenzij het buiten heeft geregent en er sneeuw ligt.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,828
    3,351
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me hier bij aan :)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heb ik echt alleen schoenen aan als ik naar buiten ga minnvriend trek zijn schoenen ook uit bij de voor deur dus dat is geen probleem.

van mijn familie kan ik niet verwachten dat ze hun schoenen uit doen en van vrienden al helemaal niet.
    als we mensen krijgen en ze zijn weg dan dwijl ik even snel en dan is het ook weer schoon.

te schoon is ook niet goed hoor.
    mijn vriendin is helemaal panisch die maakt zo veel schoon geen schoenen aan in huis. dat kind in nu 3 en altijd ziek. zelfs de kinder arst heeft gezegt dat een van de redenen zou kunnen zijn dat ze te schoon is

7. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    @ missmom:
    Natuurlijk let je op je kind, maar het is niet zo dat k hem continu naar hem kijk. Ik wil ook wel gewoon een boek lezen in de tuin en ik vind ook dat dat moet kunnen.
    Op het strand vind mijn kind het heel leuk om een hand zand in zijn mond te stoppen. Dat is het eerste dat hij doet.
    Ik kan toch moeilijk de hele tijd zijn handjes vastbinden zodat hij geen dingen pakt die ik niet wil...

Maar ook ik trek binnen mijn schoenen uit, maar niet speciaal voor mijn kind maar gewoon omdat mijn vloer dan schonen blijft.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet dat ik ubersmetvrees heb ofzo, maar no way dat hier met schoenen aan gelopen word in huis!

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hier ben ik het mee eens. Gewoon regelmatig stofzuigen en dweilen.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij doen onze schoenen uit. ik vind eht ook geen prettig idee.

en sowieso is zonder schoenen lopen goed voor je voeten dus wij doen het eigenlijk altijd al.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier ook geen schoenen aan in huis, mijn dochter likt aan de grond... ;)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik trek mijn schoenen er niet voor uit en anderen die hier komen ook niet. Vaak loop ik op sokken of pantoffels, gewoon omdat ik dat fijner vind lopen. Kan me er niet druk om maken, onze hond en kat lopen hier ook rond, die wandelen toch ook met diezelfde poten op straat. Ik stofzuig bijna elke dag en dweil zo'n 2 x per week.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier gaan de schoenen ook uit, we hebben een houte ongelakte vloer, helaas fam met sneeuw schoenen niet uit gedaan allemaal vlekken, die ik er niet meer uit krijg (ondanks dat hij wel in de olie zit)

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hier ook schoenen uit!
    en ook niet omdat ik smetvrees heb hoor
    hoort eigenlijk gewoon bij onze cultuur iedereen trekt gewoon de schoenen uit voor de voordeur!

15. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ben ik het helemaal mee eens. De kat loopt hier dan wel niet, maar een grote harige (en meestal zanderige) bouvier is wel aanwezig.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik vind het ook niet prettig om met schoenen aan in huis rond te lopen.
    Zit ook niet lekker, doe mij maar slippers oid.

17. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Ik doe wel altijd mijn schoenen uit, maar dat is meer omdat ik dat lekkerder vindt binnen, mijn man niet. Ik zorg dat ik vaak stofzuig en bacterieen krijgen ze toch wel binnen dus daar maak ik me niet zo druk over.

Daar moet je mee uitkijken inderdaad. Dat gaat gelijk intrekken, hier ook.

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook schoenen uit in huis! We doen het zelf ook en ik vind het een smerig idee dat anderen met hun vieze, natte schoenen hier over de vloer lopen.

Een paar weken terug kwam er zo'n mannetje voor een of andere energie-bespaar-offerte aan huis. Nou dat heb ik geweten. Er lag sneeuw buiten en die pipo heeft zijn voeten niet goed geveegd. Overal lag water/sneeuw/blubber, terwijl mijn kleine mannetje hier over de vloer rolt....
    Ik kon dus meteen aan het dweilen toen die kerel weg was.
    Een paar uur later kregen we bezoek, zelfde verhaal. Sta ik daar 's weer te dweilen (je kan het ook niet laten liggen). Ik baalde als een stekker!

Dat was dus de laatste keer dat er ook maar iemand met schoenen hier in huis is geweest! Iedereen MOET zijn schoenen uit, en anders blijven ze maar op de mat! Ik vind het eigenlijk helemaal niet netjes om zomaar door te banjeren... Ik doe zelf ook mijn schoenen uit als ik ergens op bezoek kom... is toch normaal? (in mijn ogen dan).

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als ik boodschappen van buiten naar binnen aan het brengen ben loop ik gewoon met mijn schoenen door het huis. Ook de visite ga ik niet vragen om hun schoenen uit te doen. Verder lopen we altijd op sokken of pantoffels hier, gewoon omdat dat comfortabeler is. Maar er zal hier evengoed wel eens een straatbacterie op de grond liggen ;) Ik maak me daar niet druk om, je kan kinderen nou eenmaal niet klinisch schoon houden.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    We hebben trouwens laminaat en bij het dweilen wordt het best nat... Loopt wel een beetje tussen de naden....
    Lijkt me toch ook niet goed voor het laminaat? Iemand tips...?

Share This Page