Bloeddruk bij 10 weken hoger dan normaal

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Guusje1987, Dec 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

Apr 9, 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Wij hadden gister de eerste echo en vooraf werd mijn bloeddruk gemeten. Normaal is mijn bloeddruk zo rond de 75/110 en nu was 'ie 83/124. Geen schokkende verhoging maar wel iets hoger dan normaal. In mijn vorige zwangerschap ben ik ingeleid met 40 weken vanwege een te hoge bloeddruk. Ik maak me nu een beetje zorgen of ik nu al eerder een te hoge bloeddruk zal krijgen. Ik snap dat niemand daarop nu het antwoord heeft, maar ben benieuwd of iemand ook zo'n (lichte) stijging had die stabiel bleef of juist niet. En wat als ie nog verder stijgt?

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik werd altijd 2x gemeten. Bij het begin en bij het einde. Dit omdat het bij het begin van de afspraak mijn bloeddruk ook altijd wat hoger was (nervositeit etc)'bij de 2e keer was mijn bloeddruk weer normaal.

3. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

Apr 9, 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Dat is slim!

Ik zat al te kijken om zelf een bloeddrukmeter te kopen, maar wil ook niet doorslaan :p tenslotte had ik nog geen hoge bloeddruk..

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het gaat om de onderdruk en die is prima. De bovendruk kan omhoog gaan als je zenuwachtig of gespannen bent, dus daar wordt niet zo heel erg naar gekeken.

Hier was mijn bovendruk gedurende de hele zwangerschap wat hoger dan normaal. De onderdruk zat ruim binnen de normen.

Waarom zou je zelf een bloeddrukmeter kopen? Je arts houdt dat toch goed in de gaten? Daarvoor ga je op controle. ;)

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Hier 90/50 word je ook niet vrolijk vsn . Kan dr weinig aan doen dan veel zout toe nemen

6. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

Apr 9, 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Dank je Jippie!
    Ja ik weet het, het gaat wel ver om zelf een bloeddrukmeter te kopen terwijl mn waarden nog gewoon netjes zijn. Hopelijk blijft het rond deze waarde. Las juist dat bij veel vrouwen de bloeddruk wat omlaag ging het eerste gedeelte van de zwangerschap.. hopelijk krijg ik dus niet na de 20 weken een stijging!

Thea, dat is idd laag! Verplicht aan de dropjes ;)

7. netmah

netmah Actief lid

Nov 12, 2015
    100
    6
    18
    Drop (zoethout) helpt ook bij een lage bloeddruk. Ik mag het tijdens m'n zwangerschap niet eten, dan krijg ik een hoge bloeddruk.

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Hier daalde mijn bloeddruk ook niet in het begin van de zwangerschap. In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap. Had hier ook niet zo'n goed gevoel over. Dit is helaas ook uitgekomen in de vorm van pre eclampsie en HELLP. Bij jou kan het idd de spanning zijn geweest, al zie je dan vaak een verhoging van de bovendruk en niet zozeer van de onderdruk. Zou er nog niet te veel op focussen, het wordt in de gaten gehouden gezien je verleden..

9. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Bij mijn verloskundige praktijk meten ze de bloeddruk niet bij de eerste echo. Vaak zie je dan een licht verhoogde bloeddruk ivm spanning. Ik zou me er niet te druk om maken en misschien kun je vragen of ze de volgende keer ook aan het einde van de afspraak nog even meten.

Share This Page