Ik vond op internet dit artikel: Extra progesteron voorkomt nieuwe miskraam níet|Gezondheid| Telegraaf.nl Ik heb het zelf na 3 miskwamen ook gebruiken en ben nu 16 weken zwanger. Stiekem geloof ik toch wel in het spul!! Ik vind het echt een wonder dat ik al zo ver ben.
Ik heb 9 mk gehad en ook een aantal ondanks utrogestan , het is dus zeker geen wondermiddel voor iedereen! Wel weet ik dat er inderdaad een hoop meiden op alleen dit middel zwanger blijven, hier was naast de utro , asprine fraxiparine en prednison nodig om zwanger te blijven.
Dat kan alleen het beheer. Dan moet je even je bericht rapporteren en aangeven dat ie verplaatst moet worden. Of t beheer even een pb/mail sturen
Heb er ook om gevraagd na drie mk bij de gyn (en wel een goede zw en gezond kindje) en die zei ook het is niet bewezen. Uiteindelijk nu wel zwanger weer en zonder poespas. Het heeft gewoon zo moeten zijn..
Ik vind het een belachelijk slecht onderzoek. Er wordt helemaal niet gekeken naar wat de oorzaak is van de miskramen, ze zetten miskramen nu weg als diagnose terwijl het enkel een symptoom is met verschillende mogelijke oorzaken. Dus niet bij de hele groep zal utrogestan werken nee, daarvoor moet je eerst weten wat er aan de hand is. Wat mij betreft slaan ze de plank dus totaal mis en zegt de uitslag helemaal niks.
Hier na 9 miskramen een gezonde jongen met utrogestan maar moet zeggen dat dit voor mij niet afdoende is ik heb ook ascal en fragmin allebei een bloedverdunner omdat ik een factor2 mutatie heb. Ik geloof dus ook echt wel in de utrogestan daarvoor had ik al wel bloedverdunners maar ook toen ging het fout mijn laatste zwangerschap dus utro erbij en dat ging goed
Eens met het voorgaande. Na 5 mk de zesde zw.schap met utro gewoon volbracht. Mijn gyn zei wel, dat het niet een wondermiddel is, maar baadt het niet, dan schaadt het niet... Hier dus (waarschijnlijk) wel geholpen. Bij een eventuele 2e zw.schap wel weer utro. Ik heb een heleboel antistoffen in mijn bloed die waarschijnlijk een mk veroorzaken. Utro overruled dit schijnbaar. Heb dus ook een sanquinpasje bij mij en er is geen donorbloed beschikbaar voor mij...
ik heb na heel wat mk ook eindelijk utrogestan gekregen, tot 13 weken 3x per dag ingebracht en ik ben nu inmiddels 16 weken zwanger, ik geloof heilig dat dit voor mij echt het juiste was, wat ik nodig had. maar bij mij was dan ook altijd te zien bij de slechte zwangerschappen dat mijn progesteron zeeeer laag was dus ik denk dat dit het juiste middeltje is geweest
Niet waar! Er mochten alleen vrouwen meedoen met miskramen zonder oorzaak: Inclusiecriteria: > 3 miskramen e.c.i. (in 1e trimester) leeftijd 18-39 jaar spontane conceptie Exclusiecriteria: 1 jaar na inclusie geen spontane zwangerschap antifosfolipiden syndroom stollingstoornissen (intra) uteriene afwijkingen abnormaal karyotype hormonale of auto-immuun stoornissen overgevoeligheid / interactie progesteron De uitslag zegt wel degelijk wat, dus.
Dat zegt mij nog steeds helemaal niks. In Nederland wordt een enorme groep vrouwen weg gezet als "geen oorzaak gevonden". Dan ga je naar het buitenland en dan kunnen ze daar wél soms de oorzaak vinden. Ik vind het al enorm hoogdravend dat ze zeggen dat zijn vrouwen die miskramen krijgen zonder oorzaak. Ze horen te zeggen dat het een groep is waarbij ze de oorzaak niet hebben gevonden. Dat is iets compleet anders namelijk. Een miskraam zonder oorzaak bestaat niet, alleen in Nederland vinden ze pech een oorzaak... Je gooit dus een complete groep vrouwen op 1 hoop die nog steeds allemaal een andere oorzaak kunnen hebben voor hun miskramen.
Ik vind ook de criteria van het onderzoek wat mager. Zelf heb ik utrogestan gebruikt na 4 miskramen en ik geloof zelf echt dat dit voor mij geholpen heeft. Nou moet ik wel zeggen dat ik tijdens de periode in de mmm ook wel wat aanwijzingen had dat ik een tekort heb aan progesteron. Iets wat in Nederland nauwelijks onderzocht wordt en wat ook geen criterium was in dit onderzoek. Het is uiteraard geen wondermiddel, toch geloof ik erin. Ik had aan deze studie mee mogen doen, maar ben erg blij dat ik toen de utro gewoon via de fertiliteitsarts kreeg. Ik heb het middel nu gelukkig niet meer nodig, maar hoop toch dat men dit nog beter gaat bekijken zodat vrouwen er in de toekomst baat bij hebben.