Ik ben eigenlijk een mazzelaar. Ik heb kinderen en het denken erover altijd uitgesteld. Druk met werk en carriere maken en in de verkeerde relatie gezeten, waar ik onbewust van wist dat ik er geen kinderen mee wilde. Dit jaar mn hele leven veranderd. Relatie over, love of my life staat ineens voor mn neus, 'herkenden' elkaar als zodanig en voelden beide dezelfde dag/week de kinderwens in ons. Bij de eerste Sprung des Eies (partner is Duits...) is het raak, zwanger. Nu in de 23e week weten we het wordt een meisje en 20wekenecho toppie in orde. Ik zit in een rustig april groepje (ik sta op 16 april), maar heb ook wel de behoefte om met 30 of zelfs 35plussers te bakkeleien, toch echt anders dan als twintiger mama worden. Ik wacht rustig af of dit 30+ groepje wél wat gaat worden en misschien reageer ik elke dag gezellig op mezelf haha. Liefs, Girafje xo
Hallo Leuk om je berichtje te lezen.....en gefeliciteerd met je zwschap!! Hoe gaat het??? Ik zit in een maart groepje....is ook redelijk rustig hoor!!!!! (Nou zit ik er ook niet dag en nacht op, maar kijk wel elke dag ff!!) Ben nu 28 weken zwanger, half maart uitgeteld.......helemaal spannend!!! Ik hoop net voor mijn 36e voor de 2e keer moeder te worden! We hebben al een zoon van 7!!!!! Niet echt standaard zo'n leeftijdsverschil, maar voor ons een bewuste keus!!! Ben stiekem al beetje aan t aftellen voor mijn verlof! Moet nog 9 dagen werken (hihi)............... En jij????? Groetjes, Lila...... (die nu lekker haar bedje induikt!)
Haai Lila, die al lekker slaapt... Half maart een maandje op me vooruit. En je hebt al een zoon! Dus je weet al een beetje wat je te wachten kan staan. Voor mij echt álles nieuw. Ook nooit bij anderen afgekeken. Ik ga kijken hoe lang het werken lekker gaat. Heb eigen bedrijf en draait niet helemaal door zonder mij. Maar doe t al veel rustiger aan voor mijn doen. Ik heb me daarna wel 2 maanden uitgepland en vervanging geregeld. Spannend allemaal. Hoe voel jij je? Ik prima. Buik gaat nu ineena hard groeien em voel kindje al goed. Eet veel want veel honger en anders misselijk. Maar niks te klagen. Wat lui s avonds, maar is voor mij niet slecht. Moet alleen nog heel veel in huis doen.
Haai..... Hier ben ik weer.....zag trouwens dat je in de titel "zwanger van eerste kindje" had staan. Ja, ik heb het allemaal al eens meegemaakt....wel lang geleden, maar het voelt zo hetzelfde!!!!! LIg nu op de bank en voel de kleine regelmatig, blijft een bijzonder en mooi gevoel. Jij een eigen bedrijfje???? Spannend.......ja alles gaat door als jij er even niet bent! Wat voor een bedrijf is het? Wat ga je straks doen als de kleine er is???? Hoop dat je t nog lang goed kan volhouden!!! Fijne avond! Lila
Ik heb agentuur in de mode, heb 350 vaste klanten die 4 tot 6x per jaar half jaar vooruit collecties komen inkopen (en daarna wordt het pas geproduceerd), onwijs leuke branche, een snelle branche. Ja, hoop nog heel lang met het bedrijf door te kunnen al zal mijn invulling anders (moeten) worden. Maar heb 6 meiden voor me werken, dus dat gaat wel lukken denk. En wat doe jij?
Hoi, mag ik me hier ook melden. Ik ben 32 jaar en zwanger van mijn eerste. Ik heb bewust gekozen om pas later zwanger te worden ivm werk/promotie. Na mijn promotie had ik tijdelijk geen werk en heb toen besloten om zwanger te worden, aangezien je het niet helemaal kunt plannen.nou dat bleek bij mij ook het geval. Al vrij snel ben ik in ziekenhuis/gyn beland en is er PCOS geconstateerd. Daar ben ik voor behandeld, maar dat werkte niet. Op het moment van vaste baan en meer emotionele rust en een paar kiloos minder ben ik spontaan zwanger geraakt. Dat was een jaar geleden. Helaas heb ik half januari een miskraam gehad. Gelukkig heeft mijn lichaam zich snel herpakt en ben ik vrij snel weer zwanger geraakt. En dat ben ik nog steeds. Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en ik vind het nog steeds eng, maar begin me echt steeds meer te verheugen op de dag dat ons meisje geboren gaat worden. Ik moet nog 6 weken werken en dan ga ik al met verlof. Erg spannend! Na mijn verlof ga ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen en mijn partner ook. Op die manier hebben we maar 3 dagen opvang nodig en kunnen we beide evenveel aandacht aan haar geven. Mijn baan, projectleider op onderzoeksafdeling, is in 4 dagen te doen. Ik denk dat minder moeilijk zal zijn. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat lopen.
Welkom Miepens, genoeg meegemaakt. Wat is PCOS? Wanneer verwacht jij je kleine meid? Zeker heel heel spannend, zonder voorgeschiedenis al spannend. Ik krijg ook een meisje, leuk hoor. Ik wil ook 4 dagen gaan werken en mijn partner ook, maar wij hebben beide eigen bedrijf, maar zien of dat haalbaar is. En veel moeders om me heen, zijn van 5 naar 4 naar 3 dagen gegaan, als kindje er is, is dat belangrijkste en wil je toch meer tijd samen, aldus mijn vriendinnen. Lilaatje, weet jij al wat je voor 'geslachtje' krijgt? Wil je het weten? En wanneer ben jij uitgerekend? Groetjes...
Hoi, ben ik weer. PCOS is polycysteusovularysyndrom. Dat betekend dat ik veel eitjes op mijn eierstokken had. Zoveel kleine eitjes dat mijn lichaam niet meer weet welk eitje uit moet groeien naar een ei wat kan springen. Meestal heb je dan verschillende symptomen, zoals overmatig overgewicht, haargroei, hoog testosteron en een verstoorde cyclus. Ikzelf heb wel wat overgewicht, maar niet enorm veel en een wel een verstoorde cyclus. Men weet niet waar het vandaan komt en hoe je er van af kunt komen. Het kan best zijn dat het na mijn bevalling helemaal weg is, maar hoeft niet. In ieder geval ben ik nu gewoon op een normale manier zwanger geworden. ik ben 26 februari uitgerekend. Dus het kan goed een schrikkelkindje worden, maar ook met de carnaval geboren worden. Ikzelf heb zo'n voorgevoel dat het pas in maart geboren wordt, maar goed, ik ben nu met de voorbereidingen bezig, zodat wanneer ze eerder komt, dat ik dan er al wel grotendeels klaar voor ben. Vandaag hebben we weer verder gewerkt aan het kinderkamertje. Is echt leuk om te doen. Ik loop er elke dag langs en elke keer wordt ik steeds enthousiaster dat er straks daar een klein kindje ligt. Morgenavond hebben we cursus borstvoeding en dinsdag ga ik weer naar de zwangerschapsgym. Dat laatste vind ik wat tegenvallen, maar goed. ik vind het wel leuk om met andere vrouwen in hetzelfde schuitje te zitten en er over te kunnen praten. Ga jij ook zo'n soort cursus doen? En wil jij thuis of in het ziekenhuis bevallen?
Oh wat leuk dat je al zover bent. Lekker he met die babydingen bezig zijn. Ik krijg er ook zo'n zin in, in het kamertje, de spulletjes en vooral de kleine meid zelf. Ik wil na de kerst beginnen met zwemmen en yoga. Ik hoor meer dat dat gym tegenvalt, daarom kies ik voor yoga. Ik ga ook naar zo'n avond voor borstvoeding en ook een avond voor bevallen. Elke info is bij mij welkom haha. Ik wil graag in ziekenhuis bevallen, maar wil ook echt alle zorg om me die misschien nodig is. Ben ook resusnegatief en heb pap3b, dus gynocoloog wil het ook liever. Hopelijk is er dan plek in AMC, vind de zorg daar echt goed.
Hallo!! Welkom Miepens en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!! Nog even wat korte info over mij..... Ben bijna 36 en zwanger van onze tweede. We hebben een zoon van 7 en nu dus (bewuste keus) een tweede op komst....erg spannend weer! Ben 10 maart uitgerekend!!! Girafje wat een leuke baan zeg!!!!! Zal idd wel wat veranderen voor je!!!! Ik ben lerares op een basisschool en werk (sinds de geboorte van mijn zoon) twee dagen. Vind het heerlijk om daarnaast lekker thuis te zijn................ Wij weten niet wat het wordt. Mijn vriend wou t wel graag weten, ik liever niet. Ben wel nieuwsgierig hoor.....maar t maakt me echt niets uit!!!! Geniet nog lekker van de zondagavond!!!! Lila x
Wat spannend dat je het niet wilt weten! Wist je het met de eerste wel? Ik vind het zo handig voor de spulletjes en de naam en het kaartje. Maakte mij overigens niet uit hoor...
Ik kan me voorstellen dat je ook graag in het ziekenhuis wilt bevallen, zeker met je bloedwaardes. Maar hoezo, hopelijk is er dan plek in amc? Is dat zo druk daar? Ik ga er gewoon vanuit dat ik in mijn eigen ziekenhuis kan bevallen en anders moeten zij maar wat regelen. Het volgende ziekenhuis zou bij ons maastricht of heerlen zijn, maar ik beval liever in Roermond. is voor mijn vriend ook makkelijker . zeker als het misschien ijsglad is tegen die tijd. Ga jij nog een pretecho doen? Ik heb die bij 25 weken laten doen. Ze adviseren die te doen tussen de 26-28 weken. Ik vond het wel erg leuk. Ook even second opinion gevraagd of het toch echt wel een meisje werd. Niet dat we straks een meisjeskamer hebben terwijl er ineens een jongetje uit me komt... Maar het was echt duidelijk volgens hun. Dus ik ga er nu maar vanuit dat ze echt gelijk hebben. Vanavond maken we weer een foto van mijn buik. Daar zijn we met 16 weken mee begonnen en dan om de week in hetzelfde truitje. Leuk om te zien hoe de buik steeds meer naar voren komt. Doe jij dat ook?
@lilaatje, leuk dat je al een zoontje hebt. Leuk om in het onderwijs te werken. Ik heb tijdelijk aan een vmbo school les gegeven, maar dat is mij toen niet goed bevallen. Ik ben blij dat ik nu een baan heb waar ik wel mijn ei goed in kwijt kan. Voor jou begint het ook op te schieten dan. Spannend wat het wordt. Ikzelf wilde het ook graag weten ivm practisch oogpunt. Ik had bij mijn zusje gezien hoe moeilijk het was om "neutrale" spulletjes te kopen en na de geboorte gebruikte zie die bijna niet meer en ging toen los op roze en heeft de neutrale kleding bijna niet meer gebruikt. Ikzelf kies veel spullen in het rood. Kan eventueel later ook voor een jongen gebruikt worden. Maar het gordijn en de hydrofiele luiers zijn lekker roze, en de kleding jurkjes etc. Maar mij maakte het verder ook niets uit. Ik was er zelfs heilig van overtuigd dat het een jongetje was. Het heeft zelfs een paar dagen geduurd om die omschakeling te maken. Niet omdat ik teleurgesteld was, maar ik was al zo met een jongen bezig. Maar ik was helemaal opgelucht dat het kindje gezond was. Verder maakt het me niet uit! Goed, ik ga eventjes koken en plat op de bank. Even opladen voor de laatste week voor de kerstvakantie
Hallo Al lekker met de benen op de bank????? Mijn vriendje zat net nog voor de voetbal (ben niet zo'n liefhebber) dus ik kroop nog ff achter de laptop! Met onze eerste zw.schap wisten we ook niet wat het werd, maar het was het eerste wat ik vroeg toen hij eruit was!!!!! Hihi........Denk nu zelf ook dat het een jongetje wordt, maar ...is nergens op gebaseerd hoor!!! Wat die spulletjes betreft....tja, het is allemaal neutraal!!!! Wij hadden alles nog van onze zoon, dus de babykamer is ook neutraal. Maar ik wou nog wel een leuk pakje kopen, maar t is of voor een jongen of een meisje! Babykamer is redelijk klaar. Mijn moeder komt gauw de gordijnen maken, rolgordijn hangt sinds vorige week. Gisteren weer foto gemaakt van mijn buik. Mijn zoontje mocht met stift " 6 maanden" erop schrijven.....Hij vond het helemaal leuk! (ben trouwens iets verder dat 6 maanden). Miepkens....leuk de rode spulletjes!!! En...met roze , helemaal leuk!!!! Geniet van je avond!!! Lila
Het AMC heeft maar drie bevalkamers en vol is vol. Dan zal ik naar ziekenhuis eigen woonplaats moeten, maar dat wil ik liever niet, is niet oké. Ik wil dan nog liever Blaricum. Maar ja, hangt ook vanaf waar je verloskundige naar toe wil. Ik val ws onder vk van AMC dus dan maar hopen dat t goed komt. Ik laat 14 januari een 3/4D echo doen, vlak voor 27 weken, op de dag dat ik mn verjaardag vier, vond ik wel bijzonder. Ik dacht ook dat ik een jongen kreeg (hadden ze ons ook een beetje bevestigd) en wij moesten ook omschakelen, gek he, maar nu vind ik het juist leuker dat t een meisje wordt, want kan nu ook jurkjes en roze kopen haha. Ik maak wel buikfoto's, maar niet in zelfde truitje. Heb nog steeds niet heel veel buik, al groeit hij nu in ene wel. Misschien vanaf volgende week, heb jurkje dat eindeloos meerekt, kan er natuurlijk nog mee beginnen.