Hee dames, Nu mijn hormonen behoorlijk beginnen op te spelen beginnen mij dingen op te vallen waar ik echt niet meer goed tegen kan, terwijl ik dat voorheen heel goed trok. - Enge horror films; Normaal kon ik die kijken zonder blikken en blozen en nu krijg ik het gewoon ontzettend warm en vind ik het ECHT eng! - Vieze filmpjes op internet; oorlogswonden, zielige zwervers, vechtpartijen, eerst kon ik hier prima en "gefascineerd" naar kijken, maar nu? Brrrrr ik word er helemaal naar van! - Huilende mensen op TV. Laatst in tranen uitgebarsten toen ik Khloe Kardashian zag huilen. Ik vond het zo zielig voor haar en begreep haar emoties volledig.. Maar om dan een potje mee te gaan zitten janken.. Zo blij dat mijn vriend het niet zag.. die had me echt finaal uitgelachen - Als mijn vriend boos is of chagarijnig dan kan hij nog wel eens snauwen naar mij. Normaal boeide me dat niet en snauwde ik terug, maar nu.. het raakt me ZO hard!! Waar kan jij niet meer tegen sinds je zwanger bent? Of waar ben jij heel gevoelig voor geworden?
Herkenbaar hoor! Had laatst in Disney.... Zat aan het ontbijt en naast met zat een Frans gezin... Meisjes waren stront vervelend en ouders hadden er genoeg van! Gaven ze straf... Logisch hadden ze verdiend! Maar die bekkies van die meisjes... Ik vond het ineens zo zielig dat in daar aan dat tafeltje ernaast in tranen uitbrak! Mijn man wist niet wat er was... (Was drinken gaan halen) dus schrok zich een hoedje toen hij bij de tafel terug kwam! ;p
Heb je even? 1. Ik maak alles moeilijker dan het is. 2. Ik neem iedereen onder de loep. Da's echt vervelend, omdat ik dan op kleine onbenullige dingen ga letten en echt zo'n zeikerd word. Ik ben mijn eigen relaxte- ik helemaal niet meer. En ik heb er zelf zoveel last van 3. ik kan geen dingen meer onthouden en word dan gestressed van het feit dat ik overzicht mis. Oh, en ik kan niet naar babyjongetjes kijken, want dan moet ik huilen. Maar dat zijn dan weer leuke tranen, tranen van geluk. Evengoed staat het zo stom als je in de trein op andermans baby staat te staren met tranen in je ogen. Het heeft iets ... ehm... dramatisch
Irriteer me aan me smoeder Kan zomaar huilen als me man me afsnauwt, terwijl ik dat nooit deed Alles moet op mijn manier
Haha ja dat heb ik ook, gisteren zijn we naar 5 winkels geweest voor een kerstboom en ik kon maar niet kiezen, toen wilde ik terug naar de winkel waar we als eerste waren geweest werd vriendlief een beetje boos begon ik te huilen
Het subtiele traantje bij een zielige film is veranderd in een dramatische huilbui. Vind man wel erg grappig, dat scheelt.
Ben zo blij dit te lezen, dacht al dat ik me aanstelde en de enige was met dit gevoel. Kan me over van alles opwinden en als vriend lief een keer lelijk doet voel ik me zooo rot..
Ik huil om ALLES tegenwoordig. Laatst miste ik de metro en ik moest echt moeite doen niet in tranen uit te barsten
Oh wat herken ik mezelf in jullie verhaal! Ik kan zo slecht tegen geurtjes op het moment ik walg van wasmiddel daar kan ik echt van over mijn nek gaan en dat is zooo lastig dat ik daar echt heel sjaggi van kan worden. Alles stinkt, mijn kleren zijn kleren onze dochter ons bed ik word er gek van! Heb echt alles al geprobeerd maar helaas niks werkt. Maar niet alleen wasmiddel stinkt ook sigaretten rook en helemaal mensen die net gerookt hebben (heb zelf altijd gerookt) Nu zat mijn vriend gister met zijn voeten op tafel en hij had zweet voeten, normaal zou ik dat niet ruiken maar nu (vl meteen naar boven geschopt) Maar ook ik kan helemaal over de flos gaan als vl tegen me mopperd (wat hij zelden doet) Normaal zou ik er 2x zo hard tegen in gaan maar nu
Toen ik zwanger was vond ik een familielid wat ik normaal gesproken super-irritant vind opeens heel aardig Nu ik ben bevallen vind ik haar weer irritant en wil ik dat ze bij mijn kindje uit de buurt blijft :x Rare dingen doen die hormonen he?
Oh verschrikkelijk die hormonen. Op sommige dagen moet ik echt verschrikkelijk huilen, maar dan echt met van die hele grote halen en dan roep ik uit:" Ik weet dat dit door de hormonen komt, er is niks aan de hand (dikke haal), maar ik kan het niet stoppen (dikke haal)." En dit kan rustig een kwartier doorgaan. Daarnaast heb ik nu dat als ik enorm moet lachen, ik dus begin te huilen, zo stom. Het ene moment vind ik mezelf enorm dik (het gaat bij mij op alle plekken zitten en niet alleen op mijn buik) en gaat het me te snel en het volgende moment kan ik echt genieten van alle veranderingen van mijn lichaam en vind ik mezelf prachtig. De dag erop kan het weer drama zijn. Zo heb ik nog genoeg dingen, haha. ML kan er gelukkig om lachen.
Ik kan niet meer tegen mijn eigen werk haha. Werk als verpleegkundige maar vind al het poep, plas en vieze wonden echt vreselijk en moet de kokhalsneigingen onderdrukken. Zit nu al in de ziektewet, dus heb er gelukkig geen last meer van
Ohh muwhaha ik moet wel lachen hierom. Het is zo herkenbaar! 1. Ik kan amper familie om me heen verdragen en dan vooral mijn moeder. 2. Ik leg ook alles onder de loep waardoor als ik mijn man wat vraagt hij nu bij voorbaat al zowat geïrriteerd is. 3. Alles moet om mijn manier en welnu! 4. Ik kon al niet goed tegen dieren en mensenleed maar nu.. Oh die reclame van soskinderdorpen dat meisje wat op straat ligt te slapen. Spontaan een jankbui en die reclame zie ik maar 86 x op een dag. Mijn zoontje is denk ik haar leeftijd en dan kan ik me zo inleven. 5. Gevoelig gebrachte muziek zing tegen me er staat een paard in de gang met een jankmelodie eronder en ik ga al. Dat is denk ik het voornaamste op het moment..
2 tips: Wasmiddel van Neutral kopen, dat is geurloos; Zweetvoeten kun je verhelpen met een koud voetenbadje van zwarte thee. Hopelijk heb je er wat aan, want chaggo zijn is nooit leuk natuurlijk.
Kauwgom! Echt heel vervelend. Ben nogal 'kauwgom' verslaafd normaal gesproken! En nu door de hormonen heb ik snel een vieze smaak in m'n mond maar kan het dus amper wegkauwen met kauwgom, wordt er vreselijk misselijk van. Daarnaast word ik misselijk van de geur van wasverzachter, geur die bij ons in de badkamer/wc hangt en de geur in de koelkast. En ze zijn echt niet vies haha! Die hormonen ook..! :S
En in de lijn van kauwgom: menthol, tandpasta, pepermuntjes..... niet te doen! Wasmiddel is ook al zo'n drama ( opgelost met Neutral inderdaad), maar dan blijft de shampoo nog over, of vriend die voor zichzelf een pasta-gerecht heeft gemaakt wat overal in huis ruikt. ARGH! En ergeren: ja! Ik heb geen flauw idee wat de trigger is voor mij, maar ik kan me ontzettend ergeren aan mijn zusje die overal "ah, wat lief"bij zegt, of mijn vriend die niet snel genoeg reageert als ik een vraag stel. Dat soort stomme dingen die normaal echt niet erg waren. Maar nu?! Ik ben een drama! Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit allemaal nooit in mijn fantasieen over zwanger zijn voorkwamen. Soms vind ik het wel echt pret-bedervend Voor de ladies met kinderen: gaat dit over? en zo ja, wanneer dan? direct na de bevalling?
Volgens ml val ik best mee vind hij, ik heb niet echt rare dingen gehad/gedaan of gewild. Wel kan ik iets heftiger reageren op hem als hij een dagje chagrijnig is ofzo. Tot nu toe ben ik pas 1 keer in huilen uitgebarsten en hij schrok zich toen dood. Hij heeft het er nog over hoe schuldig hij zich voelt dat hij me aan het huilen maakte