Kind dood door foutje bejaarde

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 4days, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Een 74 jarige man heeft in het Duitse Hamburg een 5 jarig kind dood gereden. De man, die wilde inparkeren, verwisselde de rem met het gas. Hij reed keihard de stoep op en reed het jongetje en zijn moeder aan. het jongetje overleed ter plekke, de moeder ligt met zware verwondingen in het ziekenhuis.

In Duitsland is nu een discussie gaande over de vraag of automobilisten vanaf een bepaalde leeftijd een test moeten doen.

Fnfjhriger auf Gehweg in Hamburg berfahren - Panorama bei GMX

2. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Jeetje wat erg!

Mijn opa heeft een aantal jaren terug zijn rijbewijs moeten verlengen terwijl die man eigenlijk niet meer op de weg hoort.
    Hij had net zo goed degene in dit verhaal kunnen zijn.
    We proberen het hem al jaren duidelijk te maken, maar hij hecht daar geen waarde aan zolang de instanties vinden dat hij nog mag rijden.

Ik ben dus ook echt voor een nieuw rijles trajectje boven een bepaalde leeftijd.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jemig!!! :$ Wat triest :x

Ik ben ook ooit aangereden door een bejaarde... Ik zat op de rotonde met mijn auto (die nog geen 2 weken oud was!!!) toen een bejaarde man met mega grote jampotglazen door reed terwijl ik al op het stuk zat waar hij erop zou moeten en er grote haaientanden stonden! Vervolgens ging hij midden op de rotonde stoppen, dus wij wijzen dat hij naar de kant moest en uiteindelijk ging hij aan de kant en zei: "Ik dacht dat rechts voorrang had"
    Ja sukkel maar niet als er haaientanden staan!!!!!

Toen zei hij ook nog: ja ik heb pas ook al een scooter rijder aangereden... zijn auto zat ook helemaal onder krassen e.d dus ik had echt zoiets van: Die moet eens getest worden of hij uberhaupt nog wel verantwoord kan rijden!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je zal het mee maken zeg!
    In nederland is het om de 5 jaar en dat vind ik veelste lang uit elkaar zitten. Elk jaar zou passender zijn. Of misschien staps gewijs invoeren. Eerst om de 5 dan om de 3 en dan elk jaar adhv de leeftijd.
    Het is nu ook 10x zo druk als dat die mensen hun rijbewijs gehaald hebben. Als ze dan ook nog eens niet alle dagen meer rijden dan sluipt het gevaar er zo in dat ze eigenlijk niet meer mee kunnen met de rest van het verkeer. Om nog maar te zwijgen over het reactie vermogen wat met horten en stoten achteruit gaat.
    Maar eigenlijk vind ik dit niet alleen gelden voor auto rijden.
    Mijn vader heeft in 1 oog nog 20 en in t ander 30 procent zicht. Voor die van 20 heeft hij een ondoorzichtig glas zitten in zn bril omdat het beeld van het eene oog hoger zit als t ander. Dus feitelijk ziet hij maar met 1 oog (Dus geen diepte of niks.) en dan ook nog eens maar 30%
    Maar hij stapt nog dood leuk elke dag op de fiets.
    Mn moeder en ik zitten er gewoon op te wachten tot hij aangereden wordt....

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Niet alleen zou er vaker gecontroleerd moeten worden, maar ook beter. De keuring is niet nauwkeurig genoeg waardoor er mensen een verlenging krijgen die het absoluut niet zouden moeten krijgen.

En het is inderdaad heel triest voor de jongen en zijn familie.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, dat is het hele punt. Zo´n keuring stelt geen drol voor, keek er ook van op dat mijn vader keer op keer door die test komt (is bijna 80). Ze controleren alleen je ogen, een plasje en wat andere lichamelijke dingetjes, niet je reactievermogen of inzicht. Gelukkig is hij nu zelf zo verstandig om niet meer met de auto de weg op te gaan.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    NOUJAAA het gaat toch potdorie om je reactie vermogen!!! :$

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pff ik vind dit ook zo ontzettend slecht geregeld. Ik heb het zelfs een keer met een bejaarde op notabene een fiets gehad! We raakten met elkaar in de knel in die zin dat we elkaar tegemoet fietsten maar ik ruim voordat ik haar passeerde flink kon uitwijken. En alsnog valt die vrouw met fiets en al om omdat ze gewoon niet het reactievermogen had om hierop te anticiperen. Ik stond echt verbaasd te kijken. Wat doet ze nou?!

9. 4days

4days Niet meer actief

Mijn vriend was een keer onderweg op zijn scooter (ja t is al een tijd geleden ;) ), toen er ineens zomaar een oude man de weg overstak op zijn scootmobiel. Mijn vriend moest echt zo hard hij kon remmen en kwam een halve meter voor de man slippend stil. En die man vertoonde gewoon niet eens eens schrikreactie. :$ Echt hartstikke dement ofzo. Maar zoiets rijdt dan dus wel op de weg...

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat wat hier in de openingspost staat gebeurd helaas wel vaker.. die pedalen worden wel vaker verwisseld, bij ouderen komt het het meeste voor :(

Ze moeten inderdaad die keuring uitbereiden, met een soort test parcour waar ze overheen moeten rijden en kijken hoe ze dan reageren op onverwachte situaties... ben bang dat 8 van de 10 dan zn rijbewijs niet meer verlengd krijgt.

Ik heb het ook een keer gehad op een rotonde.. ik reed er al op, waren 2 banen met een verhoging er tussen, meneer komt van rechts ineens aanzetten en schiet voor mij langs *ik zat op de buitenste baan om bijna af te slaan*
    Meneer ziet dat hij niet naar rechts kan door de baan waar hij op zit en gooit hem gewoon weer over die verhoging heen... tot 2 keer toe rakenlings langs mijn auto.. mn hart zat in mn keel!!
    Ik heb hem daarna even naar de kant gewezen en verhaal gehaald.
    Meneer had me helemaal niet gezien!! het is verdomme een KNAL rode auto!!! Maar ja.. zn vrouw had mij wel gezien en die zat lijkbleek naast der man..
    Vanaf dat moment ben ik echt extra op mn hoede naar de inhoud van een auto.. zodra het bejaard is let ik extra op..

Deel Deze Pagina