in sociaal opzicht teleurgesteld, wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door michl, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Weet je wat mij opvalt de laatste tijd?
    Mensen die zelf al wat grotere kinderen hebben, en die dus zouden moeten weten waar je het over hebt, hebben over het algemeen gewoon GEEN begrip voor dit soort situaties, terwijl de vriendinnen die zelf nog geen kids hebben gewoon lekker bij je langs komen en het allemaal niet zo'n probleem vinden.

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat een heftige reacties hier zeg. Ik heb best wat vriendinnen zonder kinderen die ik wel minder zie nu, daar is alle begrip voor maar ik merk wel aan hun reactie dat ik af en toe even te veel over mijn dochter zit te kletsen. Je verandert namelijk niet aleen qua beschikbare tijd maar ook je belevingswereld is anders.
    Mijn vriendinnen zeggen ook tegen mij dat het leuk is om mijn dochter te zien maar her gesprel wel anders is als ze er niet bij is. Snap ik best.

Maar, laat het even zakken zodat het je niet meer zo hoog zit en als je graag wil dat de vriendschap behouden blijft of terugkomt, vraag haar dan wat het probleem werkelijk is. Er zijn namelijk allerlei redenen om elkaar minder te zien, niet alleen kinderen. Maar het gaat vooral om wat je doet met de tijd die je elkaar wel ziet, dat geeft nou net invulling aan je vriendschap. En als de aansluiting er niet meer is, zoek dan via je kinderen neiuwe vriendschappen, ga ouder en kind zwemmen of doe een cursus babymassage oid.

3. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Ik herken het ook wel alleen scheelt het dat ik meer vriendinnen heb met jonge kinderen en die lopen dus tegen dezelfde dingen aan. Mijn eigen ervaring is zodra je kindje 2,5 a 3 is dat het contact dan vanzelf weer meer wordt. Althans anders. Mijn oudste sliep met 2,5 jaar al niet meer overdag en toen gingen we ook weleens ergens wat eten en drinken en deden meer leuke dingen met elkaar en de kids speelden dan met elkaar. Nu heb ik er nog 1 bij van bijna 16 maanden en merk ik dat ik weer meer thuis zit. Ik heb goede hoop dat dat over een jaar alweer anders is..

Wel vind ik het lullig dat ze je op die manier aan de kant zet. Ze heeft zelf toch ook kleine kinderen gehad? Dan weet ze toch dat je niet op je gemak ergens zit te lunchen met 2 kleintjes?? En dat ze op enige gezette tijden hun fruit en brood enz moeten hebben en dan nog de slaapjes. Als ze een echte vriendin was dan steunde ze je en wachtte ze totdat je weer meer tijd had voor die dingen.

Vrouwen die geen kinderen hebben snappen het sowieso een stuk minder. Die vinden het maar raar dat je niet meer alles kunt doen waar je zin in hebt, want je neemt ze toch gewoon mee????

Denk lekker aan jezelf en zoek leuke vriendinnen met jonge kinderen dat klikt vast veel meer en dan kan je ook weleens lekker klagen tegen elkaar, heerlijk! ;)

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Om eerlijk te zijn snap ik je vriendin ook wel. En jou ook, jij moet nu dingen plannen inverband je kindjes. Maar waarom kun jij niet na haar toe als je kindjes wakker zijn. Daar kun je toch ook een fles geven etc.

En je partner is ook wel eens thuis toch neem ik aan? Dan kun je toch ook iets met haar afspreken.

Ik ben van mening dat niet alleen je vriendin zich moet aanpassen omdat jij wel kinderen hebt en zij niet. Als je een vriendschap wilt houden moet je beide tijd en energie er in steken.

Ik heb nog steeds dezelfde vriendinnen als vroeger,en ja soms zie ik ze een hele tijd niet omdat we beide druk zijn. Nou dan bellen we even en kletsen we even bij. Eens in de zoveel tijd gaan we met alle moeders lekker uit eten en stappen. Bij ons is er echt nooit verwijten richting elkaar omdat de ander druk is.

5. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    #25 michl, 2 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
    Sorry had bericht getikt maar de laatste paar helemaal niet gezien, raar!

Nou, nee hoor, ze wil niet echt mijn aandacht. Ze is gewoon klaar met mij omdat ik niet meer voldoende te bieden heb (vindt zij, dan). Maar weet je, het heeft me heel goed gedaan dit hier te posten en het erover te hebben. Ik stop met aandacht geven aan haar en ook met hierover tobben. Er zijn gelukkig nog een paar leuke vriendinnen die wel een beetje meebuigen en gezellig langs komen bij mij thuis of 's avonds willen afspreken en niet koste wat kost dingen willen die gewoon niet gaan met 2 kleine kinderen erbij. En anders ben ik maar wat vaker alleen. Liever dat dan in het gezelschap zijn van iemand die het toch niet goed met je meent!

Deel Deze Pagina