Hallo allemaal, Ik ben al jaren aan de pil (uiteraard met tussenstop toen ik zwanger was) nu is het zo dat ik de laatste tijd al steeds minder ongesteld werd, maar nu heb ik vorige week dinsdag de laatste pil gehad en ben nu (een week later woensdag) nog niet ongesteld, wel een beetje gerommel en afscheiding maar that's it! Afgelopen maandag heb ik een test gedaan, maar die was negatief.. Ik heb vanochtend de dokter gebeld, zij adviseerde mij om gewoon met de pil te beginnen en eventueel over een week of 2 nog een keer een test te doen.. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Voor de volledigheid, ik ben geen pil vergeten maar wel een aantal dagen aan de diarree geweest, en heb regelmatig sex gehad. groetjes Sarina
Hoi Sientje, lang niet gezien, hoe is't met je? Ok, dat is je vraag niet he. Hoe voel je je verder, afgezien van het feit dat de onttrekkingsbloeding uit is gebleven? Heb je symptomen? Die kunnen duiden op zwangerschap? Je hebt immers eerder een pil-verassings-kindje meegemaakt. Voelt dit anders of vergelijkbaar? Wat wel met een pil kan voorkomen, zeker als je 'm al langer dan een halfjaar neemt, is dat je lijf eraan 'gewend' kan raken. Uiteindelijk kan dat resulteren in lichtere/kortere menstruatie of dat het zelfs een keer uitblijft. Toch zou ik voor de zekerheid over een paar dagen alsnog een test doen. En aan jou de keuze of je wel al weer begint te slikken met de nieuwe strip, of dat je (tijdelijk) andere bescherming gebruikt. De laatste keer dat ik geen bloeding in de stopweek had is nu ca 8 maanden geleden... Groetjes van Kiki
He Kiki, Ja afgezien van dat gedoe met de pil goed, druk met de motoren en alles eromheen en natuurlijk mijn grote dondersteen Valentino! Met jullie ook alles goed? Nog maar eventjes he..spannend. Even een misverstandje recht zetten, Valentino was geen pil-verrassingskindje, ik was met Valentino met de pil gestopt en vrijwel direct zwanger... (misschien verwar je me met iemand anders?) Tja, ik had vanmiddag wel een heel klein beetje bloed, maar echt te verwaarlozen, en nu weer niks, ik vind het vreemd en inderdaad ik doe gewoon over een paar dagen nog een keer een test, en als die ook negatief is dan zal het wel zo zijn. En symptonen, ik heb rug en buikpijn, maar goed dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden, verder geen last van borsten of iets dergelijks,maar als ik er maar lang genoeg over denk, krijg ik dat vanzelf (my mind plays tricks on me ) ps. ben jij dan door de de pil heen in verwachting geraakt? groetjes
Ja, ik had normaal gesproken microgynon30, maar de apotheker heeft me een goedkopere kloon-versie meegegeven met het verhaal: is precies dezelfde maar dan in een ander doosje en goedkoper. Ik heb braaf een aantal strips geslikt, maar tussentijds kreeg ik bloedverlies (achteraf rondom een eisprong die er niet hoorde te zijn) en gelukkig in de stopweek ook. En toen opeens niet meer. Meteen werden alle signalen van mijn lijf me duidelijk en nog geen dag 'overtijd' heb ik getest --> positief. Geen ramp natuurlijk, want waar 2 kids wonen, kunnen ook 3 wonen is mijn idee en we wilden toch al zo rond de kerst een gezellig feestje maken Het is wel een gezellige kerst geworden, maar dan zonder wijntje of biefstuk voor Kiki. Maar goed, hierna is het wel echt gebeurd hoor, voor mij straks een definitieve oplossing zonder hormonen. Leuk he, van die boeven van 2,5 jaar oud Mocht je nu wel zwanger zijn geraakt, er zitten op dit moment een aantal leuke namen bij de GP (Dani of Casey)
Haha, ja inderdaad de namen liggen voor t oprapen haha Ik heb nu elke ochtend maagzuur, en ben toch anders dan anders maar goed, zoals gezegd je weet natuurlijk niet wat je hersentjes met je lichaam doen.. Ik ga straks effe een testje halen, als deze weer negatief uitvalt dan neem ik aan dat het echt niet zo is.. Wel een mooi kerstcadeau ja, haha, weer een manneke, gezellig hoor! Tja, ik wil wel graag een kindje, maar mijn bekken en rug he...achja eerst maar eens testen voor ik me druk ga maken. Wordt vervolgd!
Hoi allemaal, Kiki, ik ben even benieuwd naar welke "kloon-pil" je bent overgestapt. Ik slikte ook altijd Microgynon30 en sinds ongeveer 5 maanden de "levonorgestrel/ethinylestradiol" versie. Nu ben ik 2 weken geleden niet ongesteld geworden en had ik begin deze week voor het eerst sinds mijn pilgebruik (inmiddels zo'n 11 jaar) last van wat donkerbruin bloedverlies. Niet heel schokkend, 't duurde maar 1 dag en was een beetje. De laatste 2 weken heb ik wel veel buik-/darmklachten (rommelig/opgezet gevoel) en veel hoofdpijn/moe. Verder geen verandering aan borsten/eetpatroon. Wat denken jullie? Begin toch te twijfelen of ik voor de zekerheid een test zal doen of zal wachten tot de volgende stopweek (over 2 weken). Groeten!
Hoi! Ik had precies hetzelfde afgelopen maand. Heb gewoon een maand overgeslagen dat ik helemaal niet ongesteld werd! Heb wel 4 testen gedaan, maar natuurlijk allemaal negatief! Ben nu vanaf afgelopen dinsdag weer ongesteld, precies optijd weer zoals normaal gesproken. Ik ben al 8 jaar aan de pil dus kan goed zijn dat het inderdaad gewoon "gewenning" is. Heb het nu wel heel heftig met erge krampen, maar ben blij dat ik niet meer in die onzekerheid zit. Door deze ervaring wel/niet zwanger, hebben mijn vriend en ik wel besloten binnenkort helemaal te stoppen met de pil . Succes ermee! Groetjes, Jessie
Hey tijgertje 14 Ik las jullie verhalen en ben pas geleden ook over gestapt van pil. Ik slik nu ook de pil ethinylestradiol/levonorgestrel ... ben nu 3,5 week misselijk en denk dat ik zwanger ben. Ik ben 13 aug. klein beetje ongesteld geweest maar anders als normaal. Wel buikpijn/misselijk/moe Maar moet nog wachten met testen Hoe is het nu bij jou? ben je zwanger? Groetjes Mootje
Hoi allemaal, Ik ben n u ruim 1 maand gestopt met de pil. Ik ben rond de goede tijd ongesteld geworden, alleen was het meteen rood bloed, terwijl de eerste dag altijd eerst bruinig is bij mij. Zaterdagavond was ik ongesteld en woensdagochtend was mijn tampon zo goed als schoon. Verder geen tampon of maandverband meer nodig gehad. Woensdagavond hebben we gemeenschap gehad en donderdagochtend verloor ik bruin bloed. Ik weet dat bruin bloed duid op oud bloed, maar als het oud bloed is, waarom komt het dan een dag na mijn laatste dag van de menstruatie? Weet iemand hoe of wat? We willen heel graag zwanger worden! Liefs
@Kiekeboe, miijn menstruatie eindigd ook altijd met 2 of 3 dagen bruin bloed. Is gewoon het laatste restje wat al een beetje opgedroogd is ofzo. Als 't er verder niet raar uit ziet zou ik me er geen zorgen over maken. @Sientje, weet je al meer? Diarree kan natuurlijk ervoor gezorgt hebben dat de pil niet goed z'n werk heeft gedaan, maar dat wist je zelf al... Maar een keertje een menstruatie overslaan in de stopweek is mij ook wel eens gebeurt, als 't eenmalig is, is 't niet erg. Maar je zei dat 't de laatste maanden al een beetje anders was? Dat is wel vreemd. Idd nog maar eens testen en dan maar op die uitslag vertrouwen. Succes!
kiekeboe, ik ben eind juni ook pas gestopt. Mijn bloed van me eerste eigen ongie was ook helder rood en het rook ook anders. Dus volgens mij is dat gewoon normaal. En ik had ook last van oud bloed, als je een tampon in houd tot er geen kleur meer op komt dan heb je grote kans dat je helemaal "schoon" bent van binnen.
Dit heeft even niks met zwangerschap te maken, maar met die kloon van microgynon kreeg ik stemmingswisselingen tot aan het labiele aan toe.. dus ze kunnen me nog meer vertellen, maar dat is echt niet dezelfde en ben na 2 strips weer terug gegaan naar microgynon. Moet nu alleen een dag van tevoren bellen en bestellen. Da's het enige..
Bedankt voor jullie reactie! Al snel was ik weer schoon en nu is het afwachten of ik weer op tijd ongesteld wordt of juist niet Groetjes