Hallo, Ik vroeg me iets af waar ik nog wel mee in mn maag zit. mijn dochter is gehaald met 38,3 weken. ze woog 2400 gram, was klein en had een te lage suikerwaarde en kon haar temp niet goed houden. gelukkig is dit alles bijgetrokken maar zou dit kunnen komen doordat ik tijdens de zwangerschap suikers heb vermeden en maar 2 kilo ben aangekomen? voel me er soms schuldig over. Heb wel gewoon gezond gegeten, groente fruit brood melk etc en vitamines geslikt. maar ik kwam gewoon niet aan, en de laatste weken had ik continu een vol gevoel en at ik wel weinig. nu zijn we bezig voor een tweede maar als ik dan zwanger ben zou ik dan meer suiker moeten eten, groeit het kindje daar qua vet meer van? of staat dat niet in verband met elkaar?
hoi ik kan niet zomaar zeggen of je kindje minder woog omdat jij geen suiker hebt gegeten. Op zich is het heel gezond om geen suiker te eten. Als je maar voldoende eet, volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Als jij er de voorkeur aan geeft om zonder suiker te eten in je zwangerschap kan ik dat alleen maar aanmoedigen, het is hele gezond! Kijk eens op de site van het voedingscentrum wat je moet eten op een dag. Misschien past het gewoon bij jou om weinig aan te komen in de zwangerschap! mirjam