gestopt met de pil en 1 keer ongie geweest daarna niet meer?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door knarboor, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    hallo dames,
    ik ben in april gestopt met de pil (na 8 jr slikken) en ben de eerste keer na 35 dagen ngie geworden.

maar tot op heden niks? :( en allemaal nega testen !

zou het kunnen dat de eerste keer de pil er nog beetje in zit en nu me lichaam wacht op een ei?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

helaas komt dat wel vaker voor na de pil, het kan maanden duren voor je lichaam zelf een ongi heeft opgewekt.
    ik vrees dat je geduld moet hebben..

3. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Hoi,

Ik heb het zelfde als jij (gehad).
    Ben na ca. 10 jaar pil begruik gestopt en toen heeft het 9 maanden geduurd voor ik weer ongi werd :(
    Nu ben ik weer gestopt in de hoop zwanger te raken. Ik heb eind mei de laatste geslikt, ben eind juni keurig na 28 dagen ongi geworden en daarna niet meer. We moeten maar afwachten en vooral veel hoop houden :)

4. essie1975

essie1975 Actief lid

21 jul 2008
    125
    0
    0
    Hoi Knarboor,ik heb dat ook na de pil te slikken heel wat jaren gehad,en je lichaam moet alles zelf doen en dan duurd het wat langer voordat je weer ongi wordt.
    Allemaal erg vervelend maar het komt vast goed.

Vorig jaar had ik het zelfs bij 6 maanden borstvoeding geven dat opeens mijn ongi niet meer kwam.
    Ik zat toen ook erg overin want je haalt toch testen maar toen heb ik een kuur van pillen gekrgen van mijn huisarts en toen kwam mijn ongi gelukkig weer vanzelf op gang.
    Je lichaam haald wat streken uit met je.

Maar als je ongi niet meer komt zo ik toch even naar je huisarts gaan en die kijkt er even naar.
    Groetjes van Essie,en succes.

5. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ik heb ook hetzelfde.
    Ben al meerdere keren voor een jaartje gestopt met de pil en heb soms wel 3 maanden moeten wachten op een ongesteldheid.
    Nu (na bijna 2 jaar weer aan de pil te hebben gezeten) ben ik de laatste maanden van mijn pil gebruik niet ongesteld geweest en dat was dus reden genoeg voor mij om weer even te "ontgiffen"
    Ik ben toen 2 keer ongesteld geworden en netjes een cyclus van 28 dagen, nu ben ik bijna een week overtijd en weet niet zo goed of ik daar aandacht aan moet besteden of gewoon moet afwachten.

6. essie1975

essie1975 Actief lid

21 jul 2008
    125
    0
    0
    Hoi Nissy
    Vervelend is dat he?
    Je zou er altijd nog een zwangers test kunnen doen als je het niet vertrouwd
    Ik zit nu bijna in het zelfde schuitje als jij.
    Ik heb vanaf woensdag last van ongi gevoel maar tot heden komt er nog niks en gisteravond een flinke steek in mijn buik gehad dat ik niet meer kon zitten.
    Nu gaat het weer goed maar ik snap er niks van en ik heb veel last van mijn darmen.
    Ik moet pas vanaf morgen ongi worden.
    (ik ben sinds vorig jaar van de pil af omdat ik erg naar van werd terwijl ik die pil voor mijn eerste zwangerscap al zo n beetje 10 jaar de pil geslikt heb.)
    Raar he?
    Laat je het mij even weten of je de test gedaan hebt en wat eruit is gekomen?
    Succes en ik hoop dat het goed met je gaat.
    Groetjes van Essie1975.

7. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ik heb gister een test gedaan en die was negatief, dus ik ben gewoon aan het ontpillen en moet gewoon afwachten wanneer ik nu weer ongesteld word.
    En ben jij wel gewoon ongesteld geworden?

8. essie1975

essie1975 Actief lid

21 jul 2008
    125
    0
    0
    Hoi Nissy,jammer zeg dat je test negatief is,en ben je dan wel al een week overtijd misschien?
    Ik had bij mijn zwangerschappen dat (alle drie) dat ik eerst een week overtijd was voordat ik een positieve test in handen had,misschien is dat bij jouw ook wel?Ik hoop het voor je in ieder geval wel.
    Je lichaam kan je ook voor de gek houden hoor,want dat heb ik nu namelijk want ik ben nu nog steeds niet ongi en ik heb al sinds vorige week woensdag last van ongi pijntjes en nog geen ongi te bekennen en daar word je ook gek van en ja ook stres kan daar mee te maken hebben want we hebben hele leuke dingen in het verschiet,trouwen en een nieuw huis gekocht dus dat zal wel de reden zijn dat ik het nog niet ben.
    Alleen afgelopenzaterdag zo n pijnlijke scheut in buik gehad dat kan ik nog steeds niet plaatsen.
    En ik ben al een jaar niet meer aan de pil en doen het"' veilig''met condoom dus er kan niks aan de hand zijn.
    maar toch knaagt het bij mij wel hoor!
    Nou ik hou je op de hoogte en ja ook mijn darmen zijn zo van slag de ene keer slap en daarna harde je word er gek van!
    Groetjes van Essie1975 :D

9. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Hey Essie!

Ja, ik was net een week overtijd toen ik een test heb gedaan en ben nu nog steeds niet ongesteld geweest.
    Het gekke is wel dat rond de periode dat ik ongesteld had moeten worden ik elke keer last krijg van kwaaltjes, zoals een droge hoofdhuid, puistjes, opgezette buik, pijnlijke borsten... maar de menstruatie blijft uit.
    Net zoals jij heb ik ook veel aan mijn hoofd, ik ga binnekort samenwonen met mijn vriend en moet nog erg veel regelen.
    Het ontpillen in combinatie met stress kan dus wel verklaren dat ik niet gewoon ongesteld word.
    Het is dus nu maar gewoon afwachten wanneer het een keer komt.
    Hoe is het nu bij jou? Ook nog steeds niet ongesteld geworden? En spannend dat je gaat trouwen! Wanneer is de datum?
    Al die spanning zal inderdaad er ook wel mee te maken hebben.

Deel Deze Pagina