Horror bevalling gehad, hoe voorbereiden op volgende?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yoj, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoj

Yoj Lid

2 mrt 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb in 1 woord een horror bevalling gehad.

Was 16 fluitend mijn zwangerschap doorlopen. Baby was wel
    Wat licht en klein, deze baby is dat ook.

S'avond laat weeën gekregen, naar het ziekenhuis gegaan. Bijna 8 uren heeft het geduurd. Veel pijn gehad. En toen ging het licht uit;
    Ben buiten bewustzijn geraakt. Ademhaling werd minder en de hartslag werd traag. Mijn moeder die zat er naast en die heeft echt gedacht dat ze haar dochter zou zien sterven. Als ik thuis was bevallen had ik het misschien niet gehaald.

En nu kijk je dus met angst naar de volgende bevalling. Hoe hierop voorbereiden?

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Je verhaal doen bij je VK of Gyn? Vertellen waar je bang voor bent? Wat was de reden dat je wegviel tijdens je bevalling, hebben ze daar iets over kunnen zeggen, toen?

Liefs,

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb een vervelende ervaring gehad tijdens mijn vorige bevalling, vind dat nu ook moeilijk, mijn vk weet ervan. Ik blijf het bespreken met hen en straks ook in het ziekenhuis.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik denk dat je niet meer kunt doen dan blijven praten,

Een bevallings plan met je arts,

Ik denk dat het goed is om veel te praten zo dat jij vertrouwen krijgt in je arts, dat die er alles aan zal doen om jou bevalling prettiger te laten verlopen dan de vorige keer zodat je daarin in iedergeval wat meer innerlijke rust kunt krijgen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Informeer eens voor hypnobirthing ! Ouders van nu heeft net een mooi artikel ontline gezet. Voor vragen mag je pben :)

6. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Waarom viel je weg als ik vragen mag? Had dat een speciale reden? Ik heb twee horror bevallingen gehad van 38 en 26 uur. 1e bevalling ging alles mis met kindje en 2e bevalling ging alles mis met mij zelf. Na de bevalling ook flauw gevallen, veel bloed verloren. Bloeddruk was nog maar 40/40 en kreeg met spoed bloed transfusie. Nu met de 3e bevalling in aantocht heb ik ook aangegeven over mijn angst en de VK houden hier rekening mee. Eén van mijn verloskundige is er zoiezo bij in het ziekenhuis en wanneer ik om een Keizersnede vraag krijg ik die gelijk.

Je zou ook inderdaad een gesprek aan kunnen vragen met VK en aan kunnen geven dat wanneer jij het niet meer trekt je een goede pijn bestrijding krijgt, of direct een Keizersnede afspreken. Dat mag tegenwoordig ook direct.

Succes!

7. Loony

Loony Lid

13 jan 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Yoj!
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat naar dat je zo'n horror bevalling hebt gehad! Ik snap heel goed dat je erg opziet tegen een volgende bevalling. Maak het bespreekbaar met je VK of Gyn wat hier al wordt gezegd.

En wat 'tweekids' zegt zou ik ook zeggen: verdiep je eens in hypnobirthing. Mijn eerste bevalling was voor mij een ongelooflijk mooie ervaring. Het was heeel heftig, maar heb door de hypnobirthing technieken weinig tot geen pijn ervaren. Ik wens dit iedere zwangere vrouw toe!
    Hypnobirthing is geen garantie voor een makkelijke en pijnvrije bevalling en er gebeuren soms ook dingen die je totaal niet in de hand hebt! maar de hele filosofie is erop gericht dat je zonder angst en met vertrouwen in je lijf en baby de bevalling ingaat.

Ik denk dat het zeker wel wat voor je kan zijn.
    Ook mij mag je altijd pb-en. Een hele goede zwangerschap toegewenst en ik hoop dat je volgende bevalling een goede ervaring mag worden!

Deel Deze Pagina