Meer haargroei tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem86, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hey Dames!

Misschien een gekke vraag maar wie heeft er ervaring met meer haargroei tijdens de zwangerschap?

ik merk dat na het scheren de haartjes veel sneller trugkomen en verticaal over mijn buik groeit nu ook wat haar.

Is dit normaal??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bij mij is het juist precies andersom ;). Hoef mijn benen praktisch niet te scheren (hè, naar zeg :D) en ook mijn okselhaar is veel dunner/kleinere stoppeltjes, zeg maar...

Op mijn buik heb ik wel redelijk wat haartjes, dat wel...

Je hormonen doen gewoon rare dingen met je tijdens je zwangerschap, dus ook met je haargroei! Ik ben in de eerste weken ook heel veel hoofdhaar kwijtgeraakt!

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hahaha MamaMarije
    wat ideaal van de benen en oksels zeg!!

het kan dus ook andersom... :)

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier benen en oksels ook minder!
    Wel haartjes op mn buik...

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    herken het wel een beetje.
    moet volgens mij veel sneller mijn wenkbrauwen epileren :(
    en dat doe ik al niet zo graag ;)

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik heb wel wat meer buikhaar.. Voor de rest nog niet.. Het is nu nog allemaal licht.. Maar ben dan ook naar maar 13 weken.. Dus met 40 weken zal ik er wel als een aap uitzien..:p

Het was mij trouwens niet opgevallen maar mijn man.. Ik ga het niet weg halen, ik hoop gewoon dat het weer weg gaat na de zwangerschap..

Haal jij het wel weg op de buik? Ik ben bang voor stoppels of dat het dan nooit meer weg gaat...

Groetjes,
    Carlien

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik had ook geen beenhaar met beide zwangerschappen heel raar, wel handig haha. maar op mijn buik kreeg ik wel weer ineens allerlei snel groeiende haartjes

8. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey Bloem86,

Ik heb idd meer haargroei, overal. Na de bevalling van mijn eerste duurde het 3 maanden en toen viel mijn haar in plukken uit (heb veel haar dus het was niet duidelijk te zien). Heb nu nog korte plukken in mijn haar, heel apart vond ik het. Hormonen.

9. Fatou

Fatou Actief lid

29 nov 2009
    189
    0
    16
    werkt 32 uur p/w in de zorg
    Leiden
    Hier ook juist veeeeel minder haargroei, heerlijk, normaal was ik iedere dag of iedere 2 dagen mijn benen aan het scheren :p

Mijn hoofdhaar groei daarentegen wel weer sneller, heb het niet meer geknipt sinds ik zwanger werd, en het is nu echt lang!

Rare jongens die hormonen... :cool:

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Veel meer haargroei had ik toen. Inderaad ook op mijn buik, maar ik kreeg ook op mijn hoofd allemaal nieuwe babyhaartjes erbij (was ik helemaal niet blij mee, want je zag alleen maar van die minihaartjes rechtovereind staan. Ze groeien nu nog steeds en zijn al iets langer, maar ik vind het geen gezicht:)

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    mn oksels benen en onderkantje lijken echt een stuk minder maar ik krijg wel zwarte haartjes op me buik bah die haal ik met een pincet eruit

12. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Super haargroei hier!!!
    Ik scheerde me eerst 1 x in de maand en in de winter deed ik mijn benen nog minder en je zag gewoon niets soms hele kleine stoppels.
    Maar nu moet ik echt elke week scheren anders lijk ik wel een vent haha. Ik heb ook echt van die zwarte haren op mijn been en ja groeit ook op mijn buik rondom mijn navel.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    mijn bikinilijn lijkt wel 3x sneller te groeien sommige dagen.

Hoop dat dit weer over gaat, want hou niet zo van haar...
    (behalve op mijn hoofd dan)

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier ook meer haargroei. Op mijn buik en ook wat in mijn gezicht(onder mn bakkebaarden.. erg charmant..) heb ik donshaartjes en ik moet mijn benen, bikinilijn en mijn oksels elke dag scheren.. Anders lijk ik wel een vent.. Die nieuwe haartjes blijf ik vanaf, die vallen als het goed is vanzelf weer uit na de zwangerschap.

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik haal de haartjes op mijn buik ook niet weg hoor, die vallen idd als het goed is, vanzelf uit. Was de vorige keer ook!

Ik heb ook van dat pluishaar op mijn hoofd, zo irritant! Hier is het vanwege het uitvallen van mijn haar wegens de vele hormoonschommelingen.

Eerst zwanger, toen bv, toen even niks (3 mnd), toen weer zwanger.... het is echt met bakken tegelijk uitgevallen!
    Nu groeit het dus weer terug, pluizige troep, ziet er niet uit!
    Om straks weer veel haar kwijt te raken... pfff... tis toch wat ;)

16. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ja! Ik dacht dat het aan mij lag, haha!! Hier ook haar op mijn buik. Gelukkig heb ik hele blonde haren :D
    Verder mijn benen en bikinilijn vallen wel mee. Is me niet opgevallen dat het daar sneller groeit.

17. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    #17 bloem86, 21 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2011
    Bedankt voor al jullie reacties!!!

blij dat er ook lotgenoten zijn hahha
    ik ga het op mijn buik ook niet weghalen..
    in de zomer als ik wat bruiner ben dan zal het allemaal wel wat minder opvallen..
    maar ik moet nu wel dagelijks scheren..
    babyhaar op mijn hoofd trouwens ook! geeeeen gezicht ;)

Heerlijk voor de dames die juist minder last hebben van haargroei !! :)

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja ik heb ook op mn buik last van wat verdwaalde haartjes. Die epileer ik er af en toe uit. Heb verder gelukkig geen overmatige haargroei, maar merk wel het verschil.

19. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn nagels groeien juist mega hard!!

Bij mijn haren is het mij nog niet zo opgevallen.

20. maregmo

maregmo Actief lid

12 mei 2010
    327
    35
    28
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider
    Zuid-holland
    Gelukkig... niet de enige met dit vervelende hormoon kwaaltje. Ik heb ook meer last van haargroei en ook op mijn buik. Ook ik epileer de zwarte haren wel, vindt het echt heel vervelend. :( Verder is het scheren nu toch wel erg lastig...die buik zit echt in de weg...

Maar goed er is duidelijk nog hoop, als het na de zwangerschap maar weer weggaat.

Deel Deze Pagina