Hoi! Ik heb misschien een rare vraag maar mijn zoon is bijna 7 maanden oud. Een vrolijk jongetje en lacht veel. Af en toe huilen als hij moe is en als hij honger heeft. Hij heeft afgelopen donderdag voor het eerst van z'n buik naar zijn rug gerold op ons bed. Wij helemaal blij uiteraard. Ook kan hij als hij op zijn rug ligt naar beide zijden en rollen en hij is gefascineerd door labeltjes en oogjes op knuffels. Hij kan al er goed zijn speelgoed over pakken en iets met duim en wijsvinger vastpakken. Het zitten is nog niet zo'n succes. Hierbij leunt hij voorover waardoor hij met een bolle rug zit. Met vlagen brabbelt hij hele verhalen tegen zijn knuffels en speeltjes. Hij slaapt van 08:00 tot 07:30/08:00 uur. Klinkt goed toch? Maar nu; ik ben zo onzeker of hij zich wel goed ontwikkeld. Hij kan soms heel hard met z'n hoofd schudden, zich achterover gooien en slaan met 1 armpje. Hier heeft hij 's nachts geen last van. Hij is nooit meer wakker geworden midden in de nacht sinds hij 3 maanden oud is. Ben ik nu gewoon overbezorgd en maak ik me veel te druk? Of herkennen meer moeders dit?
Probeer het los te laten. Je kindje is vrolijk, heerlijk toch!!! Dus geniet daar maar lekker van!!! Aan zijn ontwikkeling kun je toch niets doen. De een is vroeg, de ander is laat. Het komt zoals het komt.
Ja, je bent overbezorgd Is allemaal volkomen normaal, ook wat je in je laatste alinea beschrijft. Dus ga ervan genieten en je geen zorgen maken
Mee eens! Volgens mij gaat het hardstikke goed alleen het slapen van 08.00 Tot 07.30 / 08.00 Het staat er een beetje vreemd maar wat heerlijk dat hij doorslaapt
Pfffff nou gelukkig maar. Het is de eerste en ben nog nooit zóóóó onzeker over iets geweest. Hij slaapt uiteraard vanaf 20:00 uur.. Sorry m'n haar is net weer een paar tinten lichter geworden..