In thuisisolatie en boodschappen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Goed idee!

einad vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Klopt helemaal hoor, ik betaal inderdaad ook met de QR code.. maar ik vind het wat vreemd aanvoelen denk ik, als ik Corona zou hebben, de deur te openen en iemand te woord staan en die QR code te scannen. Al lees ik dus nu dat de meeste hier het wel zo zouden doen en op zich denk ik ook wel dat dat veilig kan op afstand. De kratten inderdaad maar even “opsparen” voor een volgende keer.

3. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Hadden jullie er ook bij gezegd dat jullie in quarantaine zaten?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik zou het ook gek vinden maar het zal echt niet zo snel gaan mits je vol in iemand zijn gezicht gaat hoesten ;)

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij hebben standaard spul op voorraad. Nee geen hamsteren gewoon een extra zak pasta, extra tomatenpuree, blik soep. Bepaalde dingen maken we standaard in grotere porties dus dat is een kwestie van uit de diepvries halen. Boord bakken we zelf
    Alleen lastig voor vers fruit of groente maar als we het vragen wil iemand dat vast even voor de deur neerleggen

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Wat al gezegd is. Betalen met telefoon 1,5 is 2 armlengte, dus dat kan net.
    Lege kratten vooraf even schoonmaken en voor de deur klaarzetten. Degene zonder klachten doet de deur open.

Denk dat je dan wel veilig zit voor de bezorger.

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    In april hadden mn man en kinderen vermoedelijk corona. Dit aangegeven bij de klantenservice van AH, en toen werd het bedrag achteraf afgeschreven van de bankrekening. De chauffeur zette de boodschappen op de stoep, en ik deed de deur dus pas open toen de chauffeur alweer in zn auto zat (wel even vriendelijk gezwaaid haha )

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dit dus. Wij hadden voor corona als standaard een noodvoorraad voor een dag of drie in huis. (Dus naast de gewone weekboodschapen). Toen in Italië mensen de lockdown begon, nadat we dit in China ook al hadden gezien, heeft mijn man bij elke keer boodschappen voor 1 of 2 dagen extra meegenomen. Dus toen hadden we op een gegeven moment voor 2 weken extra in huis.
    Nu zei mijn man laatst dat hij de voorraad aan het opmaken was, precies op het moment dat ik klachten kreeg waardoor hij geen boodschappen kon doen :rolleyes: We hadden weer voor 'maar' een dag of drie in huis. Dus nu neemt hij voorlopig weer elke keer wat extra mee. En voorlopig houden we die voorraad maar even in stand. Het kan toch nog zomaar weer gebeuren dat je een tijd je huis niet uit kunt. Als het echt zo ver komt, kunnen mijn ouders ook wel boodschappen voor ons doen hoor. Maar ik heb dat soort dingen liever zelf in de hand. Even wat vers fruit en verse groente halen is prima. Maar een hele weekvoorraad door een ander laten kopen, vind ik overdreven. Dus de basis is in huis. Nu moet ik wel zeggen dat we een grote vriezer hebben, dus de mogelijkheid om een voorraadje aan te houden is er toch. (Denk aan brood, diepvriesgroenten en -aardappeltjes, vlees en vleesvervangers, groenten en soep uit blik etc.)

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @tupp Hier morgen ook de voorraad weer wat laten groeien.. bonus aanbiedingen halen haha

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook een voorraadje aanleggen. Je hoeft niet overdreven toiletpapier te hamsteren :p, maar wel wat dingen extra voor ongeveer een week. Dan heb je toch wat dingen in huis voor het geval je toch niet naar buiten kunt (vergeet de babymelk en luiers niet, ik zag in maart dat veel mensen geen babymelk meer konden kopen omdat het overal was uitverkocht :confused:).

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    En denk dan ook aan dingen die je eet mocht je ziek worden, bv beschuitjes enzo.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Picnic, dan betaal je vooraf en niet aan de deur. Statiegeld evt bewaren voor een andere keer. Brief op de deur dat de bezorger het neer kan zetten, aan kan bellen en dan weer weg mag lopen. Verder hebben wij fijne buren die ook boodschappen willen halen en het gewoon in de voortuin zetten als het nodig is.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    #33 Zonnestralen, 30 sep 2020
    Laatst bewerkt: 30 sep 2020
    Zou die scanner van de ah door het raam heen werken?

Deel Deze Pagina